Light Dark

Investiții de peste 200 de milioane de euro, mai bine de 2.000 de apartamente livrate în cei 15 ani de prezență pe piața din România și proiecte care dau un suflu nou orașului. Gran Via este “Dezvoltatorul Viitorului” pentru că mizează pe reconversia fostelor loturi industriale în noi ansambluri rezidențiale, aducând, astfel, un plus de frumusețe peisajului urban.

Lăsate într-o stare de degradare, ruinele și terenurile în paragină ale fostelor fabrici și uzine ajung să fie un ghimpe în coaste pentru multe orașe din țară. Sunt nesigure și oferă o imagine dezolantă și greu de ignorat pentru cei care locuiesc în împrejurimi. Pe de altă parte, au un potențial care, exploatat corect, poate crește valoarea zonei în care se află.

Dezvoltatorul de origine spaniolă Gran Via ne-a oferit, de-a lungul ultimilor ani, exemplu după exemplu în acest sens. Totul a început cu reconversia fostei platforme Frigocom din Sectorul 6 al Bucureștiului într-un ansamblu cu 800 de apartamente. A urmat terenul fostei fabrici Electrotehnica, pe care a fost construit cel mai mare proiect al companiei, și un lot industrial unde se afla, în trecut, fabrica de Paste Băneasa.

Chiar și în condițiile dificile ale pandemiei, aceste proiecte au continuat să atragă cumpărătorii. Doar în 2020 s-au vândut aproape 480 de unități în ansamblurile dezvoltatorului, cu o valoare totală de 44,2 milioane de euro.

Gran Via a găsit potențial în România datorită faptului că este o fostă țară comunistă, cu orașe mari gândite ca centre industriale și multe loturi unde au funcționat diverse fabrici, bine poziționate și conectate la infrastructura orașului. Astfel, strategia noastră a fost să reconvertim loturi industriale, transformându-le în comunități pline de viață, până în prezent având 2.000 de apartamente livrate în proiectele noastre”, ne-a declarat Antoanela Comșa, Director General Gran Via România.

“Toate aceste proiecte au fost construite în foste zone industriale, integrând în oraș activități mai puțin poluante”, ne-a mai explicat ea.

Clientul în prim-plan

Un aspect care a contribuit la rezultatele Gran Via pe plan local, inclusiv în ultimul an marcat de numeroasele provocări apărute în contextul crizei sanitare, a fost faptul că dezvoltatorul a încercat să își susțină pe cât posibil clienții, dar și să-și adapteze oferta pentru a veni în întâmpinarea cerințelor lor.

“Chiar și înainte de pandemie am încercat să avem o relație foarte bună cu clienții noștri. Modalitatea de interacționare s-a bazat întotdeauna pe ideea <dacă ai fi în locul clientului, ai fi mulțumit de felul în care ai fost tratat?>. Am încercat să găsim soluții pentru fiecare client – o modificare de finisaje, de compartimentare, susținere în găsirea unei finanțări, suport în luarea deciziei cele mai bune”, spune Comșa.

De altfel, cu excepția proiectului Aviației Apartments, situat în zona de nord a Bucureștiului, și a ansamblului Gran Via Marina, aflat în dezvoltare în Constanța, în celelalte proiecte în ultimele faze s-au realizat diverse modificări pentru adaptarea lor la noile cerințe din piață. Pentru a face acest lucru, dezvoltator le-a reautorizat chiar pe parcursul lucrărilor.

Acum, în “noua normalitate” apărută în contextul pandemiei se merge mai în detaliu. “Analizăm mult mai mult dezvoltările în perioada de proiectare – de la dimensiunile camerelor, poziționarea încălzirii în cazul proiectelor având soluția de încălzire clasică, a aerului condiționat, posibilitatea mobilării și așa mai departe. Și clar încercăm să livrăm proiecte din ce în ce mai calitative”, ne-a explicat Antoanela Comșa.

Siguranța și confortul sunt, de asemenea, aspecte care primează pentru cumpărători în ultima perioadă, iar dezvoltatorul deja le are în vizor. Cei de la Gran Via își propun, de exemplu, să asigure cât mai multe locuri de parcare în subteran și le oferă rezidenților acces securizat în clădiri.

“Confortul clientului cuprinde și confortul psihic – să funcționeze totul, să răspundem rapid solicitărilor clienților post-garanție. În plus, gândim facilități care să aducă un plus stilului de viață – spații verzi, zone de joacă și relaxare și chiar grădinițe”, a mai adăugat Directorul General Gran Via România.

Noi facilități în proiectele Gran Via

Dezvoltatorul vrea să includă, în următoarea perioadă, noi facilități în proiectele sale. În Gran Via Park, ansamblu situat în București lângă Plaza Mall, au fost demarate demersurile de avizare pentru o clădire care ar urma să găzduiască o grădiniță.

“Credem că pentru un proiect cu 1.220 de apartamente, unde cei mai mulți proprietari sunt tineri, grădinița este o necesitate”, spune Comșa.

Proiectul Gran Via Park a ajuns la ultima fază de dezvoltare, ce totalizează 220 de apartamente ce se adaugă celor 1.000 livrate și vândute deja. Tot în această etapă se vor include aproximativ 1.000 de mp de spații comerciale în ansamblu.

Construcția pentru faza 4 a început în luna mai a anului trecut și are ca termen de finalizare martie 2022. În momentul de față sunt contractate 66% dintre apartamente și 35% dintre locurile de parcare.

În proiectul Gran Via Marina, singurul dezvoltat în afara Capitalei, a fost inclusă o piscină și se plănuiește, de asemenea, construirea unei grădinițe. 

În această primăvară va fi livrată prima fază a acestui ansamblu, având 192 de apartamente, urmând să fie demarată ulterior faza a doua, aflată momentan în curs de avizare. Până acum, 85% din apartamentele disponibile în prima etapă de dezvoltare din Gran Via Marina au fost vândute. La finalizare, întreg ansamblul va cuprinde 1.000 de apartamente.

Planuri pentru creșterea calității vieții locuitorilor sunt și în cazul proiectului Aviației Apartments, spune Comșa.

Dorim să creăm zone unde clienții să poată să <simtă> că sunt acasă. Căutăm să aplicăm soluții și tehnologii noi. Pentru faza 2 a proiectului Aviației Apartments studiem posibilitatea realizării sistemului de răcire prin tavan, montarea panourilor solare pe bloc, recuperarea apelor meteorice în vedere folosirii pentru irigarea spațiilor verzi, dotarea cu sistem integrat smart home și altele”, ne-a explicat ea.

A doua etapă de dezvoltare va cuprinde 80 de apartamente și este în curs de avizare în prezent.

Proiectele nu se construiesc pentru un an sau 10 ani. Se construiesc pentru cel puțin 50 de ani. Pe lângă toate cerințele legate de arhitectură, materiale de construcții nepoluante, consum redus de energie, cred că este important să privim dezvoltările ca micro-comunități unde să asigurăm cât mai multe facilități și servicii, pentru a reduce astfel traficul auto. Gran Via Park, de exemplu, este construit în vecinatatea unei stații de metrou, a unui centru comercial și lângă numeroase unități de educație oferind astfel posibilitatea rezidenților de a câștiga timp prețios, precum și de a folosi transportul public. În cazul Aviației Apartments, am mers cu un proiect rezidențial într-o zonă bine dezvoltată din punct de vedere comercial, cu hub de birouri și mall-ul Promenada”, spune Antoanela Comșa.

“Aceste proiecte sunt gândite astfel încât să poți ajunge pe jos la facultate sau la job și să ai toate facilitățile necesare unui stil de viață modern direct în ansamblu – supermarket, spații verzi, loc de joacă – sau în imediata vecinătate”, concluzionează Directorul General Gran Via România.

Acest interviu face parte din proiectul editorial „Dezvoltatorul Viitorului” prin care ne propunem să aducem în prim-plan acele branduri care lansează proiecte ce vor aduce plus-valoare pieței locale, se implică, fac investiții importante și dezvoltă adevărate comunități. Află mai multe aici.

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Mii de oameni numesc proiectele sale acasă. 29 de ani de experiență arată că acesta este „motorul” formării unei comunități durabile

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Proiectele sale scot la iveală farmecul Bucureștiului de altă dată. „Există în continuare un potențial uriaș de creștere pe termen lung”

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Grijă pentru cumpărător și focus pe brownfield. „Ne străduim să aducem la viață proiecte care răspund nu doar nevoilor de astăzi, ci anticipează necesitățile de mâine”