Un soft de monitorizare al anunțurilor trebuie să fie un adevărat asistent pentru un broker imobiliar.
Primul lucru pe care trebuie să-l facă un soft de monitorizare este să aducă în atenția brokerilor imobiliari anunțurile nou apărute, atât în mediul online, cât și în cel tipărit. În prezent sunt disponibile mai multe astfel de programe, printre care se numără Argus, Pitagora, MAP, Imob Manager și RBX.
Pentru a înțelege mai bine cum funcționează un astfel de soft, dar și care sunt așteptările brokerilor imobiliari, am stat de vorbă cu Radu Andrei, manager de proiect pentru MAP, serviciu de monitorizare a anunțurilor de la particulari.
CPI: Ce vrea să știe un broker despre un anunț care îi este supus atenției de un soft de monitorizare?
Radu Andrei: Anunțurile trebuie să intre în soft repede de la apariția lor în piață, fie că au apărut în ziar sau pe un site; agentul își dorește să știe când a apărut pentru prima dată un anunț pe acea proprietate, de cât timp e proprietatea respectivă în piață, pentru că azi poate apărea un anunț nou pentru o proprietate care este în piață de 100 de zile.
Agenții au spus de asemenea că vor să știe evoluția prețului unei proprietăți, vor să cunoască de exemplu prețul de la prima apariție și cum a evoluat el până în momentul respectiv. Pentru brokeri este foarte important, de asemenea, să poată vedea fotografiile care au fost publicate la anunțul inițal, chiar dacă la sursa inițială nu mai sunt disponibile.
CPI: Agentul vede anunțul, ce opțiuni vrea să aibă în acel moment?
Radu Andrei: Din discuțiile pe care le-am avut cu ei, am aflat că brokerii vor să eticheteze anunțurile: să știe la care au sunat deja; la care vrea să sune, dar în momentul respectiv nu are timp; unele anunțuri nu îi interesează și vor să le marcheze ca atare; vor să îl poată eticheta dacă nu mai este valabil. În general, vor să ”noteze” cumva anunțul respectiv, pentru a ști cum să procedeze în cazul în care respectiva proprietate apare din nou.
CPI: Ce alte lucruri ne puteți spune despre așteptările brokerilor de la un astfel de soft?
Radu Andrei: Este bine ca toate sursele din care a fost preluat anunțul să fie afișate și de asemenea ca brokerul să știe când a fost el publicat. De asemenea, alertele pe mail care să anunțe brokerul atunci când apare un anunț care se încadrează în criteriile predefinite de el pentru un anume client (prețuri, zone) reprezintă un plus.