Circa 83% dintre angajați au lucrat de acasă în perioada stării de urgență, deci în intervalul martie-mai. Numărul lor a scăzut pe parcursul stării de alertă, ajungând la 50%. Au existat destul de multe beneficii pentru cei care au adoptat sistemul de home office, dar va deveni acesta un etalon pe termen lung?
Principalul avantaj identificat de cei care au lucrat de acasă în ultimele luni a fost cel al timpului pe care altfel l-ar fi pierdut zilnic în trafic pe drumul spre birou, acesta fiind apreciat de 83% dintre cei care au participat la un nou studiu realizat de Cushman & Wakefield Echinox. Libertatea suplimentară avută în gestionarea orelor de lucru, dar și economiile pe care au putut să le facă în ultima perioadă au fost alte beneficii apreciate de mulți dintre angajați.
Munca de acasă a avut însă și dezavantaje – 76% dintre cei intervievați au spus că resimt lipsa socializării directe cu colegii, aproape jumătate au avut dificultăți în delimitarea timpului personal de cel profesional și 39% nu au avut la dispoziție un spațiu cu adevărat potrivit pentru a lucra de acasă.
Mai mult, 32% dintre cei care au luat parte la studiu consideră că relația pe care o aveau cu colegii s-a înrăutățit în perioada în care au lucrat de acasă și 21% au avut dificultăți în gestionarea relației cu partenerii, clienții și colaboratorii.
În acest context, doar 7% dintre angajați și-ar dori să lucreze exclusiv de acasă după depășirea pandemiei. Mulți ar alege, în schimb, un program mixt. Cel mai dorit ar implica trei zile petrecute la birou pe săptămână și două acasă.
“Analizând pe categorii de vârstă, observăm o predilecție a generațiilor tinere, fără copii, de a prefera într-o proporție mai mare munca de acasă, în timp ce în rândul celor de peste 40 de ani există o dorință mai mare de a se întoarce la birou“, a declarat Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman&Wakefield Echinox.
“Majoritatea companiilor încă analizează modul în care își vor desfășura activitatea după depășirea pandemiei, dar devine din ce în ce mai evident că vor fi alese soluții hibride care trebuie adaptate fiecărei organizații în parte și în care spațiul de birouri își va păstra un rol central”, a mai explicat ea.
Potrivit rezultatelor studiului realizat de compania de consultanță imobiliară pe un eșantion de 205 angajați în intervalul 28 septembrie – 8 octombrie, pentru ca birourile să-și crească atractivitatea în rândul angajaților, acestea ar trebui să fie situate mai aproape de casă (59%), să beneficieze de mai multe spații verzi (44%) și să fie mai sigure, având un grad de densitate mai scăzut (39%) și fiind mai bine ventilate (30%).
Citește și: Credite de 154 de milioane de lei, acordate într-o lună prin Noua Casă