Light Dark

Ruxandra Cleciu este, fără îndoială, una dintre femeile cu cea mai mare „vechime” din real estate-ul autohton. A făcut primii pași pe această piață în 1995, iar din 1998 se află la cârma propriei agenții: Neocasa.

Ruxandra Cleciu Femei de succes in imobiliare

Se poate spune că a avut, din start, un avantaj important pe această piață marcată de absența forurilor de educație: faptul că a absolvit Facultatea de Construcții, specializarea Instalații. „Visam să ajung pe șantier, în execuție efectiv”, mărturisește. Contactul cu domeniul imobiliar a fost întâmplător: a cunoscut niște francezi care deschiseseră, în vara anului 1994, o firmă de profil – aceasta nu a avut însă activitate până în toamna lui 1995, când s-a angajat la ei.

„Aveau un apartament cumpărat în Piața Unirii, mobilier de birou și un calculator sigilat în cutie. Am pornit de la zero; primul succes a fost să montez două linii telefonice, pe care le am și azi. Am angajat oameni, am început promovarea și am intrat în ritm cu o echipă relativ mică (cinci oameni).”

La început a făcut, pe lângă câteva vânzări în zona Unirii, mai ales închirieri pentru expați – faptul că vorbea trei limbi străine i-a fost de mare ajutor. Apoi, fiindcă francezii nu erau prea interesați să dezvolte firma, a hotărât să o pornească la drum pe cont propriu: așa a luat naștere, în 1998, Neocasa – agenție înființată împreună cu soțul său.

Un succes este rezultatul muncii depuse!
Valorile după care continuă să-și conducă și azi business-ul ar fi respectul, onestitatea și calitatea (serviciilor oferite). Și, desigur, munca. „Astăzi este relativ greu să găsești oameni care înțeleg că un succes este rezultatul muncii depuse. Probabil că societatea care ne înconjoară a demonetizat acest aspect”, subliniază.

După cei 23 de ani de carieră în imobiliare, Ruxandra Cleciu nu poate spune că a avut, ca femeie, probleme sau aspecte deosebite de surmontat. „Cuvântul provocare s-a banalizat. Obstacole sunt permanent”, spune. Recunoaște, totuși, că nu îi este ușor să îmbine viața profesională cu cea personală. Asta pentru că un antreprenor nu-și gândește businessul doar în intervalul orar 09-18, ci 24 de ore din 24. „Dar am libertate de mișcare, libertate de gândire. Aș spune că sunt principalele beneficii!”, punctează.

Femeile, mai pricepute în a răspunde nevoilor clientelei
Pe de altă parte, datorită faptului că este, prin natura ei, „mai apropiată de aspectele practice ale unui cămin”, femeia poate aduce un plus important în acest domeniu de activitate. „De aceea, pe segmentul rezidențial, femeile care lucrează ca agent imobiliar sunt mai pricepute în a răspunde nevoilor clientelei. Fiind mai puțin pragmatice – caracteristică a sexului opus – au o anduranță mai bună, atât de necesară procesului de vânzare”, explică reprezentanta Neocasa.

„Probabil că principalul meu atu este că sunt un om de cursă lungă. Îmi place ce fac, îmi place să muncesc, mă atașez.”

Dacă ar fi să schimbe ceva la piața imobiliară autohtonă, ar alege mentalitatea – a agenților în primul rând –, alături de nivelul de educație necesar pentru a avea acces în domeniu. „Pentru că atunci și această activitate, liberală în esența ei, ar fi recunoscută la adevărata ei valoare și respectată”, subliniază. De aceea, femeilor aflate la început de drum în imobiliare le-ar da exact același sfat ca și bărbaților: să învețe meseria!

Timpul liber
Atunci când găsește un răgaz, Ruxandra Cleciu se bucură de o carte bună, de un film bun, de o seară cu prietenii. „Îmi place să citesc, timp să am. Am citit «Pe aripile vântului» la 14 ani; de atunci, recitesc cartea la intervale de 4-5 ani, deci aș putea spune că este cartea preferată”, spune amuzată. În ceea ce privește filmele, este – poate în mod neașteptat – o fană a genului science-fiction: i-au plăcut, spre exemplu, seriile Alien și Matrix, dar și Avatar. Tot la capitolul timp liber, nu uită să menționeze o dorință, până acum nerealizată: „când o să pot să îmi iau șase luni liber, să fac turul lumii”.

Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie. Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucrează în business-uri de pe piața de real estate din România.