Cum sunt brokerii imobiliari de la poalele Tâmpei față de cei din orașul de pe Bega sau comparativ cu agenții din Capitala Transilvaniei?
Seria de evenimente naționale ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare” a ajuns săptămâna trecută la Brașov. Sondajul realizat de Imobiliare.ro timp de o săptămână pe un eșantion de 31 de agenții imobiliare din Brașov relevă, printre altele, faptul că brokerii din orașul de la poalele Tâmpei răspund într-o măsură mai mică (93%) la telefoanele date de potențiali clienți decât cei din Cluj-Napoca (98%) și Timișoara (98%).
Brașovenii stau însă mai bine decât timișorenii și clujenii la capitolul ”revenire după apelul telefonic inițial”, 31% dintre brokeri contactând din nou clienții potențiali, față de 24% în Cluj și 22% în Timișoara. Din punctul de vedere al modalității de revenire, 17% dintre agenții imobiliari brașoveni o fac prin telefon, 5% – prin email și 9% prin ambele forme de comunicare.
Dacă sunt contactați de către client prin poșta electronică, 48% dintre agenții brașoveni nu răspund, în timp ce 16% răspund în mai puțin de o oră, 13% într-un interval cuprins între una și două ore, tot 13% în 2-12 ore, iar 10% în mai mult de o zi. Potrivit unui studiu realizat de Harvard Business Research, citat de Adrian Erimescu, CEO și cofondator al Imobiliare.ro (foto stânga), răspunsul dat unui client în mai puțin de o oră crește șansele de a închide tranzacția de șapte ori față de cel dat în două ore și de 60 de ori față de cel dat în 24 de ore. După primirea unui email, agenții imobiliari brașoveni răspund doar prin email (3%), doar prin telefon (39%) sau prin ambele forme de comunicare (10%).
Sondajul mai arată, ca plusuri, că brokerii brașoveni cunosc bine proprietățile pe care le au în portofoliu și că agenții prezintă în email-ul de răspuns oferte alternative. La capitolul minusuri, poate fi menționată tendința brașovenilor de a aștepta acțiune din partea lead-ului. Totodată, agenții promit să revină cu un telefon, dar nu o fac întotdeauna și ”împing” foarte mult vizionarea față de momentul primului apel din partea clientului.