Tipul de conținut este doar unul dintre factorii care trebuie luați în calcul atunci când vrei să pornești un blog imobiliar.
În țările care dau tonul în materie de real estate, blogul imobiliar este un puternic instrument de marketing. În Statele Unite ale Americii, bloguri precum Zillow.com, Trulia.com sau Realtor.com, cu sute de mii de ”share-uri” pe Facebook, sunt unele dintre primele locuri în care amatorii de achiziții imobiliare rezidențiale caută înformații.
Evident, nu putem compara puterea de cumpărare a americanilor cu cea a românilor, ca să nu mai vorbim despre mărimea bazinului potențial de cumpărători, direct proporțională cu dimensiunea populației.
Cu toate acestea, și în România, mediul virtual este accesat din ce în ce mai mult de oamenii care își pot permite achiziționarea unui apartament. De aceea, blogul imobiliar este un instrument de marketing care trebuie luat în calcul de orice broker imobiliar modern.
Iată cinci sfaturi practice care să vă ajute să porniți un blog imobiliar:
1. Conținut: Înainte de a construi un blog imobiliar, trebuie să vă gândiți bine dacă aveți timp să postați frecvent. Dacă puteți posta un articol pe zi, ar fi ideal, însă un minimum este de două-trei articole pe săptămână. Conținutul nu trebuie să se limiteze strict la oferte și evoluția pieței rezidențiale, puteți aborda și alte teme, precum renovări, design, piețe conexe (materiale de construcție, de exemplu) sau arhitectură.
2. Costuri: Dacă nu vreți să investiți prea mult într-un blog, îl puteți construi pe o platformă gen wordpress.com, este gratis. După ce testați reacția publicului cititor, puteți oricând trece la nivelul superior: pentru 50 de lei pe an, puteți redirecționa adresa de wordpress către o denumire dedicată, pentru care trebuie să mai plătiți în jur de 180 de lei.
3. Design: Nu vă gândiți de la început la un design extravagant, care să vă coste sute sau chiar mii de euro. Folosiți o temă gratuită, platformele precum wordpress.com au o gamă largă de variante de unde puteți alege.
4. Promovare: Folosiți cu încredere rețelele sociale (Facebook, Twitter), în care trebuie să vă ghidați după principiul ”repetiția este mama succesului”. Puneți același articol pe Facebook de mai multe ori pe săptămână, legați-vă de orice informație nouă care apare și are legătură cu materialul respectiv. Creați newslettere săptămânale – există platforme gratuite care agregă posturile de pe blog și le trimit automat către abonați – și trimiteți-le către baza voastră de date cu potențiali clienți. Prezentați acest newsletter ca pe ceva în plus pe care-l oferiți. Întrebați întotdeauna înainte dacă puteți trimite newsletter-ul, pentru a nu fi considerat spam.
5. Clientul ca sursă: Potențialii clienți cu care vă întâlniți în fiecare zi vă adresează o groază de întrebări, nu-i așa? Notați-le cu atenție și construiți articole în care să răspundeți pe blog.