Seria de evenimente locale ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare” a ajuns, la sfârșit de noiembrie, la Iași.
Sala Mozart din centrul de conferințe al complexului Palas din Iași a fost plină în seara zilei de 27 noiembrie. Agenții imobiliari din Moldova – au fost prezenți brokeri din Iași, dar și din Bacău și din alte orașe din zonă – și-au ocupat locurile în sală cu un sfert de oră înainte de ora începerii propriu-zise a evenimentului.
Adrian Erimescu, CEO și cofondator al Imobiliare.ro, a prezentat auditoriului rezultatele sondajului, devenit deja tradițional la CPI, despre modul în care agenții imobiliari locali se comportă cu potențialii lor clienți.
Brokerii imobiliari ieșeni răspund în proporție de 86% la primul apel telefonic inițiat de client, dar 70% dintre aceste apeluri nu au fost contacate ulterior, deși apelantul solicitase acest lucru. Agenții imobiliari care au revenit cu detalii au făcut-o prin telefon în proporție de 24%, prin telefon și email – în procent de 5%, în timp ce 1% au răspuns prin email.
După inițierea unui prim contact prin email, 38% dintre brokerii imobiliari ieșeni nu au răspuns, 15% dintre ei au făcut-o în mai puțin de o oră, 23% – într-un interval de tmp cuprins între două și 12 ore, în timp ce 23% au răspuns cu cel puțin o zi mai târziu.
De ce este important ca agentul să răspundă cât mai repede solicitărilor clienților potențiali? Potrivit National Association of Realtors (NAR), 74% dintre cumpărătorii potențiali vor lucra cu primul agent imobiliar care le răspunde. Mai mult, răspunsul dat clientului în mai puțin de o oră crește șansele de succes de șapte ori față de cel dat în două ore și de 60 de ori față de cel dat în 24 de ore.
Concluziile studiului au fost că brokerii imobiliari ieșeni cunosc bine proprietățile din portofoliu, că prezintă în email-urile de răspuns – atunci când acestea există – oferte alternative, că promit să revină cu un telefon, dar nu o fac întotdeauna și că așteaptă acțiune din partea lead-ului.