Light Dark

Emoticoanele, apărute inițial în comunicările dintre prieteni, încep să fie folosite și în profesie.

emojiEmoticoanele – denumite în ultima vreme emoji – au devenit populare în mesajele dintre prieteni. Cine dintre noi nu a trimis măcar odată unui prieten un ”smiley face” compus din două puncte urmate de o paranteză? Potrivit unui articol publicat de realtor.org, emoji-urile pot adăuga confort și familiaritate și între profesioniștii din real estate și clienții lor. Aceste semne colorate – de la fețe zâmbitoare la cele care fac cu ochiul sau chiar inimi – apar în campanii de marketing și e-mailuri de serviciu, în mesaje text și în rețelele sociale. V-ați întrebat vreodată cât de fluent vorbiți în ”emojieză” și cât de mult ar trebui să folosiți aceste simboluri în afaceri? Iată câteva reguli de bază.

Nu folosiți emoticoane atunci când tema de discuție este serioasă. De pildă, dacă un client care vrea să cumpere o casă prin intermediul vostru descoperă mucegai în baie și vă scrie despre asta, nu-i răspundeți trimițându-i o ”față tristă”, ci sunați-l sau întâlniți-vă cu el pentru a vedea dacă problema poate fi rezolvată sau dacă e cazul să-i găsiți o altă locuință.

Nu presupuneți că anumitor clienți le plac emoji-urile. Dacă aveți un client tânăr, nu vă gândiți că implicit îi plac emoticoanele. Lăsați-l pe el să le folosească primul și atunci puteți să-i răspundeți cu aceeași monedă – sau același smiley face.

Folosiți emoji-ul potrivit. Nu folosiți un emoji în afara contextului său cunoscut de toată lumea. De pildă, există emoticoane care pot fi interpretate ca un fluierat, dar și ca un sărut. În afară de cazul în care doriți să vă sărutați clientul, nu-i trimiteți un astfel de emoji.

Puneți emoji-urile la finalul mesajului. Poate nu vă vine să credeți, dar există și un Ghid al Etichetei Emoji. Potrivit acestuia, emoji-urile sunt folosite și ca semne de punctuație și trebuie puse la finalul proproziției.

Folosiți emoticoane pe rețelele sociale. Recent, Facebook a introdus ”Reacții”, o serie de emoticoane care pot fi folosite atunci când vreți să dați ”Like” unei postări. Există chiar și studii pe această temă, potrivit cărora cei care folosesc emoji-uri, în special pozitive, sunt mai populari pe Twitter.

Nu exagerați. Dacă folosiți emoticoanele ca un înlocuitor pentru cuvinte și nu puneși mesajul în contextul necesar, ați putea să-l deranjați pe client. Până la urmă, o tranzacție imobiliară înseamnă mult mai mult decât un smiley face.

Citiți mai multe despre folosirea emoji-urilor în activitatea profesională aici.