Reprezentanții Hornbach AG vorbesc despre ”o adevărată explozie a cererii în domeniul construcţiilor”, atât în Germania, cât și în celelalte țări în care grupul este activ.
Cele mai importante motoare de creştere ale cifrei de afaceri înregistrate de Concernul Hornbach Holding AG au fost, din nou, amplasamentele din Germania, însă și celelalte opt ţări (fără Germania, printre care și România), fără a lua în considerare deschiderile noi de magazine, au înregistrat în primul trimestru al anului 2014/2015 o creştere faţă de acelaşi interval al anului trecut.
„În martie2014 magazinele noastre au înregistrat o adevărată explozie a cererii în domeniul construcţiilor şi grădinăritului“,a declarat Roland Pelka, directorul financiar al Grupului Hornbach, cu ocazia prezentării situaţiilor financiare trimestriale.„Nu doar că am reușit să compensăm scăderea profitului înregistrată în primul trimestru al anului trecut, din cauza iernii grele, ci chiar am reuşit să asigurăm o creştere considerabilă a profiturilor“, a continuat acesta.
În primul trimestru al anului financiar 2014/2015, magazinele de construcţii şi grădinărit (DIY) Hornbach din Germania au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu o cincime, aceasta ridicându-se la 574,5 milioane euro (faţă de 478,9 milioane euro în primul trimestru al anului trecut), datorită primăverii calde şi a unei conjuncturi favorabile.
Pe plan internaţional, evoluţia pozitivă care se conturează din cel de-al doilea trimestru al anului 2013/2014 a devenit şi mai vizibilă în primele trei luni ale anului financiar 2014/2015. Date fiind şi noile magazine deschise, cifra de afaceri în domeniul DIY din cele opt ţări (fără Germania) a crescut cu 11,7%, atingând 402,1 milioane euro (faţă de 360,0 milioane euro în acelaşi interval al anului trecut). Fără a lua în considerare deschideri noi de magazine şi efectele cursului valutar, creşterea cifrei de afaceri a fost de 8,2%. Şi pe plan regional, Hornbach a înregistrat creșteri considerabile ale cifrei de afaceri în fiecare ţară. Cota din cifra de afaceri realizată în afara Germaniei de HORNBACH-Baumarkt-AG – cea mai mare societate a grupului, Hornbach-Baumarkt-AG, care, după ce a deschis două noi locaţii la Lübeck şi Praga, deţine în prezent 143 de magazine de construcţii şi grădinărit în nouă ţări din Europa – a fost de 41,2%.
Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa.
Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 143 de magazine.
În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.