O bună parte dintre familiile care aleg instalarea unei centrale termice pe gaz iau această decizie deoarece îşi doresc independenţă şi renunţă la sistemul centralizat de încălzire, potrivit unui studiu de piaţă realizat de Ariston Thermo România.
Cu toate acestea, creşte ponderea românilor care cumpără o centrală termică pe gaz pentru a o înlocui pe cea veche, circa o treime din achiziţii fiind realizate în acest sens. „Investiţia într-o centrală termică pe gaz este una importantă, iar românii au motivaţii clare atunci când o realizează. De cele mai multe ori, aceasta este dictată de dorinţa acestora de a fi independenţi din punct de vedere termic, de a avea confort şi control total asupra cheltuielilor lunare”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.
Astfel, potrivit unui studiu* de piaţă realizat de companie, în topul motivelor pentru care românii aleg să cumpere o centrală termică, cu un procent de peste 30%, se află nevoia de înlocuire a acesteia, fie ca urmare a apariţiei tehnologiilor noi şi mai performante, fie în contextul unei renovări a locuinţei. De cele mai multe ori, cumpărătorii din această categorie nu sunt la prima achiziţie de acest tip.
De asemenea, 40% din achiziţiile de centrale termice pe gaz de pe piaţa locală sunt făcute de către familiile care se debranşează de la sistemul centralizat şi instalează pentru prima dată o centrală termică individuală. Restul de 30% dintre achiziţii sunt fie realizate de cei care se mută într-o casă nouă, fie de cei care abia acum au putut opta pentru o centrală termică, din diferite motive (de ex. lipsa infrastructurii reţelei de gaz).
Conform aceluiaşi studiu, realizat în luna decembrie a anului trecut, creşterea ponderii înlocuirilor în totalul vânzărilor de centrale termice arată o maturizare a pieţei locale de profil. Acelaşi lucru reiese și din modul în care românii aleg centralele termice. „Dacă în anii trecuţi, preţul era pe primul loc în cazul unei achiziţii, acum cumpărătorii au alte criterii de care ţin cont, lucru ce arată o maturizare şi dezvoltare a pieţei de profil”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.
Astfel, în acest moment, pentru cea mai mare parte a cumpărătorilor, caracteristicile tehnice ale produsului, alături de marcă şi de serviciile post-vânzare sunt criteriile cele mai importante. Acest lucru se datorează faptului că românii au înţeles că centrala termică este un produs cu o durată lungă de viaţă, iar serviciile oferite ulterior achiziţiei, precum garanţia şi service-ul, sunt extrem de importante.