Ce tip de marketing este potrivit pentru un agent imobiliar: cel de masă sau cel de nișă?
Agenții imobiliari se adresează, de regulă, unei anume comunități, definită atât prin localizare geografică, cât și prin tipologia clientului. ”A te adresa unei mase de oameni înseamnă o campanie de marketing generică și evazivă care întâmpină în același timp atât nevoile unui adolescent, dar și pe cele ale unui adult. O astfel de strategie te situează de fapt la polul opus: se obțin mai puțini clienți decât cei care fac marketing de nișă, la costuri mult mai mari”, spun specialiștii Creative Ideas, agenție de marketing. ”Prin urmare, marketingul de nișă înseamnă profit mare, în timp ce marketingul de masă înseamnă volume și rulaje mari.”
Cu alte cuvinte, o agenție imobiliară mare, cu mulți agenți angajați, poate desfășura și activități de marketing de masă, mai ales dacă se adresează mai multor categorii de clienți cu mai multe tipuri de produse imobiliare, în special pentru a populariza brandul. Agentul angajat sau cel independent, care se ocupă exclusiv de o categorie de clienti pe care-i vizează cu un anume produs, are însă mai mult de câștigat dacă face un marketing nișat.
De ce este important acest tip de marketing? În primulrând, pentru că oamenii plătesc mai mult pe produsele sau serviciile oferite de experții și liderii dintr-un anume segment de business. În plus, vizibilitatea pe o anume nișă – în cazul unui agent imobiliar, de pildă, poziționarea ca expert în oferta rezidențială dintr-un cartier dat – aduce, în timp, încrederea consumatorilor, potrivit Creative Ideas. Mai mult decât atât, costurile de marketing devin mai echilibrate atunci când țintiți o nișă.
Pentru a deveni lider de nișă, este important să vă promovați, atât din perspectiva experienței pe care o aveți în domeniu, cât și a serviciilor imobiliare pe care le oferiți. În acest sens, este bine să vorbiți la evenimentele de profil în fața unei audiențe interesate de domeniul imobiliar, să susțineți prezentări, să aduceți în atenția publicului tranzacții de succes și rolul pe care l-ați avut în desfășurarea lor și în depășirea obstacolelor apărute.
Specialiștii Creative ideas spun că o idee bună este oferirea de gratuități: perioade de testare a serviciilor, discounturi sau bonusuri. Cum puteți, ca agent imobiliar, să oferiți astfel de lucruri? O variantă ar fi,de pildă, să oferiți un discount din comision pentru consumatorii care vin din recomandarea unor foști clienți mulțumiți. Informați în acest sens foștii parteneri de afaceri, pentru care ați prestat deja servicii imobiliare, despre existența acestei oferte. Poate foștii clienți au prieteni sau cunoștințe cu nevoi imobiliare sau poate au chiar ei de gând să cumpere sau să închireze o locuință. O altă variantă este să postați aceste oferte, din timp în timp, pe rețelele sociale.
Și pentru că a venit vorba despre rețelele sociale, nu neglijați publicitatea prin acest mijloc. Personalizați reclamele de pe Facebook și Google astfel încât să atingeți doar membri ai publicului țintă. Nu uitați nici de blog: scrieți articole despre tranzacții reușite, despre modificări legislative sau fiscale din domeniul imobiliar, publicați testimoniale de la clienți mulțumiți.