Imobiliare.ro recunoaște meritele și performanțele femeilor pe piața imobiliară din România și își propune să celebreaze rezultatele lor de excepție printr-un proiect editorial special. Pe parcursul lunii martie, vom derula prin intermediul platformei dedicate specialiștilor în domeniu, Conținut pentru Profesioniștii în Imobiliare, o serie de interviuri care vor avea în prim-plan eforturile și reușitele femeilor care și-au adus aportul la business-urile care activează pe piața locală de real estate.
Vă invităm să aflați din articolele cuprinse în proiectul “Femei de succes în Imobiliare” poveștile și evoluțiile profesionale impresionate ale unor personaje reprezentative pentru sectorul de real estate românesc.
Deschidem seria de interviuri cu povestea de succes a lui Giselle Bolat, Managing Partner în cadrul Arka Blue Services din București, cu 10 ani de experiență în imobiliare.
Mulți dintre noi ne-am confruntat, odată ce copiii noștri au crescut, cu problema alegerii școlii potrivite pentru ei, aflate cât mai aproape de casă, având în vedere că din poziția de părinți ne dorim mereu să le oferim acestora tot ce este mai bun și, de multe ori, facem eforturi semnificative în acest sens. Așa începe și povestea lui Giselle Bolat, Managing Partner al Arka Blue Services din București.
Atunci când a revenit în țară alături de familie, în 2004, ea a realizat că locuința sa se afla la o distanță mult prea mare de școala pe care o alesese pentru copiii săi. Și-a propus astfel să găsescă o nouă locuință, a pus pe hârtie o listă de caracteristici de bifat și a început căutarea. Ce a urmat însă nu a fost la fel de simplu cum se aștepta, iar în urma întregii experiențe, care a durat doi ani, a ajuns la concluzia că adevărata sa chemare se află, de fapt, în imobiliare.
“Stabilisem câteva criterii pentru locuință: zona, să fie într-un imobil fără risc seismic, să nu se afle sub incidența Legii 112, la momentul acela nu se credita Legea 112, să nu fie la demisol și să nu aibă vicii majore care nu pot fi corectate. Am crezut că nu va fi complicat deloc, dar s-a dovedit a fi un proiect foarte laborios care a durat doi ani. Și pentru că lucrurile s-au prelungit mai mult decât anticipasem, am ales să stăm în chirie și să închiriem locuința personală. Așa am experimentat și nevoile proprietarului și pe cele ale chiriașului din ambele perspective”, ne-a declarat Giselle Bolat.
Aceasta a mai adăugat că pe parcursul căutărilor a avut ocazia să învețe foarte multe lucruri despre piața imobiliară, dar și despre imobile, de la agenți, arhitecți și constructori, a interacționat cu multe persoane din domeniu și a început să poată face cu ușurință unele comparații.
“Cu unii am avut senzația că vorbesc o limbă străină, pentru că propunerile venite nu aveau nicio legătură cu ce ne doream, dar am întâlnit și câțiva profesioniști de la care am învățat multe, care au înțeles ce ne doream și a fost o plăcere să colaborez cu ei”, povestește Managing Partner-ul Arka Blue Services, menționând, totodată, că atunci a simțit că deși a absolvit facultățile de Ecologie și de Administrație Publică din cadrul Universității Ovidius din Constanța, destinul a vrut ca la un moment dat să își schimbe rolul și să devină din clientă consultant imobiliar.
De la client la consultant imobiliar e doar un pas, ai nevoie doar de curaj și perseverență
Odată ce a realizat că o carieră în real estate i s-ar potrivi perfect, Giselle Bolat a decis să facă primul pas pentru a-și transforma acest vis în realitate. A aplicat, pentru început, pentru un loc de muncă într-o companie de profil.
“Am aplicat în martie 2008 la o companie imobiliară pe care o apreciam și am fost surprinsă ca după interviu să mi se propună să încep imediat activitatea ca agent imobiliar. Așa am început una dintre cele mai frumoase experiențe, pentru care mă simt foarte recunoscătoare”, spune Bolat.
Momentul pe care l-a ales pentru a-și pune bazele unei cariere în real estate a venit însă cu multe provocări pe care a reușit să le depășescă însă cu succes. “Pe atunci deja prindeau contur semnele crizei financiare globale. Totul se schimba de la o zi la alta și cine nu se adapta din mers era bulversat. Îmi aduc aminte de unii colegi din agenție, nu înțelegeau ce se întâmpla. Dacă până ieri tranzacțiile se întâmplau oricum și casele se vindeau de dimineață până seara, brusc lucrurile nu mai aveau sens, prețurile scădeau de la o zi la alta, fără să se știe când se vor stabiliza”, își amintește ea despre primul contact cu piața imobiliară în momentul crizei.
Cu toate acestea, Bolat spune că se bucură că și-a început activitatea în real estate în această perioadă de instabilitate pentru că, deși a fost o lecție grea, a înțeles astfel că excelența în servicii și adaptarea la nevoile clienților, pe care le exersează zilnic de atunci, fac diferența.
Ulterior, ea a ales să pună bazele propriei afaceri în real estate, cu focus pe segmentul rezidențial, vânzări și închirieri, în zona de nord a Bucureștiului.
De ce au femeile un avantaj pe segmentul rezidențial
După 10 ani de experiență în imobiliare, Giselle Bolat susține că femeile au un avantaj pe segmentul rezidențial, iar bărbații se simt mai în largul lor atunci când discută despre piața terenurilor sau despre zona de spații comerciale și investitori. Motivul? O femeie încearcă în mod natural să transforme orice spațiu într-un adevărat “cămin”.
“Când e vorba de a crea acel sentiment de <acasă>, femeile se pricep să dea cât mai multă utilitate unui spațiu, să folosească orice colțișor, orice nișă, să pună în valoare orice spațiu. Femeile sunt obișnuite să țină cont de toate detaliile și astfel proiectele pot fi finalizate mai ușor cu succes”, este de părere aceasta.
Giselle Bolat spune, de asemenea, că lucrul în imobiliare este mai mult un stil de viață și le oferă un sfat tuturor reprezentantelor sexului frumos care se gândesc să își construiască o carieră în real estate – o astfel de meserie se face doar dacă ai cu adevărat o pasiune pentru domeniu. Altfel, clienții vor simți și pe termen lung evoluția profesională nu va fi încununată de succes.
Pe lângă pasiunea sa pentru real estate, pornită dintr-o necesitate și transformată în business, Managing Partner-ul Arka Blue Services susține că noutatea permanentă și interacțiunea cu oamenii sunt principalele aspecte care o motivează pe plan profesional. “Nu mă plictisesc niciodată, nicio zi nu seamănă cu cealaltă. Fiecare proiect mă motivează, pentru că fiecare proiect este o provocare. Mă motivează să cunosc oameni noi, diferiți, să-i ajut, să comunic cu ei, să le înțeleg nevoile și să găsesc cele mai bune soluții pentru proiectele lor”, ne explică ea.
Desigur, în munca de zi cu zi din real estate întâlnim și o serie de provocări, iar pentru Bolat printre cele mai importante se numără viteza de reacție, comunicarea corectă cu toate părțile implicate în diverse tranzacții, flexibilitatea necesară, disponibilitatea și păstrarea constantă a standardelor de excelență.
Secretul succesului atât pe plan personal, cât și pe plan profesional – înțelegerea și susținerea familiei
Din punctul său de vedere, pentru a îmbina cu succes viața personală cu cea profesională, ai nevoie de înțelegerea și de susținerea familiei tale.
“Familia a înțeles că aceasta este chemarea mea și m-a susținut tot timpul, chiar și în momentele mai dificile, cum a fost perioada de început care s-a suprapus cu perioada crizei imobiliare. Fără susținerea familiei nu s-ar putea deloc activa în această profesie. Imaginați-vă că o mulțime de clienți au solicitări de a face vizionări în timpul weekend-urilor când au mai mult timp disponibil, așa că mare parte din zilele de weekend le petrec cu clienții mei”, spune Giselle Bolat.
Puținul timp liber care îi mai rămâne la dispoziție și-l petrece citind, printre titlurile sale preferate găsindu-se “Cele 40 de legi ale iubirii” de Elif Shafak, cu activități de grădinărit sau ajutându-i pe cei dragi cu propriile lor proiecte. Își susține copiii care fac sport de performanță, face voluntariat pentru o asociație care ajută copiii din familii defavorizate pentru a preveni abandonul școlar și familial și își aduce aportul la conducerea unui spital privat al unei fundații non-profit. “Sigur, sunt activități complet diferite de cea din imobiliare, însă ele au un numitor comun – pot ajuta”, conchide Mananging Partner-ul Arka Blue Services.
Citește și: Unii spun că real estate-ul este un domeniu al bărbaților. Cum reușește o femeie să demonteze acest mit