Light Dark

Prioritizarea sarcinilor și pauzele sunt doar două dintre lucrurile pe care ar fi bine să le faceți dacă vreți să lucrați eficient.

dreamstime_s_75323026_time managementIndiferent că ai program flexibil sau unul de la 9 la 6, jobul tău poate fi extrem de stresant și aglomerat. Jonglezi cu mai multe sarcini în fiecare zi, dar cât de multe lucruri poți înghesui în agenda unei singure zi fără să te simți stors de puteri seara, când ajungi acasă? Dacă te întrebi cum pot unii să le facă pe toate și să mai aibă și timp de viață personală, răspunsul e simplu: time management, atât la serviciu, cât și în timpul liber – căci și acela e prețios.

Iată cinci recomadări făcute de RE/MAX România, care te pot ajuta să-ți organizezi timpul astfel încât să poți lucra eficient.

Prioritizează sarcinile. E imposibil să fii multitasking – oricât te-ai minți că poți să faci mai multe lucruri odată. Realizează prioritizarea sarcinilor în funcție de când este termenul limită, cât durează, cât de importantă este pentru ceilalți oameni cu care interacționezi, ce se întâmplă dacă nu îndeplinești sarcina.

Programează întâlnirile. Programarea întâlnirilor nu îți face doar ție viața mai ușoară. Felul în care stabilești întâlnirile influențează alți oameni, planurile lor. Majoritatea oamenilor au momente din zi când sunt mai mult sau mai puțin energici – programează-ți întâlnirile în funcție de orele la care știi tu că ești cel mai productiv.

Menține o listă de activități. Acestă listă conține prioritățile și programarea activităților astfel încât să nu-ți scape nimic, să nu petreci ziua întreagă gândindu-te ce mai aveai de făcut. O listă de activități te ajută să nu ajungi lipsit de energie și copleșit la sfârșit de zi.

Acordă-ți timp pentru pauze. N-ai fi zis că pauzele sunt tot un skill de time management, însă scurtele momente de relaxare te ajută să eviți extenuarea pe termen lung. E important să reziști tentației de a lucra extra, cu excepția unor cazuri rare.

Folosește tool-uri de time management. Tehnologia e prietena noastră când vine vorba de gestionarea timpului. Apar tot mai multe aplicații extrem de utile și ușor de folosit. Câteva dintre aceste tool-uri sunt Evernote.com, Dropbox.com și MyLifeOrganized.net.

”Nu te descuraja dacă simți că abilitățile tale de time management sunt slab dezvoltate – acestea se învață și devin obiceiuri naturale în timp. Important e să înțelegi rolul lor și să începi cu pași mici”, spun reprezentanții RE/MAX România.