Dacă aveți de plătit rata la mașină și la bancă e închis, o puteți achita acum la magazinele de proximitate.
Cele mai recente date legate de comportamentul românilor atunci când vine vorba de plata facturilor, publicate în 2013, ilustrează o tendință pe care încă o simțim în jurul nostru. Gândiți-vă, de pildă, la următoarea situație, cu care sigur v-ați confruntat cel puțin odată: sunteți la benzinărie, vă grăbiți, trebuie să ajungeți la o vizionare. Ați alimentat și acum vreți să plătiți, însă la casă este o doamnă în vârstă care are un vraf de facturi pe care dorește să le plătească. Vă mutați de pe un picior pe altul, cu nerăbdare, însă durează zece minute până ajungeți să achitați benzina.
Data viitoare când vi se mai întâmplă acest lucru, gândiți-vă, pentru a vă trece timpul mai ușor, la următoarele cifre, extrase dintr-un studiu realizat de Daedalus Millard Brown, la comanda Pay Point, în 2012, pe un eșantion național de 1.000 de persoane: doamna cu facturile face parte dintre cei 44,8% dintre români care consideră că achitarea facturilor prin intermediul terminalelor electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă de plată. Un procent de 11,5% consideră că oficiile poștale sunt cel mai bun loc pentru plată, în timp ce 11,2% merg la ghișeul băncilor, 6,1% plătesc la ATM, 3,9% prin online banking și 0,5% prin debit direct. Oricare ar fi modalitatea aleasă, potrivit studiului, 90% dintre responsabilii cu plata facturilor preferă să facă plata facturilor în numerar.
Să continuăm povestea de mai sus: ați ajuns la întâlnire la timp – nu trebuie să spuneți nimănui despre slalomul pe care l-ați făcut printre ceilalți participanți la trafic ca să reușiți –, vizionarea a fost un succes, clientul a spus că va cumpăra locuința. Răsuflați ușurat, dar vă amintiți că aveați de plătit rata la leasing-ul pentru mașină, iar la bancă este deja închis.
Din această lună, puteți achita această rată, dar și facturile de telefonie, internet, energie electrică, gaze naturale, apă, servicii financiare sau televiziune, la magazinele de proximitate. Mobile Distribution, distribuitor de produse prepaid și de soluții de încărcare electronică din România, lansează serviciul de încasare facturi un-doi Centru de plăți.
”În prezent, avem o rețea de peste 5.000 de parteneri extinsă pe întreg teritoriul țării și mai mult de 7.000 de terminale amplasate în magazinele acestora, astfel că am decis să utilizăm acest avantaj logistic pentru a le oferi partenerilor noștri posibilitatea de a-și extinde serviciile, crescându-și totodată cifra de afaceri”, a precizat Călin Chira, Director de Vânzări al Mobile Distribution (Foto stânga). Reprezentantul companiei a adăugat că sunt vizate și încasarea ratelor bancare și de leasing, transferurile de bani, dar și alte servicii, precum plata rovinietei auto. Plățile pot fi efectuate în numerar, indiferent de valoarea facturii.
Serviciul este activ începând cu această lună în București și în județele Arad, Caraș-Severin, Călărași, Constanța, Giurgiu, Hunedoara, Ialomița, Ilfov, Timiș și Tulcea, urmând să se extindă treptat și în celelalte județe. La sfârșitului anului, acesta va fi disponibil la nivel național.