Valentin Oanțo, public speaker și trainer, i-a învățat pe brokerii imobiliari prezenți la CPI București cum să vândă eficient. Secretul? Comunică clienților ceea ce ai și nu teîngrijora în legătură cu ceea ce nu ai!
Pay to play. Acesta este numele jocului pe care Valentin Oanțo (foto stânga), public speaker, trainer și vicepreședinte educație Toastmaster București, l-a propus miercuri seara brokerilor imobiliari prezenți la ediția de octombrie a Clubului Profesioniștilor în Imobiliare București.
Participanții au primit câte o foaie cu regulile jocului și cele 16 ”produse” pe care le aveau la dispoziție spre vânzare-cumpărare. Scopul jocului a fost să ”cumperi”, având la dispoziție un buget de 20.000 de euro (virtuali, bineînțeles), anumite însușiri ale celorlalți. Printre ”produse” s-au numărat ”unghiile vopsite” , ”are mai mult de patru frați și surori”, ”este stângaci”, ”a mâncat ouă la micul dejun” și așa mai departe. Pentru a dovedi tranzacția, era necesară semnătura vânzătorului în dreptul ”produsului”, împreună cu prețul de tranzacționare. Durata jocului a fost de opt minute.
În momentul startului, sala de conferințe de la Hotel Continental din București s-a transformat într-o încăpere asemănătoare Bursei de la New York: unii își strigau în gura mare oferta – ”Sunt stângaci”, ”Sunt născut în octombrie” – , în timp ce alții au abordat strategia ”punct ochit, punct lovit”. Personal, am căutat persoane care aveau două sau mai multe ”produse”, cum a fost, de pildă, cazul unei doamne blonde cu ochelari (”are părul blond” și ”poartă ochelari” erau două dintre însușirile prezente pe listă”).
După două minute, mi-am dat seama că nu aceasta este strategia câștigătoare, așa că am identificat produsul pe care îl dețineam și care era rar întâlnit: faptul că am mai mult de patru frați și surori. M-am îndreptat spre un grup mai mare de ”clienți” și le-am prezentat oferta: ”Am mai mult de patru frați și surori. Ce-mi dați la schimb?”. Am reușit să obțin,astfel, încă patru semnături, ajungând la un total de opt.
Nu a fost suficient pentru a câștiga jocul. Pe primul loc s-a situat David Grigorescu (foto stânga), broker/owner Zoom City, care a obținut 11 semnături, în ciuda faptului că nu a avut prea multe de vândut. ”Mi-am dat seama că nu am de vândt decât că am mâncat ouă la micul dejun”, a spus câștigătorul. Premiul pentru David Grigorescu este o sesiune de training cu Valentin Oanțo.
Citiți luni, pe hub.imobiliare.ro, cum s-a descurcat Carina Chirculescu (Coldwell Banker) în postura de moderator al CPI București și ce broker imobiliar va vorbi în public și, poate, va și cânta la ediția din noiembrie a evenimentului.