Light Dark

Interviul cu Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division One United Properties, face parte din seria de interviuri din cadrul campaniei editoriale CPI, prin care dorim să prezentăm tabloul general al sectorului imobiliar din anul 2021, ilustrat prin prisma unora dintre cei mai mari jucători care activează în țara noastră, precum și perspectivele imobiliare ale noului an.

Foto: Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division One United Properties

Cu o carieră de peste 21 de ani în vânzări și marketing, Beatrice Dumitrașcu și-a dedicat ultimii 18 ani industriei imobiliare, devenind un nume reper în rândul specialiștilor din domeniu. Background-ul său include nume importante din domeniu, iar în prezent este asociat cu unul dintre cei mai activi dezvoltatori imobiliari de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte din România – One United Properties, companie în cadrul  căreia ocupă poziția de CEO a diviziei rezidențiale. 

Ce se întâmplă cu imobiliarele din România în anul 2022? Care sunt perspectivele în următorul an?

Piața imobiliară rezidențială din țara noastră încă se află într-un moment cu multe oportunități de creștere. Puterea de cumpărare a crescut mult în ultimii 10 ani în țara noastră, iar consumatorii știu ce vor, au deja cerințe cât se poate de specifice. În acest moment, piața imobiliară din România este mai accesibilă decât în restul Europei din punct de vedere al puterii de cumpărare. Există cerere pentru produse de calitate, ea s-a acumulat în timp, astfel că putem vorbi de un trend de creștere în acest segment pentru următorii ani.

Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în anul 2021? Ce măsuri ați luat?

Pandemia a avut un impact neutru asupra business-ului nostru, am continuat să dezvoltăm și să tranzacționăm într-un ritm care ne-a permis ca la jumătatea anului 2021 să raportăm deja cele mai bune rezultate financiare ale companiei, de până acum. În privința provocărilor, probabil creșterile costurilor materialelor de construcție au fost resimțite de multe companii, însă noi am putut continua programarea proiectelor prin comenzi în avans de materiale și servicii.

S-au schimbat preferințele clienților în ultimele 12 luni?

A crescut enorm apetitul pentru locuinţele verzi şi mai ales pentru locuinţele din cadrul ansamblurilor mixte. Acestea din urmă deveniseră populare chiar dinainte de pandemie, prin paleta variată de servicii pe care o oferă rezidenților, de la locuință, la spațiu pentru birou, magazine, restaurante, servicii de sport sau sanitare, toate însemnând mai mult confort și timp economisit. Pe segmentul luxury vorbim și de upgrade, dar și de investiție, pentru că există clienți care investesc într-o astfel de proprietate. Aceștia caută să își securizeze finanțele prin investiții imobiliare, dar și să obțină randament.

În opinia dumneavoastră, vor crește în acest an prețurile locuințelor, în contextul actual al pieței imobiliare?

Așa cum spuneam, România încă are avantajul accesibilității, iar cerere continuă să existe, în special pentru că ani de zile oferta produselor de calitate a fost limitată. Mă aștept – și mi-aș dori – ca această perioadă în care calitatea devine factor diferențiator atunci când facem o alegere să impulsioneze întreaga piață și să vedem tot mai multe dezvoltări sustenabile de calitate. Probabil că impactul crizei nu numai la nivel sanitar, ci și energetic și logistic va aduce scumpiri ale prețurilor.

Cum progresează proiectele pe care le aveți acum în desfășurare?

Noi funcționăm conform calendarelor inițiale ale fiecărui proiect și nu am avut întârzieri. Anul trecut (2021) am demarat lucrările pentru componenta rezidențială de la One Cotroceni Park, cel mai ambițios și amplu proiect de regenerare urbană, dezvoltat pe locul fostei platforme Ventilatorul. Mizăm pe un concept unic pe piață, o abordare holistică de tipul Live / Work / Play care va genera un adevărat „oraș în oraș”, cu spații de birouri, apartamente, parcuri și servicii dintre cele mai variate, de la restaurante, cafenele, sală de fitness, la servicii bancare sau de curățătorie. Aici dezvoltăm peste 850 de locuințe cu design modern, dispuse pe 11 etaje. Viitorii rezidenți vor avea posibilitatea de a alege între apartamente cu 2 și 3 camere, dar și penthouse-uri, în vreme ce parterul va avea destinație comercială, iar la nivelurile subterane vor fi amenajate parcări. Lucrările avansează și pentru alte proiecte rezidențiale precum One Verdi Park, One Modrogan, One Timpuri Noi sau One Peninsula – o dezvoltare unică în peisajul rezidențial bucureștean prin utilizarea sursei de energie geotermală.

În ceea ce privește strategia de extindere, care sunt proiectele pe care le veți livra în următorii 2-3 ani și în ce locații noi intenționați să vă extindeți?

Planurile noastre pe termen scurt și mediu vizează continuarea dezvoltărilor sustenabile pe care le avem deja în lucru, dar și dezvoltarea terenurilor pe care le avem în proprietate și achiziția de alte proprietăți pentru care suntem în negocieri. Ne dorim să continuăm să aducem pe piața imobiliară dezvoltări certificate „green” de Romanian Green Building Council, dezvoltări care respectă norme riguroase de mediu și privitoare la bunăstarea ocupanților, așa cum sunt cele LEED sau WELL Health Safety, să inovăm prin arhitectură și design contemporan, să contribuim la rescrierea artei de a trăi în oraș. Piața rezidențială din București este locul unde suntem cei mai activi și vom continua să ne concentrăm pe aceasta.

Acest articol face parte din proiectul editorial Imobiliare.ro „2021 vs 2022| Evoluție, trenduri, provocări”

Citește și: INTERVIU Liria Themo, Atria Urban Resort:“ Facilitățile fiscale pentru salariații și profesioniștii din construcții reprezintă un factor important pentru dezvoltarea sectorului”

Citește și: Andrei Cantaragiu: “Modul în care vor fi gândite și construite proiectele rezidențiale va fi diferit.” Interviu cu CEO-ul dezvoltatorului City Garden Residence

Citește și: Retrospectiva anului 2021 și perspectivele din imobiliare de anul viitor. Cătălin Priscorniță, fondatorul și CEO-ul Blitz: „La nivelul întregii industrii imobiliare, trendul prețurilor pe metru pătrat este unul de creștere și va continua și în anul următor

Citește și: 2021 vs 2022: Provocările segmentului imobiliar luxury. Top 5 proprietăți premium tranzacționate în 2021. Interviu Nicoleta Manea, fondatoarea agenției ANG Luxury Properties

Citește și: INTERVIU Eugen Encuțescu, CEO și fondatorul Eugene Estate : “Preconizăm pentru anul 2022 o creștere de aproximativ 4-5% a prețurilor pe segmentul rezidențial.” Ce se întâmplă cu imobiliarele din România în anul 2022?