Light Dark

Este o persoană vitală, însă, în mod paradoxal, îi place rutina – mai ales când aceasta este tradusă prin productivitate și disciplină. Crossfit-ul este una dintre pasiunile sale. Își începe dimineața cu o oră de lectură și o continuă apoi cu alte 8-10 ore de lucru. Are talentul de a comunica și bucuria de a o face cu folos. Bogdan Petrovai (34 de ani), partener asociat în cadrul Blitz, companie imobiliară cu peste 12 ani de prezență în imobiliare – într-un dialog despre imobiliare și consultanții imobiliari de astăzi.

Bogdan Petrovai, partener asociat în cadrul Blitz

Poți să faci, te rog, portretul robot al unui agent imobiliar bun? Care ar fi criteriile?

Bogdan Petrovai (B.P.): Să conturăm un portret robot al agentului imobiliar bun este riscant din punctul meu de vedere. Deoarece consilierea imobiliară este un serviciu de care au nevoie toți oamenii, noi ne întâlnim cu clienți de profil diferit, cu personalități diverse, cu oameni din toate categoriile sociale, intelectuale. Tocmai de aceea avem nevoie de agenți diferiți, avem nevoie de diversitate, ca să ne putem conecta și să putem relaționa cu toate categoriile de clienți care apelează la serviciile noastre.

Există totuși câteva competențe fără de care ar fi greu să ajungem la performanță în imobiliare: reziliență, răbdare, constanță, mindset pozitiv, competențe de comunicare și relaționare ridicate și cea mai importantă, disciplina.

Cât de mult contează “chemarea” într-o profesie și cât de mult contează “munca”?

B.P. : La Blitz, constanța în aplicarea proceselor care duc la rezultate este una dintre legile de bază pe care le respectăm. Cred cu tărie în zicala “99% transpirație, 1% inspirație”. Am văzut în cariera mea foarte mulți oameni extrem de talentați care au dat greș la un momentat în parcursul lor profesional, însă nu am văzut niciodată pe cineva care să fie consecvent în muncă și să nu ajungă la performanță.

Care este cea mai frecventă greșeală pe care o fac agenții fără experiență? De ce unii eșuează?

B.P. : Există două greșeli majore pe care eu le-am observat în cei 10 ani de lucru cu agenții imobiliari: prima o facem în perioada de formare, când nu conștientizăm că de la intrare până la performanță există o perioadă de învățare șide antrenament. Aici, unii dintre ei au așteptări nerealiste pentru stadiul în care se află, neîndeplinirea acestora având un impact negativ asupra lor. A doua greșeală majoră apare în momentul în care ajungem constant la performanță și la rezultate, în momentul în care agentul devine “experimentat”. Având rezultate în mod constant, unii renunță gradual la a mai face procesul și acțiunile care au dus la acele rezultate. Și din momentul în care nu mai fac procesul complet, nu mai apar rezultatele.

Reușești să îți dai seama din primul dialog pe care îl ai de potențialul unui agent?

B.P. : În cei nouă ani de dezvoltare de structuri de agenți, am susținut peste 1000 de interviuri, am văzut probabil toate tipurile de candidați și de agenți care pot să aplice pentru acest job și desigur că s-au creat niște mecanisme de evaluare funcționale.

Există un set de competențe și comportamente care ne dau o imagine de potențial pozitiv după discuția cu un candidat și desigur, candidați care ne dau semnale de nepotrivire cu rolul de agent.

Din interacțiunea pe care ai avut-o până acum cu sutele de agenți, spune-ne cum gândește un agent (la început de drum, înainte de a se forma, versus momentul în care începe să aibă o pregătire)?

B.P. : Orice început are o parte frumoasă, de noutate, de schimbare și are și o parte mai puțin agreabilă de necunoscut, necesitatea de adaptare și nevoia de formare.

Fiecare agent Blitz intră în proiect cu un grad ridicat de motivație, la început. Perioada testului adevărat apare atunci când dispare motivația de început și în momentul în care conștientizează faptul că a intrat într-o companie imobiliară, nu îl transformă automat într-un consilier imobiliar. Acolo începe, din punctul meu de vedere, cea mai provocatoare perioadă din viața unui consilier imobiliar – perioada de formare profesională, de învățare.

În momentul în care conștientizăm că nu știm, că avem nevoie de teorie, ghidaj și multă activitate practică pentru a asimila și integra procesele de bază din imobiliare și că lucrurile în “teren” nu sunt atât de simple cum poate ne păreau din exterior, atunci se face diferența dintre cei care reușesc în imobiliare și cei care nu.

Există două tipuri principale în ceea ce privește traiectoria profesională. Una în care agentul conștientizează că are nevoie de o formare specifică pentru a înțelege și controla acest serviciu (până la urmă, meseria de consilier imobiliar, ca și oricare altă meserie se învață) și își dau timp și răbdare pentru studiu și antrenament. Aceștia sunt cei care iau examenul și devin consilieri imobiliare profesioniști.

A doua categorie, sunt cei care confundă “nu știu încă” cu sintagma “nu se poate”. Cei din a doua categorie sunt aceia care nu trec de această perioadă. Siguranța agentului și calitatea în procesul de vânzare apare după această perioadă de formare, când încep să se sedimenteze procesele de lucru, când ei le-au înțeles și integrat, iar toate se transformă în automatisme.

Atunci apar rezultatele – din momentul în care înțeleg produsul și procesele imobiliare. Din profesionalizare apare siguranța, încrederea și de acolo lucrurile intră într-o direcție pozitivă – de creștere. Desigur, mai apar obstacole pe drum, însă perioada de învățare și formare a agentului este perioada cea mai provocatoare din tot procesul de evoluție în această profesie.

Din primăvară ai fost numit partener asociat în cadrul Blitz. Ce schimbare a adus noua ta poziție în companie – în ceea ce privește structura, modul de organizare?

B.P. : La nivel de structură și mod de organizare lucrurile nu s-au schimbat foarte mult. Chiar dacă am devenit partener – asociat cu acte în regulă doar din aprilie, în ultimii ani, în Blitz mi-am exercitat rolul de CCO ca și cum proiectul Blitz ar fi fost și proiectul meu.

Mindsetul de partener era prezent cu mult timp înainte de semnarea actelor. Totuși, odată cu statutul de asociat s-a produs o schimbare la nivel de organizație. Pentru colegii care vin din urmă și care sunt angrenați și ei ca și mine în procesul și contextul de evoluție Blitz, această numire a venit ca și dovadă că nu există limită de dezvoltare în acest proiect și că ce propunem noi pentru fiecare agent, manager, colaborator ca plan de creștere este accesibil și realizabil pentru fiecare blitzer. Cred că numai cu dedicare, implicare și consistență plus încredere în viziunea companiei putem să creștem și să ne dezvoltăm cât de mult ne dorim.

Când vorbești despre modelul de business Blitz, la ce te referi mai exact? Cum este acest model diferit?

B.P. : Cred că diferența principală între modelul de business Blitz și celelalte modele similare pornește de la viziunea companiei. Încă de la startul acestui proiect ne-am propus să devenim cea mai mare companie de imobiliare din România. Încă de la început ne-am propus performanță maximă și probabil de aceea am și ajuns în zona ei. Educația continuă este un alt diferențiator major pentru noi.

Ne-am dat seama cu mulți ani în urmă că această companie va putea trece la nivelul următor doar dacă oamenii din ea vor crește, se vor dezvolta. Și din acel moment am început să investim în educație pe toate palierele din companie, am început să accesăm și să concepem programe educațioanale, iar de atunci compania a avut o dezvoltare accelerată. Investiția continuă în dezvoltare este un alt factor specific companiei Blitz. În 13 ani de activitate, majoritatea profitului realizat a fost reinvestit în dezvoltare fără nicio reținere și cu toată încrederea în viziunea și misiunea noastră. Investiție în brand, investiție în educație, investiție în oameni, acestea ne-au făcut să ajungem azi să fim prezenți în majoritatea orașelor din România și chiar și peste granițele țării.

Unul dintre obiectivele Blitz este exapansiunea în afara țării. Care este planul tău pentru piețele internaționale? Aveți deja zone care credeți că au un potențial ridicat?

B.P. : Având în vedere că suntem într-un context al globalizării și al unui interes crescut arătat de clienții din România pentru achiziții în afara țării, piețele externe au devenit o opțiune de business accesibilă și atractivă. Deja am început aventura internațională, Blitz Dubai fiind un proiect lansat, în derulare.

Suntem în discuții avansate pentru a fi prezenți și în Italia și Spania, unde conturăm planul pentru a aduce în portofoliu proprietăți atractive pe coastele însorite din aceste două țări. În paralel cu dezvoltarea națională, punem bazele si a extinderii în afara țării, acoperind astfel cererea în creștere pentru achiziții și investiții în zonele cu potențial din afara României.

Citește și: Opinie Daniel Crainic, Chief Marketing Officer Imobiliare.ro: Rezidențial sezonul toamnă – iarnă 2022 – 2023

Citește și: Studiu RE/MAX Europa: 1 din 3 europeni intenționează să investească într-o proprietate rezidențială

Citește și: 7 turnuri înalte urmează să fie construite chiar pe malul Lacului Tei