Perioada Sărbătorilor de Iarnă este un bun prilej de a-ți promova serviciile și oferta.
Este oficial iarnă. Și, parafrazând o celebră zicală, iarna nu-i ca toamna: în anotimpul rece, adică în lunile decembrie, ianuarie și februarie, tranzacțiile imobiliare sunt la cel mai scăzut nivel din an, în timp ce toamna sunt înregistrate cele mai multe. Cel puțin asta arată statisticile ultimilor doi ani, după cumputeți observa din graficul de la finalul articolului.
Pregătirea pentru Sărbătorile de Iarnă pare să ocupe cea mai mare parte a timpului potențialilor clienți în luna decembrie, astfel că nu prea le stă gândul la tranzacții imobiliare. Este cazul, așadar, să le amintiți de oferta și serviciile voastre, astfel încât la primăvară, când ritmul tranzacțiilor va crește din nou, să-și aducă aminte de voi.
Realtor.org citează un articol al publicației Entrepreneur și identifică 5 modalități de a te promova în timpul sărbătorilor.
1. Organizați un eveniment tematic la birou. Invitați clienții potențiali la o petrecere la biroul agenției, decorat în spiritul sărbătorilor.
2. Faceți o tombolă. Micile cadouri tematice sunt întotdeauna binevenite. Folosiți-le pentru a vă împrospăta baza de date cu noi contacte. Promovați tombola pe pagina de Facebook a agenției (Nu aveți încă o pagină de Facebook a agenției? Nu mai stați pe gânduri și creați una chiar acum!) și mulțumiți celor care au participat.
3. Arătați-vă spiritul sărbătoresc online. Fără să exagerați (nu puneți, de pildă, poze sau clipuri cu Fuego sau Ștefan Hrușcă la fiecare jumătate de oră), arătați că vă bucurați de sărbători. De exemplu, schimbați poza de copertă de pe Facebook cu una care să ilustreze perioada în care ne aflăm. De asemenea, scrieți pe blog (Nu aveți un blog profesional încă? Nu mai stați pe gânduri și creați unul chiar acum!) articole tematice. Scrieți, de exemplu, cum intenționați să vă amenajați casa de Crăciun sau inspirați-vă din articole din presă pe această temă. Nu uitați să menționați sursa și să respectați legea drepturilor de autor dacă preluați informații de pe alte site-uri!
4.Răsplătiți ”check-in-urile”. Dacă organizați o vizionare de tip casă deschisă (open house) în această perioadă, informați participanții că vor primi un mic cadou dacă vor da ”check-in” pe Facebook de la vizionarea respectivă. Potrivit unui sondaj realizat de Nielsen, 83% dintre respondenți spun că se încred ”în totalitate” sau ”întrucâtva” în recomandările prietenilor și familiilor.
5. Promovați alte mici afaceri.Fie că este vorba despre o cafenea din apropierea unei locuințe pe care o aveți în portofoliu sau despre un magazin alimentar din zona în care aveți biroul, promovați aceste mici afaceri pe Facebook, având grijă să ”tăguiți” respectiva afacere. Beneficiile sunt două: pe de o parte, probabil că reprezentanții business-ului respectiv vă vor întoarce serviciul și,pe de altă parte, clienții potențiali vor vedea că în zona în care lucrați sau aveți locuințe în portofoliu există facilități sociale și de petrecere a timpului liber.