Începem, în această săptămână, o serie de articole despre francizele în consultanța imobiliară. În domeniul rezidențial au existat mai multe încercări, însă doar două mai sunt astăzi, cu adevărat, pe piață.
Când îl întrebi cum a ajuns să fie implicat în compania de consultanță imobiliară Coldwell Banker Affiliates of Romania, Valentin Ilie, CEO și acționar, vorbește despre vremuri de dinaintea crizei economice: ”Primul contact cu Coldwell Banker l-am avut în 2006. În acea perioadă ne doream să devenim activi și pe piața imobiliară și ne doream o platformă internațională care să ne ofere acces la know how dar și să ne faciliteze accesul la piețele externe de capital în virtutea unor investiții străine pe piața imobiliară locală. Coldwell Banker a fost astfel o alegere potrivită”.
Activitatea companiei a început în 2007, într-o perioadă în care criza economică era încă departe. ”Noi suntem antreprenori și manageri specializați în domeniul logisticii, fiind unul din principalii jucători la nivelul regiunii București – prin grupul de firme Benga. Prin activitățile pe care compania le desfășura, am avut contact cu segmentele de terenuri și spații logistice, dorindu-ne ulterior să avem o activitate constantă și dedicată pieței imobiliare”, spune Valentin Ilie. ”Pentru noi a fost un avantaj că am intrat pe piață în 2007. Am avut astfel ocazia de a nu face greșeli pe care alte companii le-au făcut și am venit cu un alt tip de mentalitate, nefiind manageri formați în imobiliare. Am venit cu o nouă abordare legată de serviciile pe care un consultant le oferă și cu o atitudine diferită față de client, indiferent de dimensiunea acestuia. Ținând cont și de dimensiunea companiei la momentul declanșării crizei economice, am putut să ne reorganizăm mult mai rapid și să ne adaptăm la noile condiții de piață. Aceștia sunt principalii factori care ne-au asigurat poziția actuală.”
La început, în primul an, compania a avut șase birouri, trei în București și trei în țară, iar ulterior a continuat să se extindă în fiecare an, ajungând în prezent la o rețea de 45 de birouri, dintre care 15 în București. ”De la bun început am avut o activitate consistentă pe segmentul rezidențial, ajungând să fim în prezent compania cu cea mai extinsă activitate pe acest segment – suntem agenți exclusivi și manageri de proiect pentru peste zece proiecte rezidențiale, printre care Cosmopolis, Rose Garden, FeliCity, Alia Apartments sau Seasons Residence”, declară Valentin Ilie.
Când vine vorba despre condițiile de francizare, CEO-ul Coldwell Banker Affiliates of Romania spune că aceste aspecte sunt confidențiale, însă declară că ”o companie apelează la un sistem de francizare pentru a avea acces la know how, la rezonanța numelui companiei și la o potențială bază de viitori clienți și parteneri. Toate acestea îți oferă toate instrumentele necesare pentru a face business, pentru o activitate constantă și pentru a veni cu un plus față de concurență”.
Citiți, săptămâna viitoare, un articol despre o altă franciză imobiliară importantă din România.