Semnale din piețele conexe

GTC România are în plan demararea unor noi proiecte imobiliare în România. Segmentul rezidențial contribuie la creșterea business-ului Saint Gobain Glass. Doi din trei clienți Symmetrica apelează la personal specializat când vine vorba de amenajarea grădinii.

Obiectivele GTC: rezidențialul în plan secund

GTC România, unul din cei mai mari dezvoltatori imobiliari locali, are în plan demararea unoi noi proiecte imobiliare în România, iar reprezentanții companiei spun că segmentul spațiilor de birouri prezintă cele mai atractive oportunități din acest punct de vedere. Pe segmentul rezidențial, GTC România este cunoscută pentru dezvoltarea ansamblurilor Rose Garden (Colentina) și FeliCity (Băneasa).

City Gate„Piața imobiliară din România trece printr-o etapă pozitivă, existând numeroase posibilități de investiții. Terenurile au ajuns la un cost mai bun iar cererea din partea companiilor pentru spații de birouri moderne sau pentru spații comerciale a revenit la niveluri atractive. Analizăm diferite oportunități de dezvoltare a activității GTC România, fiind interesați de demararea unor noi proiecte sau chiar de achiziția altora care se află în faze incipiente de dezvoltare”, a declarat Danny Bercovich, CEO GTC România.

Danny Bercovich, un manager cu o experiență de peste 15 ani în sectorul imobiliar, în dezvoltarea și administrarea de proiecte imobiliare, a fost numit la conducerea GTC România la începutul acestui an, după ce a coordonat anterior activitatea companiei în Bulgaria, țară unde Globe Trade Center deține patru centre comerciale.

GTC România este unul din cei mai vechi dezvoltatori imobiliari de pe plan local, cu investiții totale de peste 400 milioane de euro. Compania deține proiectul de birouri City Gate, cu o suprafață închiriabilă de 45.000 de metri pătrăti, al cărui grad de ocupare este de 93%, majoritatea contractelor fiind prelungite recent până în 2018 – 2020. GTC România mai deține trei centre comerciale, sub marca Galleria, în Arad, Buzău și Piatra Neamț, al căror grad de inchiriere este de 90%.

*

Saint Gobain Glass România: 80% din sticla produsă la Călărași, spre rezidențial

Saint-Gobain Glass România, liderul pieţei locale de sticlă, a înregistrat o creștere cu 10% a cifrei de afaceri anul trecut, evoluția business-ului fiind susținută, în principal, de lansarea producției de sticlă laminată în cadrul fabricii de la Călărași.

„Lansarea noii linii de producție din septembrie 2013 a contribuit considerabil la creșterea business-ului local în anul trecut. Astfel, aproximativ 5% din majorarea înregistrată în 2013 a fost determinată doar de lansarea producției de sticlă laminată în fabrica de la Călăraşi”, a declarat Cosmin Popescu, Directorul de Marketing al Saint-Gobain Glass România.

Potrivit reprezentantului companiei, capacitatea de producție a noii linii ajunge la aproximativ două milioane de metri pătrați, sticla laminată produsă la Călăraşi fiind comercializată atât pe piața internă, cât și pe cea externă.

În ceea ce priveşte destinaţia noului tip de sticlă, acesta se adresează în proporție de 80% pieței rezidențiale, iar restul, de 20% din producție, este destinată proiectelor nonrezidențiale – atât comerciale, cât și office.

*

Symmetrica: 40% din serviciile de montaj, spre rezidențial/comercial și sectorul privat

Peste 10% din cifra de afaceri înregistrată în 2013 – 68,1 milioane de lei – a fost adusă de serviciile de montaj, valoarea acestora în business-ul Symmetrica ajungând la aproximativ 6,81 milioane de lei (1,5 milioane de euro).

Sebastian Bobu, Director Executiv Symmetrica“În ultimii ani, am înregistrat tot mai multe cereri în ceea ce privește serviciile de montaj, atât când vine vorba de sectorul public, cât și de cel privat. Cu toate acestea, echipele de montatori specializați sunt contractate mai ales în cazul proiectelor de mare anvergură, aproximativ 30% dintre clienţii persoane fizice fiind încă tentați să realizeze montajul independent, sau cu ajutorul montatorilor neprofesionişti”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

În ceea ce privește destinația serviciilor de montaj Symmetrica, peste 60% din volumul lucrărilor efectuate sunt realizate în proiecte din sectorul public, restul de 40% fiind împărțite în mod egal între sectorul rezidențial/comercial și cel privat (clienţii persoane fizice).

Când vine vorba de proiectele în care compania a livrat produse până în prezent, aproximativ 10% dintre cele din domeniul public au solicitat și servicii de montaj. În acelaşi timp, proiectele rezidenţiale/private în care Symmetrica s-a implicat cu produse au solicitat, în proporţie de 30%, şi montaj, în timp ce jumătate dintre persoanele fizice ce au achiziţionat produse Symmetrica au dorit şi acest serviciu.