Dan Puică, noul CEO al Imobiliare.ro, a fost primul vorbitor în cadrul conferinței de anul acesta, el oferind, printre altele, detalii despre poziționarea companiei pe piața de profil în perioada următoare.
Reprezentantul portalului care susține brandul CPI – Clubul Profesioniștilor în Imobiliare (și toate evenimentele asociate) a punctat că aceasta a fost prima ediție a CPI Național în care cei trei fondatori ai Imobiliare.ro, respectiv Ciprian Gheran, Radu Andrei și Adrian Erimescu, nu au participat. „Finalizarea procesului de tranziție de management la finalul anului trecut face ca acum să fim într-o nouă formulă de management, dar vestea bună este că echipa din spate este în mare măsură aceeași”, a subliniat Puică.
Cu privire la strategia de viitor a portalului, noul CEO a explicat că pe piața de profil, cea a anunțurilor imobiliare online, există mai multe așa-zise „ecosisteme”, printre care se numără și cel format de Imobiliare.ro și Imoradar. Scopul unei atari structurări este acela de a deservi cele două tipuri de tranzacții având ca obiect proprietăți imobiliare: cele facilitate de brokeri imobiliari, pe de o parte (fie prin sistemul de reprezentare, fie prin cel de intermediere), dar și cele care au loc între vânzători și cumpărători persoane fizice, pe de altă parte. „Pornind de la faptul că în piață în momentul acesta observăm aceste multe ecosisteme, un lucru important pentru noi, mai ales datorită procesului curent de tranziție, a fost să ne gândim și să poziționăm ecosistemul Imobiliare.ro și Imoradar în acest peisaj”, a arătat reprezentantul portalului.
„Lucrul care ne va diferenția, care vrem să ne diferențieze și în viitor, este același care ne-a diferențiat și în trecut, și anume: miza noastră sunt profesioniștii în imobiliare. Focusul o să fie pe sprijinul agențiilor imobiliare, profesioniștilor în imobiliare și tranzacțiilor de real estate care se întâmplă cu ajutorul acestora. Pentru asta ne gândim și ne concentrăm la o nevoie, la principala nevoie a agențiilor, respectiv aceea de a continua să primească leaduri de calitate, la un preț competitiv.”
Mai multe leaduri, în condiții de “fair value”
Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor agențiilor, strategia managementului portalului se va baza pe doi piloni: furnizarea de “fair value” (un raport calitate-preț corect al serviciilor oferite), dar și majorarea numărului de leaduri, într-un mod sustenabil, pe termen lung. Pentru a atinge cel din urmă obiectiv, trebuie avute în vedere mai multe aspecte, începând cu numărul de anunțuri existente în „ecosistem”.
„Dacă ar fi să sumarizăm strategia de conținut, ea are trei priorități: prioritatea numărul unu este să reușim să strângem toate – sau aproape toate – anunțurile agențiilor imobiliare pe platforma Imobiliare.ro. Prioritatea numărul doi: ne uităm și la anunțurile […] de la privați, atâta timp cât ele nu intră în conflict cu un anunț pe care îl publică o agenție. Prioritatea numărul trei este: permitem în continuare pe site apariția și prezența anunțurilor care sunt și de la privați, și de la agenție, dar nu reprezintă pentru noi un punct de focus, nu o să facem eforturi pentru creșterea [numărului] acestor anunțuri. La nivel de ecosistem, prioritatea numărul unu o să fie foarte clar materializată la nivel de Imobiliare.ro. Anunțurile de la privați, în special cele care nu au o reprezentare de la o agenție, o să le vedeți materializându-se pe Imoradar.”
Experiența utilizatorilor va face diferența
Al doilea element menit să susțină majorarea numărului de leaduri este asigurarea celei mai bune experiențe a utilizatorilor, urmărind trei direcții: calitatea și relevanța conținutului de pe portal, dar și calitatea serviciilor oferite de către agenții utilizatorilor. „Această calitate a serviciilor este un subiect unde noi ne vedem mai degrabă ca parteneri ai dumneavoastră, încercăm să ajutăm, să susținem, să educăm atât vânzătorii, cât și cumpărătorii”, a punctat Dan Puică.
„Acum că putem să ne vedem și putem să circulăm mult mai ușor, o să creăm contextul și cadrul pentru întâlniri în care să răspundem la toate întrebările care ar putea să apară ca urmare a strategiei de conținut.”
Planuri pentru evenimente în format fizic, din toamnă
Legat de CPI Național 2021, Dan Puică a precizat că organizatorii se așteaptă la circa 650-700 de participanți, față de aproximativ 400-450 de invitați prezenți la evenimentele anterioare, în format fizic. „O speranță pe care o avem pentru viitor, pentru edițiile viitoare, este prezența fizică. Deja vedem că măsurile și restricțiile de circulație s-au ridicat și în toamnă deja pregătim, încă de pe acum, CPI-urile locale, în care de-abia așteptăm să ne vedem cu dumneavoastră fizic și să discutăm mult mai mult, așa cum am fost obișnuiți și în trecut”, a subliniat acesta.
„CPI a fost și ne dorim să rămână în continuare un eveniment pentru și despre clienții noștri, pentru și despre agențiile imobiliare.”
În fine, CEO-ul Imobiliare.ro a sumarizat astfel misiunea portalului: „Promitem utilizatorilor în căutare de casă din România cea mai bună experiență și îi ajutăm să ia cea mai bună decizie cu ajutorul profesioniștilor în imobiliare”.
Poți urmări intervenția lui Dan Puică în videoclipul de mai jos:
Citește și: Ediție specială CPI Webinar: Adrian Erimescu și Dan Puică vorbesc deschis despre viitorul Imobiliare.ro