Prima întâlnire cu un client se poate dovedi hotărâtoare pentru succesul unei tranzacții. Este clar că persoana respectivă este interesată de a lucra cu un agent imobiliar, dacă a acceptat întâlnirea și mai ales dacă ea v-a contactat.
La telefon sau prin e-mail nu este întotdeauna ușor să vă dați seama care este nevoia imobiliară a potențialului client, astfel încât cel mai bine este să vă întâlniți față în față. În plus, există și riscul ca, dacă-i trimiteți câteva oferte prin e-mail, să contacteze direct proprietarul.
Renee Porsia, broker asociat în cadrul RE/MAX Eastern, SUA, spune că cel mai bun loc pentru prima întâlnire este la biroul agenției. ”Să fii profesionist înseamnă să te comporți ca atare. Avocații, contabilii, doctorii și consultanții financiari – toți se întâlnesc cu noii lor clienți la birou. Și nu prestează niciun serviciu până când nu percep o taxă”, precizează brokerul imobiliar american.
Există bineînțeles posibilitatea ca respectivul client potențial să spună că biroul agenției este prea departe de el, însă atunci nu vă rămâne de făcut decât să-l întrebați când anume ar fi mai convenabil pentru el și să vă mulați pe programul său. Dacă nici în acest caz clientul nu vrea să vină la biroul agenției, atunci nu vă rămâne decât să-l considerați neinteresat cu adevărat de a colabora cu voi.
Dacă clientul acceptă întâlnirea, atunci asigurați-vă că-i oferiți plusvaloare încă de la această primă întrevedere. Spre exemplu, prezentați-i și modalități de finanțare a locuinței care se potrivește nevoii sale imobiliare. Identificați atuurile unei anume locuințe în funcție de ceea ce vrea să cumpere. De pildă, dacă este vorba despre o familie cu copii, subliniați faptul că în zonă există unități de învățământ cu rezultate bune sau că parcul este foarte aproape de apartament.