Nu există destul de mulți profesioniști în imobiliare, la ora actuală, care să își dedice timpul promovării țării noastre peste hotare pentru a atrage aici noi companii. Străinii au puține informații despre România, este de părere Cosmin Smighelschi, Senior Account Manager Office Agency în cadrul Crosspoint Real Estate.
„Provocarea este foarte simplă. Te duci la o cină sau la o întâlnire de networking și spui cu ce te ocupi și de unde vii. Informațiile despre România sunt foarte puține sau inexistente. Cred că job-ul nostru, al tuturor, este să ne promovăm țara”, a declarat Smighelschi.
El a mai explicat și că mulți dintre clienții noi ai companiei pe care o reprezintă aleg țara noastră tocmai pentru că s-a muncit pentru a-i convinge că România poate concura cu state din regiune care au un avans, precum Polonia sau Cehia.
„Nu avem suficienți oameni care să facă această promovare. Profesioniștii în real estate, în investment, în M&A, au suficientă treabă aici, mulți sunt plecați din țară, sau nu au timpul necesar să țină acest networking pe care trebuie să îl susții în permanență, nu numai cu vorbe și cu vin de calitate, ci efectiv cu rezultate în România”, a adăugat Smighelschi în cadrul unui eveniment ZF.
Reprezentantul Crosspoint Real Estate a oferit și un exemplu în acest sens.
„Cunosc în piață un chiriaș de IT care a venit din India acum doi ani, avea așteptări, i s-a spus că va fi ușor să angajeze peste 100 de oameni și are în continuare 15 oameni în birou”, a spus acesta.
„Există un grad de profesionalism al domeniului nostru de real estate pe care trebuie să îl menținem. Nu putem face promisiuni pe care nu le acoperim”, a concluzionat Smighelschi.
Citește și: Investiție de 100 de milioane de euro în două proiecte office din centrul Capitalei