Alexandru Mihai, Senior Partner în cadrul Nordis Group a vorbit, în cadrul celei mai recente ediții a emisiunii imoExpert, și despre evoluția vânzărilor, dar și a prețurilor locuințelor – înainte și după perioada de izolare. Din spusele sale a reieșit că, pentru compania pe care o reprezintă, specializată pe segmentul rezidențial de lux, ritmul vânzărilor s-a diminuat în perioada de izolare, dar a revenit, ulterior, la un nivel chiar mai bun decât înainte.
„Noi aveam o medie [de vânzări] de peste 70 de unități pe lună, înainte de pandemie, în cele două luni de izolare am ajuns la o medie de peste 30 de unități pe lună”, a punctat Alexandru Mihai, subliniind că, față de ce se întâmpla în general în piață, aceasta era o cifră foarte bună.
Reprezentantul Nordis a precizat că peste 80% din aceste achiziții au avut loc în ansamblul Nordis Mamaia (foto jos), dezvoltat de companie pe litoralul Mării Negre. De altfel, în luna iulie a acestui an, compania a anunțat atingerea unui record de vânzări pentru acest proiect, după ce doi investitori au făcut, într-o singură săptămână, achiziții de peste cinci milioane de euro – constând atât în camere de hotel, cât și în apartamente.
„În perioada de vară foarte mulți români au mers efectiv pe litoral și și-au ales ori o investiție foarte interesantă, cum ar fi camera de hotel, ori un apartament rezidențial cu facilități de cinci stele.”
Nordis Group: Bugete de investiții mai mari pentru proprietățile de vacanță de pe litoral
Așteptări îndrăznețe pentru luna august
După ieșirea din perioada de lockdown, însă, reprezentantul companiei spune că media tranzacțiilor derulate de companie a depășit pragul de 70 de unități pe lună, ba chiar și pe cel de 80 de unități – iar luna aceasta, el speră ca vânzările să treacă de 120 de unități (pre)contractate.
Se așteaptă reprezentantul Nordis Group la o tendință de scădere a prețurilor în perioada următoare? „Categoric nu. […] În pandemie aveam mulți cumpărători care întrebau asta, dacă va veni criza […] și își făceau tot felul de scenarii de genul ăsta. […] Imediat după ieșirea din lockdown, am observat că lumea a fost mult mai deschisă, întreba de achiziții, de investiții și nu de negociere atât de mult”, a replicat acesta. El a adăugat că politica în cazul Nordis Mamaia este de a avea prețuri mai mici la început, pentru ca acestea să crească, apoi, odată cu evoluția proiectului.
Aici poți viziona integral cea mai recentă ediție a emisiunii imoExpert: