Light Dark

Anul 2018 a fost unul foarte bun pentru piața finisajelor din România, aceasta înregistrând o creștere de circa 8%, potrivit estimărilor făcute de Gigi Nacev, CEO-ul Tempini România, companie cu tradiție la nivel local. Iată care sunt așteptările sale pentru 2019.

Gigi Nacev Tempini Romania

“În anul în curs am beneficiat de o creștere de circa 8% față de 2017 deși eu speram să atingem un procent de 10%. Am văzut și statistici mai pesimiste care prevedeau o creștere de doar 4%-5%. Deși anul nu s-a încheiat încă, pot concluziona totuși că 2018 a fost pentru această piață unul foarte bun”, ne-a declarat Gigi Nacev, adăugând că asistăm la un proces de maturizare accelerată în sectorul imobiliar, cu impact asupra cumpărătorului.

“O piață matură înseamnă putere pentru cumpărător. Odată cu creșterea puterii de cumpărare și a gradului de informare, cumpărătorul trece de la etapa în care singurul obiectiv pe care îl are este să se mute într-o locuință nouă, care să-i asigure intimitate, la o etapă în care acesta își dorește o anumită stare de <acasă>. Această stare poate fi creată doar cu ajutorul specialiștilor în domeniu, folosind materiale de calitate. Este un proces ireversibil și cu siguranță va continua și în 2019”, a mai adăugat el, menționând, totodată, că toți acești factori i-au obligat pe dezvoltatori să acorde din ce în ce mai multă atenție finisajelor.

O criză de proporții în sectorul imobiliar la orizont?

Gigi Nacev ne-a mai spus că situația politică și economică în care ne găsim poate să creeze în orice moment surprize neplăcute și că, deși se vorbește despre o criză iminentă generală, dar în special în cazul sectorului imobiliar, în opinia sa o astfel de situație nu va apărea în viitorul apropiat.

“Dacă îmi cereți o părere personală, nu cred că vom avea o criză în 2019. Cu siguranță vom vedea o recesiune economică, dar nu o criză. Personal, prevăd o ușoară scădere a pieței imobiliare cu efecte colaterale și asupra pieței materialelor de construcție”, a explicat CEO-ul Tempini România, subliniind că la nivel mondial nu se observă semnale care să indice o problemă majoră.

“Trebuie considerat faptul că piața imobiliară are un timp de reacție la efectele economice. Proiectele în curs de desfășurate trebuie finalizate, conservarea lor generând pierderi substanțial mai mari decât o diminuare a prețului de vânzare”, a mai continuat el.

Tendințele anului 2019 în materie de finisaje

Luând în considerare colecțiile prezentate la târgurile de profil, ne putem aștepta, în opinia lui Nacev, ca unele trenduri lansate în 2018 să se rămână de actualitate și anul viitor.

“Dacă facem referire la plăcile ceramice, efectul terazzo (n.r. plăci ceramice cu efect de mozaic venețian) s-a regăsit în colecțiile tuturor producătorilor importanți”, ne-a spus el.

“Dacă îndrăznim să facem o previziune, pentru viitor cred că asistăm la nașterea unui trend care se bazează pe piese cu personalitate, având ca argument principal culoarea. Argumentez această afirmație cu primele colecții de acest gen apărute la producători trendsetters din domeniu având ca inspirație marmura Azul Macaubas. Putem arunca o privire și la culoarea anului 2019 – Living Coral”, a mai adăugat el.

2019, anul care marchează un deceniu de activitate pentru Tempini România

Pentru Tempini România, anul acesta a fost unul al consolidării, în care compania a reușit să atingă un nou nivel în dezvoltare, mai devreme decât era anticipat, grație situației favorabile din piața imobiliară și încrederii partenerilor.

“În 2018, am atins un număr important de parteneri strategici, și aici mă refer la dezvoltatori imobiliari și profesioniști în domeniu, lucru care confirmă că piața imobiliară din România s-a maturizat, că se acordă din ce în ce mai multă atenție calității unei investiții, din ce în ce mai mult respect clientului final, cel care susține, până la urmă, financiar piața. Această transformare pozitivă a pieței este unul dintre factorii care garantează pe termen lung succesul investitorilor care au pariat pe calitate”, ne-a explicat reprezentantul companiei.

Nacev ne-a mai împărtășit și faptul că principalul obiectiv al Tempini România în 2019, an în care se împlinește un deceniu de prezență pe piața locală, este acela de a menține trendul crescător din ultima perioadă, dar și că, în prezent, compania are un plan strategic de creștere controlată, astfel încât să mențină calitatea serviciilor primise clienților săi.

“În 2019 împlinim 10 ani de activitate pe piața din România și ne dorim să avem cât mai mulți parteneri care să se declare mulțumiți de activitatea noastră. Prin parteneri înțeleg în primul rând clienții, colaboratorii și furnizorii noștri și, în al doilea rând, colegii din echipa Tempini. Dacă reușim să facem ceva și pentru comunitatea în care ne desfășurăm activitatea, cu siguranță și investitorii se vor declara mulțumiți”, a conchis CEO-ul companiei.

Acest articol face parte din proiectul editorial Imobiliare.ro „2018 vs 2019| Evoluție, trenduri, provocări” prin care ne dorim să arătăm adevărata situație a pieței imobiliare din România, să oferim o retrospectivă a anului 2018, dar și perspectivele pentru 2019 în domeniu, așa cum sunt văzute ele prin prisma unora dintre cei mai mari jucători care activează în țara noastră.

Ce se va întâmpla cu prețurile anul viitor și care va fi atuul dezvoltatorilor? Daniel Tudor, CEO The Concept: Vești proaste vin de la cei care nu sunt pregătiți să facă față provocărilor

Piața rezidențială din Timișoara este tot mai atractivă. Vlad Vela, Vox Property Group, despre evoluția prețurilor și planurile pentru primul „oraș pe verticală” din România

Dublarea numărului de colaboratori și ridicarea gradului de competitivitate, printre obiectivele Ascendent Imobiliare în 2019. „Doar lucruri bune se preconizează pentru viitorul pieței”