Light Dark

2020 a fost anul în care consolidarea relației dintre dezvoltator și cumpărător a devenit esențială pentru asigurarea succesului. Într-un climat presărat de incetitudinile generate de pandemie, acest dezvoltator a arătat angajament, flexibilitate și solidaritate față de clienții săi și a introdus noi canale menite să încurajeze comunicarea cu ei și să le câștige încrederea. Grija arătată cumpărătorului, dar și orientarea spre proiectele de regenerare urbană fac din Prime Kapital “Dezvoltatorul Viitorului”.

Primele luni ale acestui an au adus pentru piața imobiliară, dar și pentru sectorul construcțiilor, perspective cât se poate de favorabile. Lucrurile s-au schimbat însă în primăvară, odată cu intrarea populației în perioada de lockdown. Noutatea întregii situații, știrile negative și nesiguranță generată de numeroase necunoscute i-au făcut pe mulți dintre cei care se gândeau să-și cumpere o locuință să ezite întrebându-se dacă este, cu adevărat, un moment bun pentru o astfel de investiție și să se teamă că scenariul crizei anterioare, în care au existat inclusiv oameni care au rămas cu banii dați și fără locuința promisă, se va repeta.

Cei de la Prime Kapital s-au făcut remarcați în acele momente de incertitudine abordând direct aceste temeri și venind cu o soluție clară în fața potențialilor cumpărători. Avansurile plătite de clienți, dar și depozitele viitoare, aveau să fie plasate în conturi fiduciare administrate de entități independente. Practic, dezvoltatorul anunța că nu va avea acces la aceste sume până la finalizarea și livrarea locuințelor.

Apoi a inițiat un program de tip help-to-buy prin care intenționa să-i susțină pe cei ale căror venituri ar fi putut fi afectate de COVID-19. Este vorba despre FlexAssist Solidarity, prin care cumpărătorii pot achiziționa o locuință într-un termen de până la 15 ani de la finalizarea sa, plătind un avans de minim 10% și mutându-se imediat, în baza unui contract de închiriere. În primul an, reducerea acordată din valoarea standard a chiriei este de 75%, iar cu fiecare chirie plătită cumpărătorul beneficiază de unele reduceri ale prețului de cumpărare.

Pentru a iniția și a menține legătura cu potențialii clienți, în această perioadă în care vizita la un birou de vânzări nu se mai face la fel de ușor ca altă dată și tot mai multe persoane preferă comunicarea în mediul online, dezvoltatorul a organizat inclusiv webinarii pentru cei interesați de proiecte rezidențiale din portofoliul său.

Comunicarea cu clienții noștri se face, în momentul de față, mai ales online și prin telefon. Am început o serie de webinarii în care prezentăm în detaliu fiecare proiect și răspundem la toate întrebările pe care clienții le pot avea. Multe întâlniri între clienți și personalul de vânzări se desfășoară online, chiar și semnarea contractelor se poate face electronic” , ne-a declarat Maggie Kitshoff, Residential & Office Partner Prime Kapital.

“Pandemia ne-a învățat că interacțiunea față în față poate fi mai degrabă un obicei decât o necesitate”, a mai adăugat ea, menționând că tehnologia are potențialul de a sprijini și pe viitor procesul de vânzare și de a ajuta la eficientizarea contactului cu clienții.

Calitatea, atuul unui proiect sustenabil

Maggie Kitshoff consideră că aspectul ce nu trebuie să lipsească unui proiect imobiliar pentru a fi sustenabil este calitatea. Iar tocmai pandemia și implicit perioada de lockdown cu care ne-am confruntat anul acesta au fost cele care i-au reamintit cumpărătorului cât de important este ca locuința în care investește să fie una de calitate.

Calitatea este un element-cheie al oricărui proiect durabil și încurajăm clienții să verifice detaliile materialelor, construcției și proiectării, atunci când își caută viitoarea casă. Desigur, există elemente suplimentare ce trebuie menționate aici, cum ar fi locația, designul, facilitățile. Durata de viață a unui proiect, obținută prin calitate, asigură sustenabilitatea lui”, spune ea.

“Poate că acum, mai mult ca oricând, oamenii își reevaluează așteptările pe care le au față de casa la care visează și își doresc mai mult decât <patru pereți>. Achiziția unei case este o investiție în viitor, iar calitatea aduce valoare oricărei investiții”, a mai explicat Kitshoff.

Miză pe dezvoltări brownfield și funcționalitate

Prime Kapital se numără printre dezvoltatorii care au mizat pe proiecte de tip brownfield considerând că acestea vor aduce plus-valoare pieței imobiliare locale.

“Facem, pe cât posibil, reamenajări ale zonelor industriale, mai degrabă decât dezvoltări de tip greenfield, de la zero. Ne asigurăm întotdeauna că dezvoltarea unui proiect imobiliar încurajează utilizarea infrastructurii existente și susține dezvoltarea împrejurimilor. Realizăm astfel zone urbane autonome în interiorul orașelor“, ne-a mai spus reprezentanta Prime Kapital.

O astfel de dezvoltare de tip brownfield din portofoliul companiei se află în cartierul Bucureștii Noi din Capitală, la doi pași de stația de metrou Jiului. Este vorba despre ansamblul rezidențial Marmura Residence construit în locul unei fabrici abandonate. Acesta aduce pe piață 459 de apartamente noi și include șase spații de birouri private și spații verzi și de recreere.

Se lucrează, în prezent, la structura clădirii, predarea apartamentelor urmând să înceapă în ultimul trimestru din 2021. Până acum, 70% din locuințele aflate în clădirile scoase la vânzare au fost vândute.

Un alt proiect de regenerare urbană a fost propus de Prime Kapital în Iași. Silk District, care a și primit trofeul pentru “Cel mai bun concept nou” la Gala Profesioniștilor în Imobiliare din acest an, va transforma o platformă industrială scoasă din uz într-un cartier modern de tip mixed-use.

Silk District va cuprinde o componentă rezidențială, dar și clădiri de birouri clasa A, un hotel, spații de retail și servicii, grădiniță și clinică medicală și circa 40.000 de mp de spații verzi.

Construcția primei faze rezidențiale este programată pentru mijlocul anului 2021. În momentul de față, suntem în plin proces de obținere a autorizației de construire”, a explicat Maggie Kitshoff.

“Echipa noastră de vânzări se va muta în biroul amenajat lângă șantier la începutul lunii februarie din 2021, moment în care va începe procesul de vânzare a apartamentelor prevăzute în prima fază”, a mai adăugat ea.

Reamenajările nu sunt însă întotdeauna o opțiune. În portofoliul dezvoltatorului se află astfel și Avalon Estate, un proiect situat în nordul Bucureștiului care se extinde pe un teren de circa 8 hectare și va găzdui la finalizare 746 de locuințe, de la apartamente la vile și townhouse-uri.

2021 va aduce noutăți și în cazul său. În primul trimestru va fi finalizată clădirea administrativă, moment în care biroul de vânzări se va muta pe șantier. Până la sfârșitul anului vor fi livrate și primele locuințe.

“În cazul Avalon Estate, ne așteptăm ca livrarea primelor 254 de unități să se facă până la sfârșitul anului 2021, împreună cu 50% din zonele verzi, parcul din apropierea lacului și facilitățile clubului comunității Avalon. Odată finalizată această etapă, vom avea la dispoziție infrastructura și amenajările corespunzătoare pentru a permite locuitorilor să se bucure de avantajele și stilul de viață Avalon Estate încă din prima zi”, ne-a explicat Maggie Kitshoff.

“În prezent, am vândut 55% din primele clădiri lansate spre vânzare, inclusiv toate vilele construite în faza 1. Ne așteptăm să vedem o creștere a interesului în perioada următoare, pe măsură ce proiectul prinde contur”, a mai menționat ea.

În proiectarea fiecărui ansamblu rezidențial se pornește de la ideea de a crea și de a consolida o comunitate și se pune accent pe funcționalitate, ne-a mai spus reprezentanta dezvoltatorului.

În momentul planificării unui proiect, ne imaginăm un spațiu care să răspundă nevoilor viitorilor proprietari. Ce își doresc oamenii, nu numai de la casa lor, ci și de la cartierul lor? Vor să se poată relaxa și să se bucure de natură și de compania prietenilor, vor acces rapid la zonele comerciale, școli, birouri. Oferindu-le toate acestea, contribuim la construcția unei comunități durabile. Îi ajută astfel pe oameni să economisească timp și energie pentru lucrurile care contează cu adevărat“, a mai explicat Maggie Kitshoff.

Se fac investiții în zone comune de agrement pentru a-i încuraja pe locatari să se implice în activități în aer liber și să interacționeze și în proiecte sunt avute în vedere magazine, farmacii, cafenele, restaurante și săli de sport.

“Acordăm o atenție deosebită spațiilor verzi și construim cartiere <fără mașini>, folosind materiale de calitate și un design modern. Dezvoltăm locuințe pentru viitor și ne străduim să aducem la viață proiecte care răspund nu doar nevoilor de astăzi, ci anticipează necesitățile de mâine“, conchide Maggie Kitshoff.

Acest interviu face parte din proiectul editorial „Dezvoltatorul Viitorului” prin care ne propunem să aducem în prim-plan acele branduri care lansează proiecte ce vor aduce plus-valoare pieței locale, se implică, fac investiții importante și dezvoltă adevărate comunități. Află mai multe aici.

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI – Nouă proiecte în lucru și accent pus pe comunitate, nu doar pe calitate. Cheia succesului, chiar și pe timp de pandemie

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI – Facilități alese cu grijă, în proiecte care surprind. Așa se formează o adevărată comunitate