Light Dark

Reclama este sufletul comerțului. Un principiu de vânzări arhicunoscut, care are aplicabilitate și în segmentul rezidențial de lux. De ce altceva mai este nevoie pentru o tranzacție de succes?

Interior_parter_1Location, location, location – în engleză. Locație, locație, locație – tradus inițial incorect în românește (în limba noastră, locație înseamnă chirie), termenul este acceptat astăzi chiar și de către Dicționarul Explicativ al Limbii Române și desemnează cele trei atuuri ale unei proprietăți imobiliare, indiferent de segmentul din care face parte.

Deși principiul este corect, el este incomplet. O proprietate imobiliară de vânzare poate fi amplasată în buricul târgului și, totuși, să nu trezească interesul niciunui cumpărător. Exemple sunt destule în acest sens.

Pentru a reuși să vinzi ceva, trebuie ca potențialii clienți să afle despre produsul tău. Reclama este sufletul comerțului, spune un principiu arhicunoscut în vânzări, după care s-a ghidat și Bogdan Păduraru, broker imobiliar, proprietar al G3 Imobiliare, atunci când a negociat contractul de exclusivitate pentru o superproprietate situată în Snagov (suprafață utilă 1.091 de metri pătrați, teren de 10.900 de metri pătrați, finalizată în 2010, prețul de listare 1,7 milioane de euro), într-o zonă în care se află mai multe vile de lux.

casa snagov (2)”Eu am intrat pe zona aceasta printr-o recomandare, este o piață nouă pentru mine, eu sunt axat pe rezidențial în blocuri noi. Aceasta a fost însă o recomandare la care nu mă puteam face de râs”, spune Bogdan Păduraru. ”Important a fost acceptul clientului pentru exclusivitate, contractul pe care l-am semnat, pentru că o problemă este și lipsa de deschidere a proprietarilor, din cauza experienței nefaste cu unele agenții, care te obligă la un contract de exclusivitate și nu fac nimic. Eu am avut, de pildă, 40 de puncte pe care a trebuit să le îndeplinesc în zona de publicitate. Oricare punct neîndeplinit ar fi anulat contractul. E o răspundere mare. Eu nu pot să spun că vând o proprietate, pentru că proprietarul vinde și cineva cumpără. Eu însă pot face un plan de publicitate.”

Și a făcut! ”Vrei să-ți parchezi elicopterul în curte?” – aceasta este întrebarea care te întâmpină pe site-ul de promovare al vilei. Da, ați citit bine, Bogdan Păduraru a creat un site special pentru această proprietate! ”La crearea site-ului au muncit zece oameni trei săptămâni. Toți acei oameni trebuie plătiți: echipa de filmare, fotografii, IT-ul, secretariatul. La mine costurile au fost mai mici pentru că am deja un inginer de IT, am contracte făcute cu firma care a făcut clipul de prezentare, îi am pe cei de la montaj și atunci prețurile sunt mai bune, nu avem un singur contract cu acești furnizori de servicii, iar unii îmi sunt angajați”, explică Bogdan Păduraru, adăugând că, dacă nu ai aceste colaborări de lungă durată – fie că este vorba despre furnizorii de servicii, fie despre angajați –, ”fără 10.000 de euro nu reușești să faci o asemenea publicitate”.

casa snagovȘi atunci, cum de s-a încumetat proprietarul G3 Imobiliare să facă această investiție, să-și asume acest risc? ”Am mers pe o zonă de contract de exclusivitate pe un an de zile și atunci am avut garanția că pot face investiția. Clientul a fost de acord, am și făcut publicitate către celalalte agenții că ofer comision, am trimis mail-uri către 700 de agenții și brokeri, ale căror adrese le-am luat de pe Imobiliare.ro, am oferit între 1,5% și 2% comision în condițiile colaborării spre vânzare”, explică Bogdan Păduraru.

Și totuși, cine este acest client care a manifestat o atât de mare deschidere față de un mod de lucru caracteristic îndeosebi pieței imobiliare de pe continentul nord-american? Potrivit unui articol din ediția iulie-august a revistei ”Casa Mea”, acesta este nimeni altul decât Niels Schnecker, cunoscut în România mai ales datorită carierei sale în televiziune și pe alte meridiane datorită carierei sale profesionale de om de afaceri și consilier în diverse instituții și entități importante.

casa snagov (5)Proprietatea a stat pe piață aproximativ două luni, iar cumpărătorul – a fost semnat un antecontract de vânzare-cumpărare – a aflat de proprietate accesând site-ul creat de proprietarul G3 Imobiliare. Ce a însemnat această experiență pentru Bogdan Păduraru? ”A fost un succes datorită muncii în echipă, precum și reprezentării exclusive”, explică brokerul imobiliar, care este deja în discuții pentru a semna astfel de contracte pentru alte două proprietăți din aceeași zonă.