Meseria de agent imobiliar a trecut printr-o transformare semnificativă pe parcursul ultimilor ani, atât pe fondul dezvoltării mediului online, cât și pe fondul nevoilor în creștere ale clienților și al cunoștințelor tot mai variate necesare pentru a lucra în domeniu la cel mai bun nivel de performanță. Astfel, un agent imobiliar a ajuns să fie nevoit să facă multitasking și să aibă „99 de meserii”, spune Aura Popa, manager cu 20 de ani de experiență în real estate.
Aura Popa a început să lucreze în domeniul vânzărilor în imobiliare în anul 1998, încă de pe băncile facultății, în ciuda faptului că în acea perioadă studia în Sibiu limbile străine, și povestește că începutul carierei sale a fost presărat cu provocări pe care a fost nevoită să le depășească pentru a avansa. Iar în centrul tuturor acestora se afla, la acel moment, faptul că oamenii nu erau obișnuiți cu serviciile oferite de agenții imobiliari și nici nu le înțeleau în totalitate rolul acestora.
„Cele mai multe provocări le-am experimentat încă din 1998, când acest domeniu era la începuturi și oamenii încă nu înțelegeau rolul unui agent imobiliar. Ofertele trebuiau culese personal. Până și Internetul era la nivel experimental și nu era folosit la capacitatea de astăzi. Fiecare tranzacție reușită în acei ani a reprezentat o provocare și acest lucru a contribuit foarte mult la formarea mea în acest domeniu”, ne-a declarat Aura Popa care în prezent ocupă poziția de Manager în cadrul agenției Startimob Expert din Brașov.
Lucrurile s-au schimbat însă în cei 20 de ani de când aceasta a făcut primii pași în real estate, iar acum cei care lucrează ca agenți imobiliari au ajuns să fie nevoiți să cunoască noțiuni din numeroase domenii pentru a-și mulțumi clienții și pentru a le putea oferi servicii de calitate.
„Este de notorietate faptul că un agent imobiliar face multitasking, ca să nu spun că are <99 de meserii>. Este negociator, psiholog, notar, avocat, mediator, fotograf, designer, constructor sau structurist și lista poate continua”, explică managerul Startimob Expert, adăugând un sfat pentru femeile care își doresc să facă performanță în real estate și se află încă la început de drum în carieră – aveți nevoie de multă răbdare pentru a relaționa cu toți oamenii cu care vă veți întâlni zi de zi la muncă.
În plus, spune ea, acestea trebuie să fie deschise la tot ce este nou și să găsească un mentor care să le ghideze primii pași. „În acest domeniu este bine să nu ai orgolii, ci doar principii bine definite. Să fii deschisă la nou și să ai un mentor bun de la care să înveți cum să lucrezi cu oamenii pentru oameni”, explică Popa.
Cum îți găsești motivația când lucrezi în real estate
Managerul agenției din Brașov spune că, pentru ea, a fi femeie nu a reprezentat neapărat un avantaj în carieră, dar că experiența i-a arătat că domeniul i s-a potrivit ca o mănușă, deși pornise inițial pe alt drum.
„În imobiliare, ca în orice alt domeniu, nu contează dacă ești sau nu femeie. Este însă important să-ți placă ceea ce faci. Acest lucru face diferența”, după cum spune Popa.
Iar lucrurile care îi motivează în carieră pentru a obține cele mai bune performanțe pe cei din breaslă par să fie înrădăcinate chiar în oportunitatea de a face ceea ce le place în fiecare zi la birou, dar și în ambiția de a face față cu brio provocărilor cotidiene. „Îmi place să lucrez cu oamenii și, deși nu este cel mai ușor lucru, tocmai aceste provocări ne motivează să mergem mai departe și să depășim toate obstacolele. Fiecare persoană este diferită, ne întâlnim zilnic cu caractere și tipologii diferite de oameni, iar provocarea este să îi aducem pe toți la un numitor comun. Când reușim, satisfacția este maximă”, explică ea.
De asemenea, un set clar de valori ar trebui să stea la baza celor care lucrează în real estate. Cele mai importante în acest domeniu sunt, în opinia Aurei Popa, profesionalismul, angajamentul și dorința de a oferi servicii de calitate. Dar nu sunt însă singurele.
„Fără seriozitate, transparență și dedicare în acest domeniu este greu să rămâi în top într-o piață competitivă”, spune Managerul.
Deși este îndrăgostită de real estate, Aura Popa și-ar dori, dacă ar avea puterea, să schimbe un singur lucru – mentalitatea anumitor oameni, fie ei clienți sau colegi. „Sunt foarte multe persoane care apelează la agenții imobiliari fără să știe ce să le ceară sau care după ce își rezolvă treburile consideră că acel serviciu a fost plătit în exces. Sunt colegi în breaslă care fac <taximetrie>, dar sunt și foarte mulți profesioniști care îndrumă clientul și îl sprijină până la finalizarea tranzacției”, explică ea, recunoscând că pentru putea schimba mentalitatea tuturor acestora, ar fi nevoie de mulți ani.
Cum îmbini cariera cu viața personală. „Când oamenii din jurul tău te susțin, succesul e garantat”
Aura Popa spune că noțiunea de timp liber este aproape inexistentă atunci când lucrezi într-un domeniu atât de solicitant ca cel al imobiliarelor, dar că atunci când realizezi ceva din pasiune totul vine de la sine, fără să mai consideri că depui mult efort.
„Când oamenii din jurul tău te susțin și chiar împart aceleași pasiuni, succesul e garantat”, ne explică aceasta.
Singurul refugiu la finalul unei zile încărcate de muncă poate fi un film sau o carte bună. Ea urmărește, spre exemplu, filmele cu teme psihologice și apreciază cărțile polițiste, autorul său preferat fiind Peter James.
În 2018, Aura Popa își dorește să reușească să citească și să călătorească mai mult, dar și să își continue dezvoltarea atât pe plan personal, cât și pe plan profesional.
Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie. Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucrează în business-uri de pe piața de real estate din România.
Citește și: De la o pregătire de cadru didactic la o carieră în real estate: „Imobiliarele m-au captivat cu totul”
Citește și: Femei de succes în Imobiliare: „Primul pas pentru un broker imobiliar este autoeducația în inteligența emoțională, pentru a înțelege clienții”
Citește și: Cristina Gherman: “Pentru a crea ceva trainic e nevoie de pasiune, ambiție și respect”