Light Dark

Proprietățile de vacanță devin din ce în ce mai atractive pentru românii care aleg să își cumpere apartamente în stațiunile turistice. Cel puțin asta arată studiile și concluziile analiștilor care observă o tendință atât pe plan național, cât și pe plan global.

Sursa foto_site Certion

În urma unui studiu realizat de MIA Marketing, la cererea companiei Certion Property Developers, companie ce are în plan dezvoltarea unor proiecte rezidențiale premium pe litoral, s-au conturat principalele carateristici pe care românii le au în vedere pentru achiziția unei case la mare.

Astfel studiul arată că trei sferturi dintre respondenți preferă un apartament cu 2 camere (suprafață medie: 62mp), cu terasă/ balcon (9.3mp). Respondentii își doresc să fie situat în vecinătatea plajei, înconjurat de verdeață și având acces la facilități precum supermarket, restaurante, farmacii, dar și internet wi-fi, iar printre cele mai importante servicii se numără curățenia căilor de acces, întreținerea spațiilor verzi, administrare și servicii de pază.

Timpul estimat de utilizare a apartamentului de vacanță la mare acoperă în principal sezonul de vară (80% mai puțin de 3 luni pe an, în medie de 7 ori/ an), iar jumătate dintre respondenți au disponibilitatea de a închiria apartamentul de vacanță. În ceea ce privește modul de achizitie, 60% se gândesc să-l cumpere prin credit (bancar sau de la dezvoltator). Momentul deciziei de cumpărare a unei locuinte la mare a fost puternic impulsionat de pandemie, peste 51% dintre respondenți luând în considerare achiziția unui apartament la mare în ultimul an.

Stațiunile de pe litoral cu cel mai mare grad de atractivitate

Studiul Certion arată un nivel de atractivitate de 68% al zonei Neptun Olimp, aceasta fiind în special apreciată pentru că este liniștită și mai puțin aglomerată (88%) potrivită pentru tot anul (80%), pentru vacanțe mai lungi (88%) și pentru familii (79%). Celelalte zone cercetate, Mamaia Năvodari și respectiv Vama Veche sunt percepute ca supra aglomerate (87%), prea scumpe (87%) cu servicii care lasă de dorit, în cazul Mamaia Năvodari, iar Vama Veche este considerată mai degrabă ca stațiune pentru week-end (57%), murdară (50%), dezvoltată haotic (34%).

Totodată analiștii subliniază că stațiunea Neptun-Olimp are cel mai mare potențial de a deveni nucleul regenerării mult dorite a litoralului românesc.

Certion Property Developers are în plan dezvoltarea unor proiecte rezidențiale premium în zona Neptun-Olimp, a căror investiție totală depășește 45 de milioane de euro, pe o perioadă de 4 ani.

Planul companiei este acela de a dezvolta proiecte rezidențiale premium. În acest moment proiectul Vogh Olimp a fost demarat deja, Galileo Summer Resort este în proces de obținere a avizelor necesare pentru autorizația de construcție, iar Lago Neptun și Pharos Olimp urmează a fi lansate în perioada următoare.

“În România, cererea pentru astfel de proprietăți este cu atât mai mare, cu cât stocul de unități turistice pe segmentul premium este unul redus. În contextul unei devalorizări ridicate, piața imobiliară poate reprezenta un refugiu foarte bun. În același timp, avem cele mai accesibile locuințe din UE, iar România are unul dintre cele mai bune randamente din Europa. Dacă locuințele de vacanță erau căutate anterior mai ales în sezonul estival, pandemia a schimbat comportamentele și obiceiurile de consum, putând fi închiriate oricând pe parcursul anului. În plus, în funcție de zonă și caracteristicile ofertei, perioadele cu randament maxim pot genera câștiguri importante, care să contribuie la amortizarea investiției și chiar dublarea capitalului într-un timp redus”, a precizat Cătălin Scripcaru, President & CEO Certion Property Developers.