Light Dark

Zona Progresul din sudul Bucureștiului, aflată la coada clasamentului atunci când vine vorba despre atractivitatea sa în fața celor aflați în căutarea unei locuințe de închiriat, ar putea să aibă mult de câștigat de pe urma unui proiect de anvergură ce vizează extinderea rețelei actuale de transport urban.

În momentul de față, cei mai puțini chiriași își arată interesul pentru apartamentele situate în această parte a Capitalei. Chiar și cartiere precum Ferentari sau Rahova atrag privirile mai multor persoane aflate în căutarea unei locuințe din închiriat.

Zona este una dintre cele mai ieftine din oraș, chiria medie solicitată de proprietari fiind de circa 380 euro/lună, iar oferta de apartamente disponibile pentru închiriere este și ea scăzută. Motivul este unul destul de simplu, multe dintre străzile aflate în această zonă delimitată de centrala termoelectrică CET Progresul și de fabricile și depozitele de la periferie sunt ocupate de case de mici dimensiuni, de multe ori bătrânești. Nu multe blocuri noi au fost finalizate aici în ultimii ani.

Nu doar chiriașii plătesc puțin, dacă se mută în această parte a orașului, ci și cumpărătorii, prețurile practicate în zona Progresul fiind unele dintre cele mai mici din București.

“Atenție se închid ușile! Urmează stația Gara Progresul”

În câțiva ani bucureștenii vor auzi acest mesaj în călătoriile lor cu metroul, planurile de extindere a rețelei de transport subteran vizând inclusiv această parte a Bucureștiului.

Magistrala M4 Gara de Nord-Gara Progresul va avea 14 stații care vor fi amenajate pe o lungime totală de circa 11 kilometri. Aceasta va traversa sectoarele 1, 4 și 5 urmând să ajungă și în comuna Jilava din Ilfov. Metroul va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou care va fi deservit de o parcare de tip park&ride.

Sursă: Primăria Sectorului 4

Licitația de oferte pentru această magistrală de metrou are ca termen data de 12 august 2024.

Metroul, un punct comun al zonelor bucureștene care atrag chiriașii ca un magnet

Mobilitatea, mai ales într-un oraș precum Bucureștiul unde poți petrece minute bune în trafic zilnic pentru a ajunge la birou sau pentru a-ți duce copiii la școală, este esențială, iar acest lucru este confirmat inclusiv de preferințele chiriașilor.

Numitorul comun al zonelor care atrag lunar cei mai mulți potențiali chiriași este accesul rapid la una dintre stațiile de metrou.

Apartamentele din zona Victoriei-Romană-Universitate-Unirii, una dintre cele mai bogate ca ofertă din Capitală, sunt cele mai căutate de chiriași. Acestea sunt urmate de locuințele situate în arealul Militari-Gorjului-Lujerului-Uverturii, Drumul Taberei și chiar și de cele aflate în cartierul învecinat zonei Progresul, Berceni. Astfel, odată cu accesul la noua magistrală de metrou, atractivitatea zonei Progresul are șanse semnificative să crească.