Daikin România a realizat în ultimul an financiar, desfășurat în perioada 1 aprilie 2015 – 31 martie 2016, vânzări de peste 19,3 milioane de euro, în creștere cu 19% față de anul financiar precedent.
În ciuda faptului că nu există statistici oficiale cu privire la evoluția pieței HVAC în România, reprezentanții Daikin estimează o creștere față de anul anterior, atât datorită deblocării unor proiecte industriale și comerciale, cât și creșterii din segmentul rezidențial.
„În comparație cu anii trecuți, anul financiar 2015-2016 este caracterizat de un echilibru al ponderii echipamentelor industriale și comerciale cu cel al produselor din segmentul rezidențial. Acest rezultat a fost atins prin eforturi susținute de promovare a brandului către mai multe categorii de clienți rezidențiali și totodată, prin oferirea unui portofoliu rezidențial divers, care cuprinde atât produse high-end și profesional, cât și produse din categoria economică, mai puțin sofisticate, dar care asigură garanția calității Daikin”, a declarat Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.
În ceea ce privește comportamentul de consum, se remarcă tendința românilor de a se orienta spre produse de calitate superioară, fiind mai atenți la economiile pe termen lung, dar cu toate acestea, ponderea produselor low-cost rămâne încă foarte ridicată.
”Am observat că tot mai mulți clienți din România conștientizează faptul că un aparat de aer condiționat este o investiție pentru tot parcursul anului, nu doar pentru perioadele toride, fiind o soluție eficientă și accesibilă şi pentru încălzirea casei. De asemenea, ne bucură schimbarea pe care o simțim în decizia de cumpărare a clienților rezidențiali, care încep să își programeze din timp achiziționarea sistemelor, experimentând soluțiile prezentate în showroom-urile partenerilor noștri din întreaga țară”, a completat Daniel Vasile.
Pentru anul financiar 2016-2017, Daikin se concentrează pe multiple acțiuni și investiții pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor clienţilor: „Ne vom axa în continuare, atât în segmentul rezidențial, cât și în cel comercial, pe promovarea echipamentelor cu eficiență crescută și impact redus asupra mediului, cu acțiuni specifice dedicate tuturor categoriilor de clienți. De exemplu, vom realiza evenimente dedicate pentru profesioniști, în vederea familiarizării cu noile produse și tehnologii, iar pentru clienții rezidențiali vom continua expansiunea showroom-urilor, astfel încât tot mai mulți români să simtă experiența unui climat rezidențial perfect”, a adăugat directorul companiei.