Light Dark

Gil Li-ran, trainer și vicepreședinte RE/MAX Israel, spune că, pentru a avea succes în business-ul imobiliar, trebuie să mai și altceva în minte în afară de bani.

Gil Li-ran 3Gil Li-ran (foto stânga), trainer și vicepreședinte de marketing în cadrul RE/MAX Israel a venit în România, pentru prima dată, în luna mai a acestui an, pentru a susține un training dedicat brokerilor imobiliari. Evenimentul a fost un succes și de atunci a mai fost organizat în România de încă două ori. ”Când am venit aici pentru prima dată , în mai, m-am îndrăgostit de această regiune, datorită oamenilor care conduc rețeaua de aici cu atât de multă pasiune și pricepere”, spune Gil Li-ran, care a susținut astfel de training-uri în țări precum Polonia, Grecia, Japonia, Statele Unite ale Americii și Austria. ”Speram să mă mai invite”, adaugă el, mai înglumă, mai în serios.

Ce le-a spus reputatul trainer agenților și brokerilor imobiliari prezenți la aceste evenimente? Multe lucruri, însă printre cele mai importante s-a numărat și faptul că nu poți să fii în acest business doar pentru bani. ”Jim Collins spune că o afacere care are ca scop doar banii nu reușește, trebuie să mai fie și un alt motiv”, explică Gil Li-ran.

Gil Li-ran 2Iar astfel de motive există, se pare, din plin la unii dintre agenții și brokerii imobiliari din România, care doresc să se educe și să devină mai buni în această profesie. ”Un alt lucru care m-a impresionat este că RE/MAX România deschide ușile evenimentelor sale către competitori. Evenimentul de astăzi (din 5 noiembrie – n.red.)a avut o participare de 100 de oameni, din care de la RE/MAX au fost 30%. Restul de 70% au fost agenți și brokeri din afara rețelei. Acesta este bun lucru rar întâlnit în alte părți ale lumii: de obicei aceste evenimente sunt deschise doar agenților din rețea. Doar după mulți ani de dezvoltare și înțelegere, începem să ne deschidem evenimentele către alte rețele, înțelegând că livrarea de educația și cunoașterea este misiunea noastră. Atunci când întreaga industrie este profesionaliztă, este bine pentru toată lumea.

”Viziunea echipei de conducere a RE/MAX România este una extraordinară: este parte a responsabilității lor să contribuie la educarea pieței, ceea ce va aduce beneficii pentru toată lumea. Nu vedem acest lucru în multe țări din lume. Și noi, în Israel, am început recent să facem asta, după 20 de ani de activitate. Am fost influențați în această decizie de RE/MAX România. Eu personal cred foarte mult în această viziune. Echipa și tot ce se întâmplă aici reprezintă ceva unic.Și eu am văzut un loc sau două la viața mea”, spune Gil Li-ran, precizând că o piață profesionalizată înseamnă mai multe tranzacții atât pentru RE/MAX, cât și pentru competiție.

Principiul este simplu: un agent profesionist aduce servicii mai bune clientului. ”Nu te poți duce la un client și să-i spui: «Am un balon ca logo, trebuie să vinzi cu mine”. (RE/MAX are ca logo un balon cu aer cald – n.red.) Trebuie să construiești sistemul din spatele brand-ului; trebuie să oferi servicii care să-l impresioneze pe client și, pentru aceasta, trebuie să oferi agenților educație, training-uri, tehnologie, sprijin tehnologic și de marketing, evenimente”, subliniază Gil Li-ran.