O femeie intenționează să vândă o proprietate de lux situată într-o mică localitate de la poalele Munților Stâncoși Canadieni pentru doar 19 dolari, plus un eseu de cel mult 350 de cuvinte.
Alla Wagner își vinde locuința de lux din Millarville, Arberta, care are o valoare estimată la 1,3 milioane de dolari americani (echivalentul a circa 1,7 milioane de dolari canadieni) pentru suma modică de 19 dolari (echivalentul a 25 de dolari canadieni).
Proprietate dispune de o suprafață de 360 de mp și are vedere la munți. Viitorul proprietar se va bucura, totodată, de o cramă și de un teren aferent vilei cu o suprafață de circa 4.000 de mp pe care se află, în plus, un mic lac.
Dar cum va alege Wagner noul proprietar? Ea a inițiat un concurs pe data de 5 ianuarie, pe care l-a numit “Write a Letter, Win a House” (n.r. Scrie o scrisoare, câștigă o casă), iar persoanele interesate de proprietate își pot înscrie eseul plătind o taxă de 19 dolari. Prin eseu, acestea trebuie să răspundă la întrebarea – “De ce ți s-ar schimba viața dacă te-ai muta în această casă de vis aflată pe malul lacului?”.
Un juriu va alege ulterior un câștigător dintr-un grup de 500 de finaliști aleși, la rândul lor, prin intermediul unui sistem de votare inițiat prin social media.
Dacă nu se vor înscrie destul de multe persoane în concurs pentru a acoperi prețul de vânzare solicitat inițial pentru proprietate, deci peste 60.000, acesta va fi anulat, iar cei care s-au înscris vor primi banii înapoi, scăzându-se doar costul expedierii, potrivit Business Insider.
Competiția ar urma să se încheie la începutul lunii aprilie, cu o posibilă extensie de până la trei luni.
Până în momentul de față, pagina de Facebook aferentă concursului a ajuns să fie urmărită de peste 31.000 de utilizatori ai platformei.
Alla Wagner spune că nu ar fi dorit să scoată proprietatea la vânzare, dar s-a văzut nevoită să facă acest lucru din cauza problemelor de sănătate cu care s-a confruntat în ultima perioadă. În plus, nu a reușit să primească oferte, iar atunci când i s-a sugerat să scadă prețul a făcut și acest lucru, dar fără rezultate.
În organizarea concursului s-a inspirat din ideea proprietarului unui han din Statele Unite ale Americii care în 2015 a lansat competiția “Write a 200-Word Essay, Win a Historic Inn in Maine” (n.r. Scrie un eseu de 200 de cuvinte, câștigă un han istoric în Maine).