Brandingul personal este vital, mai ales în astfel de perioade dificile, iar cuvântul de bază în branding este – volum, spune Andy Szekely, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri și traineri profesioniști din România, cu 20 de ani de experiență în domeniu.
„Ce este brandul? Ce vorbește lumea despre tine în lipsa ta, inclusiv în dialogul intern, cu alte cuvinte, ce își spune omul, după ce închide telefonul cu tine, ce își spune omul, după ce a plecat de la întâlnirea cu tine și vorbește cu soțul, cu soția. Dacă omul când s-a despărțit de tine vorbește cu cineva și spune – aceasta este o persoană care mi-a dat infromații, mi-a dat niște detalii foarte interesante spre deosebire de ceilalți agenți cu care am vorbit – ce se întâmplă cu brandul tău? Comparativ cu alții, nivelul tău de încredere în ochii celuilalt este superior. Când ofertele sunt egale, tu câștigi pentru că persoana estimează că sunt șanse mai mici să fie păcălită în interacțiunea sau tranzacția cu tine”, le-a explicat Andy Szekely celor peste 200 de participanți la cel mai nou webinar CPI cu tema – „Mindset nou în vânzări și productivitate?”.
În opinia sa, în perioade de criză este bine să te gândești la două lucruri – la branding și la vânzări, în această ordine, pentru că încrederea este dată de branding, iar vânzările sunt rezultatul brandingului.
„Dacă nu investești în branding, o să faci zero tranzacții în perioada asta pentru că oamenii se tem. Sunt și oportunități, dar dacă tu intri în fiecare interacțiune cu mentalitate – trebuie să închid vânzarea, trebuie să închid vânzarea – vei uita de bucla de încredere. Te duci cu gândul prea departe și rărești comunicările țintite pentru a gestiona și crește încrederea. Într-o situația normală, closingul e mai bun, într-o situație de criză brandingul e mai bun”, a mai adăugat Szekely.
Nu trebuie să pierzi, totodată, din vedere faptul că în branding, cuvântul cheie este „volum”, după cum spune el.
„Ce înseamnă volum? Sună-l mai des pe potențialul client decât până acum, dar cu motiv. Spune-i: ți-am trimis un mail, l-ai văzut? Ți-am trimis o statistică. Mă gândeam că s-ar putea să te intereseze. Ai văzut-o? Unde e mai bine să ți-o trimit? Pe WhatsApp? Pe sms? Găsește motive bune să interacționezi, să te conectezi cu oameni mai vechi”, i-a mai sfătuit antreprenorul pe participanții la webinarul CPI.
Brandingul este și despre competență, nu doar despre încredere, a ținut el să sublinieze. „Ai un brand bun pentru că oferi servicii de calitate. Brandul tău este bun pentru că ești prietenos cu ceilalți și, în același timp, competent în implementare”, a explicat Andy Szekely.
„Pe timp de criză, don’t scale up, skill up. Pe timp de criză nu este locul să crești. Dacă ai oportunitatea, super, dar nu la asta te uiți. Te uiți la cum poți să crești nivelul de competență pentru că uneori vânzarea se face la cuvânt. Când ai ales cuvântul potrivit, omul a făcut <click> în mintea lui. Pe timp de criză s-ar putea să nu fie evident lucru acesta, dar va fi după ce ieșim din criză și atunci e bine să ai la purtător tehnicile respective. Persuasiunea, influența, știința cumunicării cu impact, toate acestea se învață cuvânt cu cuvânt și durează luni de zile să poți lega între ele cuvintele pe care le-ai învățat”, a mai adăugat el, în cadrul webinarului CPI.
CPI Webinar este o inițiativă Imobiliare.ro. Prin fiecare webinar ne propunem să păstrăm strânsă legătura cu cei din breaslă, acesta fiind un instrument la care vom apela des, care ne va ajuta să colaborăm mai bine, în această perioadă tensionată pe care o traversăm pe fondul răspândirii COVID-19, și să găsim cele mai bune soluții la diverse probleme cu care se confruntă atât agenții imobiliari, cât și dezvoltatorii.
Citește și: Cinci pași simpli propuși vânzătorilor în vreme de COVID-19 de un trainer cu experiență internațională