La nivel global, 65% din conținutul legat de domeniul imobiliar este distribuit prin canale ”dark social”. Ce înseamnă, mai exact, acest lucru?
Circa 84% din utilizatorii globali ai internetului, cu vârsta de peste 16 ani, spun că distribuie conținut online, potrivit unui studiu realizat în decembrie 2014 de către compania Radium One, care operează platforma de scurtare a link-urilor Po.st, citat de site-ul marketingcharts.com.
O treime dintre utilizatorii care distribuie conținut fac acest lucru exclusiv prin canalele ”dark social” (trimit link-uri prin mesaje de e-mail, prin mesaje instant sau pe forumuri care nu sunt ”contorizate” de sistemele de analiză web, precum Google Analytics. Potrivit analizei menționate (click foto stânga pentru a vedea toată analiza), distribuția conținutului online este făcută în proporție de 69% prin canalele ”dark social”, iar restul prin Facebook și alte rețele sociale. O constatare interesantă, dacă stăm să ne gândim la importanța pe care tindem să o acordăm rețelelor sociale în general și Facebook-ului în particular.
Pe primele trei locuri în privința proporției în care conținutul este distribuit prin canalele ”dark social” se află, în ordine, domeniile ”Artă și Divertisment” (84% prin ”dark social”, 13% prin Facebook și 3% prin alte rețele sociale), ”Cariere” (83% prin ”dark social”, 8% prin Facebook și 9% prin alte canale) și ”Călătorii” (82% prin ”dark social”, 13% prin Facebook și 5% prin alte rețele sociale).
Din această perspectivă, conținutul referitor la real estate se situează pe locul al 14-lea, 65% din el fiind distribuit prin canale ”dark social”, 31% prin Facebook și 4% prin alte rețele și canale sociale.
Ca fapt divers, conținutul legat de animale este distribuit în procent de 81% prin Facebook – după cum simțim de altfel cu toții în fiecare zi –, în timp ce doar 13% este distribuit prin canalele ”dark social”.
Despre studiu:
Sondajul realizat de RadiumOne a fost realizat în luna octombrie a anului trecut, pe un eșantion de 9.027 de utilizatori online cu vârsta de peste 16 ani. Informațiile legate de canalele ”dark social” sunt bazate pe datele colectate la nivel lobal și regional de la 900 de milioane de utilizatori unici lunari ai platformei Po.st în perioada 1-28 august 2014. Aceste date au fost generate de către utilizatorii care au distribuit conținut online folosind instrumentele disponibile pe platforma Po.st.