Light Dark

În cadrul întâlnirii Clubului Profesioniștilor în Imobiliare (CPI) de la Sibiu, reprezentanții industriei locale de imobiliare au dicutat, printre altele, despre cum arată profilul cumpărătorului de locuință din oraș.

CPISibiu2019 Profilul cumparatorului de locuinta

Daniel Natanail, CEO Group TKI, arată că, în momentul de față, destul de multe tranzacții cu locuințe se fac cu bani-gheață în orașul de pe malul Cibinului. Acesta precizează însă că cei interesați de achiziția unei locuințe sunt mai exigenți, mai calculați, mai selectivi. „Până acum am avut o mentalitate a cumpărătorului care cumpăra aproape orice, conta să facă o investiție imobiliară. Acum, pe baza experiențelor negative pe care (cumpărătorii, n.red.) le-au avut de-a lungul anilor (…), sunt mult mai atenți. Au apărut jucători în piață care au ridicat standardul de calitate (raportat și la preț, bineînțeles) și atunci preferă să facă o investiție un pic mai mare, dar să aibă o garanție de viitor”, subliniază Natanail. Astfel, se face o așezare și în rândul cumpărătorilor, dar și între dezvoltatori, completează acesta. Dincolo de preț, un aspect foarte important care determină vânzarea unei locuințe nou-construite este infrastructura.

Ca și în alte centre regionale, în Sibiu poate fi remarcat un interes semnificativ nu doar din partea utilizatorilor finali, ci și din partea investitorilor. Potrivit lui Caius Giurgiu, managerul companiei de dezvoltare imobiliară S.M. Art Proiect, o bună parte dintre clienții din această categorie sunt din afara orașului (și în special din sudul țării).

Interesul pentru investiții pe piața rezidențială sibiană nu a apărut, desigur, peste noapte. Potrivit reprezentantului Group TKI, la conturarea unei categorii solide de cumpărători în scop investițional pe plan local a contribuit, în urmă cu ani buni, cartierul Avantgarden – un ansamblu rezidențial de proporții, care a deschis apetitul pentru asemenea achiziții pe segmentul nou. „Au fost clienți care au ajuns la a doua, a treia, a patra achiziție de imobil”, punctează el.

De precizat este, în general vorbind, faptul că pretențiile cumpărătorilor se raportează foarte strict la bugetul pe care îl au la dispoziție, existând diferențe sensibile între diferite paliere de preț. „Se simte diferența dacă un om e dispus să plătească 10.000 de euro în plus”, spune Daniel Natanail.