Un prim proiect rezidențial planificat până în cel mai mic detaliu și dedicat familiilor care își doresc să-și păstreze stilul de viață urban, chiar dacă se mută în afara orașului pentru a se bucura din plin de natură, investiții în infrastructură și în prima etapă de dezvoltatare care s-au ridicat la 25 de milioane de euro și planuri extrem de ambițioase de viitor. Pentru modul în care își propune să ridice standardele locuirii de pe piața locală și pentru grija sporită acordată mediului înconjurător, Liebrecht & wooD România este “Dezvoltatorul Viitorului”.
Liebrecht & wooD este un brand de referință pe piața imobiliară, activ în Europa Centrală și de Est, dar și în Rusia. Grupul, cu peste 25 de ani de experiență, are un portofoliu vast, dar în România este cunoscut în special pentru deschiderea primului centru comercial de tip outlet din țară – Fashion House, în 2008, în cartierul Militari din București. Chiar în 2021 urmează să fie inaugurat un nou complex de acest tip în zona Pallady. Va fi al șaptelea centru outlet construit de către dezvoltator la nivel internațional, după o investiție de 25 de milioane de euro. În total, investițiile Liebrecht & wooD în România se ridică la peste 200 de milioane de euro.
Grupul are însă o experiență extinsă și pe piața rezidențială, prima sa experiență în dezvoltări imobiliare în Belgia, acum mai bine de 25 de ani, fiind chiar pe acest segment.
Astfel, decizia de a demara un proiect rezidențial de anvergură în România a părut a fi una firească. În același timp, spun reprezentanții companiei, a fost dictată și de contextul pieței locale și de nevoia Capitalei de a se extinde pe orizontală.
“București-Ilfov se dezvoltă în mod natural ca zonă metropolitană. Liebrecht & wooD România intră pe o piață existentă și ne dorim să ridicăm standardele conceptului locuirii în afara aglomerării urbane la un alt nivel, așa cum se întâmplă în toate marile capitale europene” , ne-a declarat Sorin Ioan Blaga, General Manager Liebrecht & wooD România.
Totul a fost planificat cu minuțiozitate, doar etapa de pre-dezvoltare extinzându-se pe o perioadă de peste trei ani. Rezultatul? Un ansamblu rezidențial de anvergură, numit Liziera de Lac, situat în localitatea Frumușani de pe raza județului Călărași, pe malul Lacului Tătaru, de unde rezidenții vor ajunge în Capitală în doar 15 minute.
Primii pași în acest proiect, care urmează să creeze o comunitate cu peste 13.000 de locuitori și 4.400 de unități locative, au fost făcuți în urmă cu doi ani. Nu sunt însă cei la care te aștepți de la cei mai mulți dezvoltatori.
În loc să înceapă imediat construcția locuințelor, Liebrecht & wooD România a asigurat, mai întâi, conectarea viitoarei comunități cu Bucureștiului.
“Primele lucrări au fost pentru realizarea drumului de acces de 5 km care face legătura cu Autostrada A2 și a întregii părți de infrastructură de utilități” , ne-a explicat Blaga.
Practic, drumul de acces leagă nodul rutier de pe Autostrada Soarelui de la Cernica de Frumușani. Deși a fost construit de către dezvoltator, acesta va fi transferat în proprietatea autorităților locale din Călărași.
“Noi am plecat de la infrastructură, urmând ca mai apoi să ajungem la discuția despre construcții, tocmai pentru că vrem să facem lucrurile altfel”, a ținut să mai menționeze General Managerul Liebrecht & wooD România.
Anul trecut, în noiembrie, a fost demarată și construcția primelor 94 de case din cadrul proiectului, lucrurile avansând în ciuda pandemiei.
Procesul de vânzare va fi demarat în martie, iar primii membri ai comunități se vor putea muta în noile locuințe chiar în ultimul trimestru al acestui an, urmând să aibă la dispoziție întreg universul de facilități de care dispune Liziera de Lac.
În total, doar investițiile în pregătirea infrastructurii și în primul stoc de locuințe se ridică la aproape 25 de milioane de euro.
Un ansamblu gândit cu un univers de facilități
Deși proiectul Liziera de Lac s-a născut acum 5 ani, cei de la Liebrecht & wooD au anticipat cu succes unele dintre tendințele actuale de pe piața rezidențială.
Situația fără precedent generată de pandemie i-a făcut pe cumpărători să acorde o atenție mai mare suprafeței locuinței. Dezvoltatorul vine în întâmpinarea lor cu 7 tipuri de case cu suprafețe de până la 127 de mp utili.
Cumpărătorii și-au arătat, totodată, în ultimul timp preferința pentru casele cu curte, în condițiile în care locuințele lor au devenit și noul birou și locul unde copiii merg la școală și spațiul unde ne petrecem cea mai mare parte a timpului liber.
“Ne așteptăm la o evoluție constantă pe zona rezidențială și o creștere a cererii pentru case cu curte localizate în proiecte integrate, executate la o calitate înaltă, așa cum este și Liziera de Lac. Și ne așteptăm să vedem din ce în ce mai multe astfel de proiecte”, spune Blaga.
Anticipând nevoia cumpărătorilor de a avea toate facilitățile la doi pași de casă, primul proiect rezidențial al Liebrecht & wooD din România include o grădiniță, un centru comunitar cu spații de birouri, unde poți organiza diverse întâlniri sau îți poți petrece timpul liber, un complex cu piscină, mai multe terenuri de sport, piste de biciclete și o zonă de promenadă amenajată în jurul lacului.
Locuitorii vor putea să își facă, totodată, cumpărăturile direct din ansamblu, vor avea la dispoziție un restaurant și o cafenea, dar și farmacie și un cabinet medical, deci toate facilitățile comune unui stil de viață urban, comod.
“Din punctul nostru de vedere COVID-19 este o schimbare de paradigmă care va produce o serie de noi realități, nu numai la nivel de obiceiuri de muncă sau obiceiuri de consum, ci și la nivel de standarde de locuire. Tot mai mulți cumpărători caută locuințe cu suprafață mai mare, în detrimentrul zonei. Totodată, se observă o creștere a cererii pentru casele cu curte. Astfel, oamenii se îndreaptă către ansamblurile rezidențiale situate departe de agitația urbană, dar care să le ofere toate facilitățile și avantajele locuirii în oraș”, este de părere General Managerul Liebrecht & wooD România.
Blaga menționează, totodată, că din estimările grupului cererea de case pentru vânzare sau închiriere a crescut în ultimele luni ale anului 2020 cu peste 50% față de perioada similară din 2019.
“Viața în noile condiții dictate de pandemie este mai ușoară într-o casă la curte decât într-un apartament, mai ales dacă ai copii și trebuie să lucrezi de acasă. Facilitățile, suprafața construită, mărimea terenului, locul și prețul fac diferența. Iar Liziera de Lac bifează la toate aceste capitole, pentru că întreg proiectul este gândit să răspundă unui univers de nevoi – de la ideea de a avea toate facilitățile pentru sport la doi pași distanță, de a avea un centru comun cu spațiu de lucru, până la ideea de a alege un proiect sustenabil ce oferă soluții de protejare a mediului, cu mult spațiu verde, aer curat și suficiente modalități de a petrece timp în natură”, ne-a mai declarat el.
“Ne dorim ca locuitorii să se simtă <ca acasă> și după ce ies din curte și să se bucure de spațiile comune ca o extensie a casei lor” , a ținut Sorin Blaga să mai menționeze.
Grijă pentru mediul înconjurător
Pe lângă importanța unui plan urbanistic realizat până în cel mai mic detaliu, calitatea construcției și a materialelor folosite, infrastructura pusă la dispoziția locuitorilor și facilitățile la care au acces aceștia, pentru ca un proiect imobiliar să fie unul sustenabil, de viitor, este vitală și grija față de mediul înconjurător.
“Pe lângă pădurea și lacul care mărginesc Liziera de Lac, 52% din suprafața proiectului este dedicată spațiilor verzi” , ne-a explicat Blaga. Întreg ansamblul se va extinde pe o suprafață de 170 de hectare.
“Ne mândrim cu soluții ca – 12 hectare de panouri solare ce vor fi disponibile pentru întreg proiectul, 13 hectare de pădure transformate în parc natural, lucrări de amenajare și conservare a lacului Tătaru, sistem independent de irigații, sistem dual de colectare a apelor uzate, stații proprii de tratare a apei potabile și uzate, reglementări care interzic utilizarea pesticidelor sau testarea permanentă a calității aerului”, ne-a mai spus el.
Din proiect nu vor lipsi nici stațiile de încărcare pentru autoturismele electrice, iar viitorii proprietari vor dispune și de un sistem inteligent de administrare a gospodăriilor.
Acest interviu face parte din proiectul editorial „Dezvoltatorul Viitorului” prin care ne propunem să aducem în prim-plan acele branduri care lansează proiecte ce vor aduce plus-valoare pieței locale, se implică, fac investiții importante și dezvoltă adevărate comunități. Află mai multe aici.