În 2015, programele de reabilitare termică desfășurate de autorități au avut un rol important în afacerile Gealan România.
Gealan, unul din cei mai importanți furnizori de profile pentru uși și ferestre din PVC, a furnizat anul acesta peste 1 milion de ferestre, estimând vânzări de peste 20 milioane de euro. Chiar și în contexul unei piețe interne în scădere cu 5%, compania estimează o creștere ușoară la nivelul premium, reușind, astfel, să își mențină rezultatele financiare și să încheie anul 2015 cu o cifră de afaceri similară exercițiului financiar anterior.
“Deși piața internă înregistrează un regres și ajunge sub nivelul de 250 de milioane euro, am constatat o creștere de câteva procente pe piața premium, astfel că solicitările pentru Gealan Futura și pentru sistemele de peste 80 mm care se încadrează în acest segment, au ajuns să reprezinte 7% din vânzările totale. De asemenea, anul acesta s-au intensificat vânzările pe piețele internaționale, exportul direct ajungând la 5% din totalul cifrei de afaceri, la care se adaugă vânzările partenerilor, orientați tot mai mult spre piețele externe”, a declarat Aurel Vlaicu, COO Gealan România.
Programele de reabilitare au avut și anul acesta un rol important pentru Gealan România. ”Anul a debutat puternic, în trimestrele doi și trei rezultatele au fost moderate, dar îmbunătățirea pieței s-a remarcat în ultimul trimestru, cu sprijinul puternic al programelor de reabilitare. Lunile de vârf pentru lucrările de reabilitare au fost septembrie și octombrie, atunci când s-a dat startul programului de reabilitare în sectorul 3 al Capitalei. Însă, dacă de-a lungul timpului acest segment înregistra peste 3 milioane de euro pe an, în 2015 ajunge la 1-1,5 milioane de euro, scăderea rezultatelor fiind cauzată de începerea târzie a lucrărilor”, a adăugat Aurel Vlaicu.
Pentru anul viitor, reprezentanții Gealan estimează o revenire a activităților imobiliare și o stabilizare a pieței, trendul ascendent fiind marcat atât de segmentul reabilitărilor, cât și de creșterea proiectelor rezidențiale. Producătorul de profile din PVC își propune pentru anul viitor implicarea în proiecte imobiliare private care se identifică prin economii de energie, așa cum este proiectul Solar City, la care Gealan contribuie cu 15.000 mp de ferestre Futura, eficiente pentru casele pasive.