Light Dark

Cum să obții recomandări mai multe și mai dese de la clienții mulțumiți, obținând astfel business nou? Specialiștii de la Creative Ideas au câteva sfaturi.

tranzactie imobiliaraGura lumii, slobodă. Așa sună un proverb românesc care are – după cum știe orice broker imobiliar – o mare aplicabilitate în real estate. Și dacă nu puteți controla cantitatea discuțiilor despre imobiliare, ar fi de dorit să influențați calitatea, cel puțin în privința agenției pe care o dețineți sau la care lucrați.

De ce este important acest lucru? Cifrele menționate de Creative Ideas vorbesc de la sine: în fiecare zi se leagă 2,4 miliarde de conversații legate de branduri, potrivit Asociației de Marketing ”Word of Mouth”; două treimi dintre consumatori cumpără un produs sau un serviciu la recomandarea unei persoane pe care o cunosc, conform New York Times; șansele ca o persoană să cumpere un produs sau un serviciu după ce au primit o recomandare cresc de patru ori și – un aspect deloc de neglijat – clienții atrași prin recomandări cheltuie, în medie, cu 13,2% mai mult decât cei care au aflat de produs sau serviciu în alt mod.

Cum creșteți numărul de recomandări (referral marketing” în limbaj corporatist) pentru serviciile pe care le prestați? Specialiștii de la Creative Ideas, agenție de marketing din București, spun că există mai multe canale, printre care se numără referințele primite direct de la clienți.

În acest caz, este important să stabiliți un obiectiv clar: de exemplu, creșterea referințelor cu 10% în următoarele zece săptămâni. Urmează identificarea perioadei celei mai potrivite. ”În marketingul convențional, referințele sunt cerute imediat după ce se finalizează vânzarea. Sugestia noastră este să lăsăm suficient timp clienților pentru a testa produsul sau serviciul”, spun reprezentanții Creative Ideas.

De asemenea, este important să alegi clienții de la care soliciți referințe, pentru că nu toți sunt potriviți. În plus, trebuie să și oferi ceva pentru a primi ceva, astfel încât o idee bună este să vă surprindeți clienții cu bonusuri. Nu uitați să trimiteți un mail personalizat de mulțumire după primirea recomandării.