Light Dark

În Statele Unite ale Americii, tranzacțiile imobiliare înseamnă mult mai mult decât trecerea de la un proprietar la altul al unui bun imobiliar.

Rupert_Murdoch_2011_ShankboneLa sfârșitul lunii trecute, compania media News Corp, controlată de magnatul Rupert Mudoch (foto stânga, credit David Shankbone), cu o avere estimată de Forbes la 13,8 miliarde de dolari, anunța, într-un comunicat de presă, că achziționează Move Inc., operatorul portalului imobiliar realtor.com, pentru suma de aproape un miliard de dolari (950 de milioane de dolari).

Vi se pare o sumă mare? Iată justificarea deciziei News Corp: ”Prin realtor.com și aplicațiile sale mobile, Move afișează peste 98% din toate proprietățile listate în SUA, provenite din peste 800 de MLS-uri (Multiple Listing Services – n.red.) din toată țara. Ca atare, Move are cele mai actuale și exacte oferte listate dintre toate companiile online de real estate din America. Rețeaua de site-uri Move, care include și Move.com, atrage aproximativ 35 de milioane de oameni în fiecare lună, care petrec, în medie, 22 de minute pe aceste site-uri”.

De menționat că National Association of Realtors (NAR) a permis anul trecut companiei Move Inc. să publice pe site-ul realtor.com, o platformă dezvoltată în parteneriat de NAR și Move, și alte anunțuri decât cele provenite de la agenții și brokerii membri NAR, care se numesc ”Realtori”.

steve brown”Acest parteneriat va redefini viitorul real estate-ului”, spune Steve Brown, președintele NAR (foto stânga). ”Abilitatea companiei News Corp de a atrage consumatorii, alături de conținutul de calitate și informațiile reale furnizate de Realtori vor transforma peisajul actual.”

Conținutul postat pe site-urile din rețeaua Move reprezintă un avantaj, în opinia News Corp, pentru a profita de creșterea rapidă a sectorului online din real estate-ul din SUA, țara cu cea mai mare piață rezidențială din lume. Mai mult de cinci milioane de locuințe sunt vândute și cumpărate în fiecare an în State, ceea ce reprezintă o valoare totală a tranzacțiilor de peste un trilion (1.000 de miliarde – n.red.) de dolari. Din această sumă, aproximativ 60 de miliarde de dolari reprezintă valoarea totală a comisionului perceput într-un an de agenții și brokerii imobiliari nord-americani, potrivit News Corp.

Estimările companiei media arată că brokerii și agenții imobiliari vor cheltui în total, în acest an, aproximativ 14 miliarde de dolari pe marketing-ul locuințelor din portofoliile lor (în creștere de la aproximativ 11 miliarde de dolari în 2012), în timp ce alte 11 miliarde de dolari vor fi cheltuite de companii care acordă împrumuturi ipotecare. Trei, respectiv două miliarde de dolari vin din zona închirierilor rezidențiale și a dezvoltatorilor.

Din cele 14 miliarde cheltuite pe marketing de către agenți și brokeri, doar un miliard este în prezent îndreptat spre cele mai importante trei portaluri de real estate din SUA (Move, Zillow și Trulia). Și pentru că a venit vorba despre cele trei portaluri majore din SUA, trebuie spus că mișcarea făcută de News Corp vine la scurt timp după fuziunea anunțată de Zillow și Trulia la începutul lunii septembrie.

Move Inc. a avut anul trecut afaceri în valoare de 227 de milioane de dolari, în creștere față de cele 199 de milioane de dolari din 2012, în timp ce EBITDA (câștigurile înainte de plata dobânzilor,a taxelor și fără a lua în calcul deprecierea și amortizările) s-a situat la nivelul de 29 de milioane de dolari, comparativ cu 27 de milioane de dolari în 2012.