În România, este necesară construirea unui brand pozitiv al agentului imobiliar
a spus Adrian Erimescu.
iar Diferenţa este făcută de CALITATE
a replicat Ion Catuţoiu
La întâlnirea Clubului Profesioniştilor în Imobiliare din 26 mai, s-a discutat, aşa cum ne şi aşteptam. S-a dezbătut pornindu-se de la o temă vastă: atitudine şi marketing în imobiliare, dar care reprezintă un interes general pentru lumea imobiliară.
Discuţii pro şi contra, din care fiecare şi-a tras propriile învăţăminte.
Obiectivul dincolo de cortinele acestei întâlniri? Să transformăm vorbele în realitate. Să punem în practică concluziile la care ajungem, totul pentru o piaţă imobiliară profesionistă, unde succesul are la bază valori şi un comportament etic.
Dar, să revedem ce s-a întâmplat, pas cu pas:
La ora 18:00 am început să ne adunăm în Cupola de la Golden Tulip Times.
Bine ne-am reîntâlnit cu unii dintre participanţi, bun venit celor noi!
Am coborât apoi în sala Panorama unde Adrian Erimescu a readus în mintea tuturor manifestul acestui Club, la care aderam din ce în ce mai mulţi cu fiecare ediţie:
Clubul a fost creat din dorinţa de a lucra într-o piaţă imobiliară profesionistă. De aceea, dorim să ne cunoaştem unii pe alţii, în vederea unei mai bune colaborări în afaceri. Credem că la baza semnării unui contract sau a unui parteneriat stă contactul uman direct şi încrederea dată de acesta nu poate fi înlocuită de nici un discount sau beneficiu material propus. În al doilea rând, ne dorim să găsim împreună soluţii. (…) Dacă doriţi să citiţi tot manifestul, îl găsiţi aici.
Apoi, Cătălin Antonio Simion, broker la Victoria Consult ne-a exemplificat prin propria experienţă importanţa şi puterea recomandării. Cum a ajuns, ajutând o vecină să îşi închirieze un apartament cu două camere la ultimul etaj, la tranzacţii cu comision de 12.000 Eur – un caz despre profesionalism, iniţiativă în găsirea soluţiilor şi interes faţă de nevoile clientului. Am menţionat că Simion are 20 de ani? Nu e o performanţă rea pentru vârsta aceasta, nu?
După o scurtă pauză, a venit şi mult aşteptatul panel despre:
Atitudine şi marketing în imobiliare
Înarmaţi până în dinţi cu multe de spus: Adrian Erimescu – Director general www.imobiliare.ro,
Iulian Niculae – Broker imobiliar şi Owner al Victoria Consult, Vlad Vlăsceanu – Directorul târgului Imobiliar TIMON şi moderatorul serii Ion Cătuţoiu – Owner al RealTime – companie de consultanţă strategică în imobiliare.
Transcriu mai jos doar câteva din întrebările şi topicurile ridicate în această discuţie care, departe de a fi epuizate, au alimentat dorinţa de a avea cât mai multe discuţii relevante:
– Ce vinde un agent imobiliar?
Încredere! a răspuns Iulian Niculae
Se vinde pe sine prin listing-uri cu care se diferenţiază a spus Adrian Erimescu
Timp! a replicat Ion Cătuţoiu
iar Vlad Vlasceanu a completat: Vindem vise!
– Târgurile online şi offline – complementare?
– Care sunt punctele forte şi ancorele canalelor de promovare online şi a celor offline?
Claudiu Haţegan consideră că încrederea începe să se construiască în online.
– Cum promovezi astfel încât să atragi clienţii potriviţi? Care este profilul grupului ţintă? Este aleasă modalitatea de promovare în funcţie de profilul psihologic al potenţialului client?
Cristian Popescu Ialomiţa este de părere că dincolo de instrumentele necesare determinării unui profil, agentul trebuie să îşi pună capul la contribuţie şi prin inteligenţă să schiţeze caracterizarea propriului client.
– Unde plasezi cuvântul atitudine în relaţia cu un client?
Am încheiat târziu în noapte, deşi ne-am propus că de data aceasta plecăm mai devreme. Şi au mai rămas încă multe subiecte de analizat.
Persoanele care au fost prezente, peste 45 de brokeri imobiliari, au făcut deja un pas către o schimbare. Rămâne să vedem cine va rămâne fidel ideii de profesionalism şi cine se va mai alătura pe parcurs. Ei vor fi cei care vor da o formă nouă acestei meserii şi pe care unii ii numesc trendsetteri.
V-am stârnit curiozitatea? Atunci vă invităm să continuăm discuţiile pe comunitate.imobiliare.ro şi vă aşteptăm la următoarea ediţie din data de 30 iunie 2010.
Pe curând!