Peste 180.000 de documente au fost eliberate și transmise online de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) în perioada 16-20 martie, dintre acestea circa 45.000 au fost semnate electronic.
Tot pe parcursul celor cinci zile, reprezentanții agenției au primit și înregistrat online peste 180.000 de acte, dintre care 32.000 cu semnătură electronică.
„Noile funcționalități, care permit soluționarea online a tuturor solicitărilor, au fost implementate în doar câteva zile de ANCPI și au fost realizate în scopul protejării cetățenilor de epidemia de COVID-19”, se menționează într-un comunicat transmis de instituție.
Notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotătârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice.
Angajații ANCPI și cei ai OCPI pot acum să aplice semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem, precum extrase de carte funciară sau de plan cadastral, încheieri de carte funciară și referate, pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil.
În plus, a fost introdusă posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plată, care dovedesc achitarea tarifului de către persoanele autorizate, pentru a permite înregistrarea cererilor de la distanță, prin e-mail sau prin poștă.
„ANCPI, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și Centrul Național de Cartografie au obligația de a presta, în continuare, servicii de calitate atât pentru partenerii noștri – notari, instituții ale statului, persoane fizice și juridice autorizate să execute lucrări de specialitate în domeniu, cât și pentru cetățeni”, a declarat Laurențiu Alexandru Blaga, directorul general al agenției.
„Am luat toate măsurile necesare creării condițiilor pentru telemuncă, pentru majoritatea angajaților din cadrul OCPI-urilor și am mutat activitatea de la ghișee în online. În acest moment, gradul de informatizare permite desfășurarea activităților principale în proporție de 100% prin mijloace electronice – acces online pentru notari, persoane fizice și juridice autorizate în domeniul cadastrului și alte grupuri profesionale, transport electronic al documentelor, servicii furnizate integral online, plăți electronice în condiții de securitate”, a mai precizat acesta.
În fiecare zi, sistemul informativ al ANCPI este accesat de 13.000 de utilizatori și sunt înregistrate în medie aproximativ 30.000 de cereri.
Citește și: Cum îi va afecta COVID-19 pe antreprenorii din România? Rezultatele unui sondaj CNIPMMR
Citește și: Scad prețurile locuințelor? Aduce coronavirusul criza în imobiliare? Răspunsul dezvoltatorilor