Ce pot avea în comun muzica și imobiliarele? Andreea Crepcia, cântăreață și broker imobiliar la Move Real Estate, a găsit răspunsul.
Când o întrebi de ce a decis să devină agent imobiliar, Andreea Crepcia vorbește despre o experiență din copilărie. „Când eram mică îmi plăcea să mă uit în casele oamenilor, mă atrăgea viața de dincolo de ferestre.Treceam pe stradă și mă pierdeam cu privirea la ferestrele luminate. Aș fi vrut să știu cum este în acea casă, cum sunt oamenii care locuiesc acolo”, spune ea.
Înainte să devină broker imobiliar, Andreea s-a făcut remarcată în domeniul muzical, printre reperele vizibile din această activitate numărându-se trupa Sistem, cu care a cântat o bună perioadă de timp, precum și participările la diverse emisiuni de profil, de pildă Vocea României. În spatele acestor peformanțe stă, în afară de talent, pasiunea. Aceasta nu este însă suficientă întotdeauna, iar Andreea a simțit, la un moment dat, că a intervenit în viața sa o rutină cu care nu mai voia să trăiască. ”Voiam ceva nou, dar nu să mă mut dintr-un loc în altul și să rămân pe loc. Voiam ceva foarte dinamic, unde să cunosc foarte multă lume, cu care să interacționez ”, povestește Andreea.
A intrat în imobiliare în 2013, la Move Real Estate, companie fondată de Victor Zaharia după ce a plecat de la conducerea Coldwell Banker Opera. Deși era începătoare, Andreea s-a specializat pe zona Cotroceni din București, un cartier dificil din cauza situației uneori neclare a proprietăților – unele dintre ele au fost retrocedate, altele au mai mulți proprietari etc. ”Victor a avut încredere în mine, mi-a zis că dacă locuiesc și eu în Cotroceni, să și muncesc acolo. Oamenii se deschid mai mult, pentru că se simt înțeleși. Când le spui că stai la doi pași de ei, știu că o să-ți fie ușor să-i înțelegi, să știi care sunt problemele casei și punctele ei pozitive. Privești lucrurile din interior, nu din exterior”, explică Andreea.
Chiar dacă este mai greu să vinzi o casă sau un apartament în Cotroceni, comparativ cu alte zone din Capitală, Andreea spune că se regăsește în nevoile cumpărătorilor: ”Până de curând am făcut intermediere, însă simt că m-aș descurca foarte bine cu partea de cumpărători, mi-e mai la îndemână să comunic cu ei, mă regăsesc în cel care cumpără, îmi e ușor să mă pun în pielea lui.”
Pentru că a venit vorba despre clienți, discuția alunecă, inevitabil, spre întrebarea: ”Te-a recunoscut vreun client de la televizor?”. ”Uneori mă recunosc clienții, îmi spun că mă știu de undeva. Nu le spun de unde decât celor cu care empatizez”, spune Andreea, precizând că experiența de cântăreață o ajută în meseria de agent imobiliar. ”În momentul în care ai un public în față trebuie să simți oamenii, să vezi exact în ce fel să te comporți, ce atitudine să ai. La fel e și cu clienții, trebuie să-i asculți, să-i simți, să le urmărești gesturile.”
În afară de această capacitate de a se conecta cu oamenii, Andreea spune că mai are un atu: sinceritatea. ” Eu sunt foarte sinceră și, dacă actele nu sunt ok, îi anunț pe clienți, chiar dacă eu i-am dus acolo. Uneori, proprietarul nu-ți dă toate actele de la început, afli lucruri pe parcurs. Sunt foarte sinceră cu clienții, cred că asta le sporește încrederea”, spune Andreea, care a și beneficiat, în profesie, de pe urma acestei abordări. ”Anul trecut, în iarnă, i-am vândut unui client un apartament cu cinci camere în Cotroceni. Era un apartament cu doi proprietari, o doamnă și fiul ei, a durat trei luni să încheiem tranzacția. Acum o săptămână, clientul s-a hotărât să vândă un apartament pe care-l avea în Drumul Taberei și mi l-a dat mie în exclusivitate.Îmi place genul ăsta de atmosferă, în care totul se împletește și există comunicare.”
Andreea Crepcia spune că meseria de agent imobiliar este una frumoasă, dar nu a uitat de pasiunea sa. ” Am făcut de curând un clip, acum este la montaj, este o melodie compusă de mine și orchestrată de soțul meu. Avem o trupă , se numește Zum. Cântatul este încă o activitate prioritară, pentru că îmi hrănește sufletul. Dacă ai sufletul plin, poți să le umpli și pe restul.”