Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, o treime dintre participanții sondajului declară că îşi doresc să-şi cumpere o locuinţă. Cei mai mulţi dintre ei urmăresc achiziţia unei case.
În ultimul studiu realizat de compania de marketing se arată că perioada pandemiei a schimbat opțiunile românilor în ceea ce privește achiziția unei case. Conform noului studiu realizat la nivel naţional, 34% dintre respondenţi declară că îşi doresc să-şi cumpere o locuinţă. Procentul de respondenţi care vor să îşi cumpere o casă (33%) este dublu faţă de cei care declară că îşi doresc un apartament (15%) mai ales în rândul persoanelor de până în 45 de ani.
Ce aleg tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani
Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani, declară că intenţionează să îşi achiziţioneze anul acesta propria lor locuinţă, deşi 6 din 10 sunt de părere că piaţa imobiliară din România va creşte în anul 2021.
Totodată studiul mai arată că 30% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani declară că intenţionează să îşi achiziţioneze o casă, în vreme ce 16% declară că ar opta pentru achiziţia unui apartament.
Costurile de întreținere și vecinii, aspecte importante în alegerea unei locuințe pentru românii de peste 45 de ani
Dacă pentru respondenţii de peste 45 de ani sunt mai importante costurile de întreţinere (86%) şi comunitatea/vecinii (72%). Printre detaliile importante pe care tinerii le iau în considerare atunci când îşi doresc să devină proprietarii unei locuinţe se mai numără calitatea materialelor de zidărie folosită (86%), vechimea clădirii (84%) şi distanţa faţă de locul de muncă (72%).
Analizând categoria de persoane care au construit sau sunt în proces de construire a unei case, studiul arată că 5 din 10 declară că materialul de zidărie din care au construit/ construiesc casa este BCA-ul. Se întâmplă asta, cu precădere, în rândul celor cu vârsta cuprinsa între 18 şi 24 de ani (60%), dar şi în rândul categoriei 45-54 de ani (57%). 4 din 10 respondenţi aleg BCA-ul pentru că este modern/ inovator şi pentru ca este un material cunoscut, popular (31%).
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 15 aprilie – 26 aprilie 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural), 820 interviuri (440 de interviuri cu persoane care au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construcţie a unei case).
Marja de eroare este de +/-3%. Nivelul de încredere este de 95%.
Rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research au fost transmise de agenția de presă AGERPRES.
Citește și: Apartamentele din stațiunile turistice. Ce proprietăți stârnesc interesul potențialilor cumpărători?