Aceasta este ”traducerea” făcută de Rob Hahn, un nume important în real estate-ul de peste Ocean, a noii strategii de business a Zillow.
”Deci, zici că vrei să fii agent imobiliar?” – așa își începe Rob Hahn, fondator și managing partner al 7DS Associates, companie de consultanță în management specializată în strategie corporatistă, management de produs și marketing strategic în real estate, postarea pe faimosul său blog.
Hahn dezbate în articolul său impactul pe care portalul imobiliar Zillow îl are asupra pieței de real estate din Statele Unite ale Americii și mai ales asupra businessului agenților imobiliari. Căci, spune Hahn, ”traducând” din ”financialeza de Wall Street” utilizată în comunicatul Zillow care anunță rezultatele financiare aferente trimestrului al doilea din 2015, Zillow ”a dat afară o grămadă de agenți imobiliari ratați («loser», în textul original – n.red.), cu performanțe scăzute și care plătesc puțin, pentru a se concentra în a livra și mai multe lead-uri și mai multă valoare agenților imobiliari ultraperformanți, câștigători”.
În treacăt fie spus, Zillow, care a achiziționat anul trecut competitorul Trulia, a înregistrat în perioada aprilie-iunie 2015 afaceri de 171 de milioane de dolari, o creștere cu 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, o medie lunară de 141 de milioane de vizitatori unici și, poate mai important, o creștere de 48%, comparativ cu T2 2014, a numărului de agenți imobiliari care cheltuie, fiecare, mai mult 5.000 de dolari pe anunțuri în Zillow. În același timp, numărul agenților care cheltuie mai mult de 2.500 de dolari pe lună în Zillow a crescut cu 44%, iar cel al agenților care cheltuie mai mult de 1.000 de dolari lunar – cu 34%.
Mai mult, ”ratele de dezabonare în rândurile acestor cohorte de agenți sunt foarte scăzute, validând strategia noastră de a ne concentra pe agenții ultraperformanți”, potrivit reprezentanților Zillow.
Rob Hahn completează: ”Aceștia sunt agenții care vor cheltui cei mai mulți bani pe Zillow, pentru că investiția le aduce randamente ridicate(…). Așa că toate comentariile din industrie, potrivit cărora lead-urile provenite de la Zillow sunt niște porcării sau că agenții începători încearcă Zillow pentru 99 de euro pe lună și apoi renunță pentru că nu obțin nimic…Cifrele spun altceva.Agenții votează cu portofelele,oameni buni, în timp ce liderii de opinie țin discursuri și se revoltă împotriva mașinii (joc de cuvinte, «thought leaders rage against the machine», în textul original – n.red.)”.