Despre Wallberg, una dintre companiile care și-au adus un aport semnificativ la dezvoltarea segmentului rezidențial nou în vestul țării, s-a vorbit mult, mai ales dacă luăm în calcul sumele impresionante puse la bătaie de către dezvoltator începând din 2004 și până în prezent. Investițiile s-au ridicat la peste 90 de milioane de euro, iar proiectele sale din Timișoara, Arad, Cluj-Napoca și Brașov au fost de la început un reper în materie de calitate.
Puțini știu însă povestea celui care conduce Wallberg – Valentin Morar – și cum a ajuns el unul dintre cei mai apreciați antreprenori locali.
Spiritul antreprenorial, cultivat încă din tinerețe
Valentin Morar spune că încă de la vârsta de 12 ani știa ce-și dorea să se facă atunci când va fi mare – patron în Statele Unite ale Americii. Visul său era unul extrem de ambițios, mai ales în contextul în care România se afla încă în acea perioadă sub influența regimului comunist, iar familia sa nu era una cu venituri substanțiale, ci mai degrabă medii.
Ani mai târziu, Revoluția a venit, dar Morar a decis să rămână în țara și să-și îndeplinească aici propriul “vis american”.
Student fiind s-a simțit motivat să lucreze, iar într-o zi destinul i-a pus în cale oportunitatea de care avea nevoie pentru a porni în drumul ce urma să-l aducă în poziția de a lua cu succes calea antreprenoriatului.
“Eram student pe atunci. Treceam prin Piața Operei și am văzut o petrecere la Hotel Timișoara, la sediul unei agenții imobiliare. Am intrat și le-am spus că vreau să lucrez acolo. Ei au acceptat. A venit în acea seară, chiar în mijlocul petrecerii, un cumpărător care își dorea o garsonieră de 4.000 de mărci germane. Nimeni nu voia să se deranjeze așa că m-am provocat și am făcut, spre surprinderea mea și a lor, prima tranzacție”, a explicat Valentin Morar în cadrul evenimentului Imobiliare.ro HUB Timișoara 2025, care a reunit pentru dezbateri și networking aproape 300 de profesioniști activi în sectorul local de real estate.

Așa au arătat primii săi pași în imobiliare. În primele trei luni, Morar începuse să câștige deja sume consistente. După facultate, el a avut o firmă de cadastru, iar cu banii obținuți a cumpărat mai multe terenuri. Unul dintre acestea s-a dovedit a fi o investiție care urma să-i deschidă calea spre dezvoltările imobiliare. Alături de un asociat, actualul CEO Wallberg a dezvoltat primul proiect de case din Arad, decizie care i-a adus și primul milion.
Toate acestea l-au făcut să înțeleagă că poate duce un astfel de business la un nou nivel și că merită să depună toate eforturile necesare pentru a-l dezvolta. Ce a însemnat acest lucru? Mai puțin timp liber și mai multă muncă, dar după cum spune chiar el “fiecare om are o chemare, nu oricine poate să fie artist, nu oricine poate să fie antreprenor”.

Există o rețetă a succesului?
Valentin Morar spune că nu există neapărat o rețetă a succesului în business, ci mai degrabă o serie de ingrediente necesare. Depinde însă de fiecare în parte cum le dozează pentru a obține cele mai bune rezultate.
Primul dintre acestea este munca. Trebuie să ai mereu în atenție obiectivul, să te concentrezi pe el și să faci tot ce îți stă în putință pentru a-l atinge. “Dacă mă trezesc la 3 noaptea mă gândesc la companie. Atunci când sunt în vacanță caut surse de inspirație pentru proiectele mele”, a explicat antreprenorul.
Al doilea ingredient este planificarea – ca antreprenor trebuie să ai un stil de management foarte eficient și pragmatic, să ai mecanisme foarte bune de control și să lucrezi tot timpul după un plan. Iar cel de-al treilea este dat de o bună capacitate de asumare a riscurilor. Practic, atunci când pornești la drum cu un proiect, trebuie să știi care sunt riscurile și să-ți asumi că poți să trăiești cu consecințele, dacă lucrurile nu merg în direcția favorabilă.
Morar spune, totodată, că atunci când demarează un proiect se gândește mereu la ce va lăsa în urma sa, pentru că fiecare dezvoltare își pune amprenta asupra unui oraș pentru multe generații. În plus, încearcă mereu să-și construiască proiectele plecând de la valorile sale personale. Un proiect rezidențial trebuie să fie valoros din punct de vedere arhitectural sau conceptual, să fie gândit pornind de la nevoile clientului, să nu fie o copie, ci să spună o poveste originală.Transparența și onestitatea atât față de clienți, cât și față de parteneri sunt, de asemenea, elemente vitale, mai ales atunci când discutăm despre un business imobiliar.
Viitorul sună bine
Wallberg este prezent deja în patru orașe din România – Arad, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov. Anul trecut, cu ocazia aniversării a 20 de ani de prezență pe piața imobiliară, dezvoltatorul a lansat a patra clădire rezidențială din XCity Towers – primul cartier de turnuri rezidențiale dezvoltat în zona de nord a Timișoarei, care va totaliza peste 1.000 de apartamente.

În cadrul evenimentului Imobiliare.ro HUB Timișoara 2025, Morar a menționat că în următoarea perioadă își dorește să obțină autorizațiile pentru a demara a doua fază a proiectului XCity Towers, dar și că pregătește o surpriză prin care își dorește să redefinească standardele de dezvoltare imobiliară pe plan local.
“Wallberg nu și-a spus toată povestea până acum. Acesta este doar începutul ei. Cred că avem multe de demonstrat în următorii ani. Suntem în faza de dezvoltare conceptuală a unui proiect inovator care va revoluționa piața imobiliară. Îl vom anunța, cel mai probabil, într-un an și jumătate”, a spus antreprenorul în cadrul evenimentului organizat de Imobiliare.ro.