Light Dark

“Vino in Reteaua TA, pastreaza-ti 100% din comision si brandul propriu, daca preferi”. Aceasta este oferta pe care Freedom Group o face retelelor de agentii, agentiilor imobiliare si consultantilor independenti, vizand constructia celei mai relevante retele la nivel mondial, detinuta de catre agentii imobiliari.

Modelul de business conceput de catre Octavian Badescu pentru Freedom Group se remarcă prin faptul că propune un sistem de lucru pentru, cu și în favoarea agențiilor imobiliari, oferind prețuri exceptionale pentru utilizarea instrumentelor specifice și, cel mai important, protejând identitatea, independența și veniturile acestora. Este un model  diametral opus conceptului de “franciza”, oferind prin comparație cu acesta, flexibilitate, costuri mult mai mici și posibilitatea controlului eficient al acestora, agenții și agențiile păstrându-și 100 % din comisioanele generate de activitatea pe care o derulează.

Antreprenorul Octavian Badescu – premiat la precedenta Gala a Premiilor CPI ca “brokerul imobiliar al anului 2018, nou intrat in piata” a renuntat dupa doi ani la a mai fi francizat RE/MAX, si – dupa aproape 3 ani de experienta in piata de consultanta imobiliara, atat în calitate de proprietar de agentie, cat si în calitatate de consultant, explica modul în care a ajuns la actualul model de business promovat de catre Freedom Group Real Estate S.A.

In opinia sa: „consumatorul final, cel putin in Romania si in Europa, nu apreciază realist  nici  plus-valoarea unui  brand  international (in sens generic), nici  costurile acestuia;  în acest context,  agenții  imobiliari sau  antreprenorii care isi asuma riscurile de a fi broker/owneri, au – in imensa lor majoritate – reale dificultati  in a-si construi un business  profitabil,  aspect confirmat de realitati si statistici. Personal sunt de acord cu faptul că un brand recunoscut  internațional ofera o anumita valoare, insa, raportat la cele mai sus enunțate, de la un punct incolo, nu există justificare economica”.

Modelul de franciza imobiliara este unul costisitor si generator de dependenta

„Cred in beneficiile agregarii in retele a profesionistilor dintr-un domeniu. Se poate si “fara”, poate fi mai bine “cu”, depinde insa si de costuri.

Am fost unul dintre cei care am crezut in beneficiile achizitionarii unui francize, a fost prima data cand am mers pe o astfel de formula si nu pot spune ca nu am avut si de castigat pe diferite paliere, mai ales fiind nou in aceasta piata. La jumatatea anului trecut eram printre premiantii retelei: locul 3 in Bucuresti și  locul 6 in tara ca agentie, si cu 4 din 5 consultanti activi situați in top 10%.

Poti investi si in brandul altcuiva, daca respectivul brand iti aduce beneficii peste costuri – mai ales din perspectiva cresterii numarului de agenti – si daca nu iti limiteaza posibilitatea de a conduce afacerea în orice manieră o consideri sigură. Acesta a fost momentul in care am concluzionat ca trebuie sa ne despartim.

Fondatorii acestor concepte la nivel international au fost niște vizionari, am tot respectul pentru master-francizorii implicati, pentru broker/ownerii care se expun si ei in foarte mare masura, pentru agentii afiliati, cativa fiind chiar de top. Cu totii au vocatie de “eroi”, am un mare respect pentru cei care-si risca banii in proiecte antreprenoriale si care aleg o formula in care sa promoveze ceva care nu le apartine, dar care e deja cunoscut la acel moment. Doar ca experienta arata ca piata locala nu a fost foarte prietenoasa cu francizele internationale;  am inteles in acesti ani si de ce. In plus, viitorul nu este  niciodata cunoscut cu certitudine si lucrurile se mai schimba in lume, uneori independent de tine.

Daca adunam toate resursele alocate promovarii unor branduri care nu le apartin, de catre master-francizori, proprietarii de agentii si toti agentii trecuti si prezenti, daca raportam  totalul acestor resurse la beneficiile care s-au intors la ei strict datorita afilierii, daca mai adaugam si dependenta și limitările în modul de acțiune care vin “la pachet” si care îngreunează  cresterea in contextul in care  creste competitia,   se ajunge la niste concluzii mai putin placute.

In opinia mea, de la un punct incolo costurile depasesc net beneficiile, iar pe termen lung consider “franciza” o optiune strategica costisitoare, mai ales in contextul de piata de consultanta imobiliara din Romania. Există statistici europene chiar din interiorul brandurilor relevante, care confirma – direct sau indirect-  aceasta situație de fapt.

Marea majoritate a celor care investesc pierd bani, mai puțin de 10 % din agentii au un numar de consultanți  care sa le permita existenta ca business, cu toate costurile avute in vedere si corect calculate si mai puțin de  10% din consultanti ajung sa ramana cu suficienti bani  in buzunar pentru un trai decent. De aici si rata scazuta de retentie la toate nivelurile.

Sunt 4 afaceri distincte (cea a francizei internationale, cea a master-francizorului, cea a francizatului si cea a agentului), cu rezultate independente, dar care produc venituri din aceeași sursă de bază. În contextul dat este destul de usor  de observat ca nu e posibil ca toata lumea să castige, dimpotriva, majoritatea pierde. Castiga doar cativa si nu sunt convins de marimea masurii in care contribuie “franciza” la acest castig.

Acestea sunt motivele pentru care am elaborat un model de business diferit, care are capacitatea de a  păstra costurile mai mici decât veniturile generate, model  care poate fi extrem de util jucatorilor vizionari din piata, indiferent daca sunt implicati la nivel de master-francizori, de proprietari de agentii sau de agenti imobiliari. Sau chiar si de investitori pasivi”.

Freedom Group se pozitioneaza inedit la nivel conceptual – agentii pot fi co-proprietari ai intregii companii

Compania a fost transformata de catre actionarii initiali in societate pe actiuni, orice agent imobiliar care se alatura retelei poate opta oricand si pentru intrarea in actionariat. La nivelul serviciilor oferite, Freedom Group functioneaza similar unei companii furnizoare de utilitati, oferind servicii clientilor finali prin intermediul consultantilor afiliati si „servicii suport” altor agentii imobiliare, care sunt clienti ai companiei.

„Am segmentat tipurile de nevoi si am dezvoltat in consecinta cateva pachete de servicii, aceasta arhitectura permitandu-ne sa oferim servicii incepand chiar si de la 1 Euro / zi / agent. Pe langa branding si alte facilitati, compania pune la dispozitie in acest buget si doua platforme, una dintre acestea –  www.romanian.realestate,  gazduind peste 70.000 de anunturi cuprinzând oferte imobiliare  din toata tara. Portalurile noastre generează  consultantilor  leaduri calificate prin instrumente create „in-house” si bazate pe inteligenta artificiala. In acelasi timp,  oferim acces la 22 de locatii de top din Bucuresti pentru lucru, intalniri sau networking, in parteneriat cu mari retele internationale. Oferta cuprinde astfel  o gama intreaga de servicii complete si complexe de care un agent poate avea  nevoie, dar pe care le va plăti doar daca acesta alege sa le foloseasca, la costuri totale in general sub 10 euro zilnic, incepand chiar de la 1 Euro si fără a depăși in nicio circumstanta un cost total de cateva sute de euro lunar, indiferent daca acel agent genereaza venituri  din comisioane de 50-100.000 euro anual sau mai mult si indiferent de maniera in care opteaza sa achite costurile. Si beneficiaza si de flexibilitate, nu doar in modalitatea de acoperire a costurilor acestor servicii, ci și în modalitatea în care înțelege să le utilizeze.

Aceasta performanta este realizata si datorita modului in care este arhitecturat, structurat acest model de business, din datele pe care le avem – unic in lume.

Cine isi calculeaza costurile actuale, indiferent ca este consultant, agentie, retea sau chiar  master-franciza a unui brand care nu ii apartine, realizeaza diferenta si suntem convinsi ca, in contextul dat, viitorul pe termen mediu si lung este favorabil conceptului nostru, atat la nivel national, cât și internațional”

Modelul “100%” si respectarea identitatii proprii a actionarilor

Freedom Group realizeaza venituri fara retineri procentuale din comisioane, nu investeste in sisteme de control al veniturilor si nici nu impune renuntarea sau anexarea unui eventual brand pre-existent de agentie, modelul nefiind nevoit sa impuna dependente, ci cautand ca prin apartenenta la retea sa se aducă avantaje tuturor, sa acopere zonele pe care nu le poti acoperi prin propriile forte sau nu e justificat financiar sau nu vrei sa o faci.

Nu in ultimul rand, faptul ca, pe de-o parte,  toate costurile achitate se pot contabiliza de aceasta data ca venituri  generatoare de dividend tot in contul agentilor imobiliari actionari si că,  pe de altă parte,  firma  are in vedere obtinerea unui profit  constant  care,  chiar dacă va fi  relativ redus raportat la industrie, va  asigura  o creștere continua, ce va garanta  de la un anumit punct,  distribuirea de dividende catre agentii actionari. Exista implicit o componenta semnificativa de randament investitional cu care sunt rasplatiti toti, insa implicit intr-o masura mai mare cei care se alatura mai devreme.

Toate acestea se constituie intr-un beneficiu suplimentar unic de natura a creste substantial soliditatea proiectului care, din perspectiva initiatorilor, <<are premisele de a deveni cea mai mare companie de consultanta imobiliara din lume, aflata in proprietatea agentilor imobiliari>>”.

Modelul lansat in toamna anului 2019 in Romania a ajuns deja la o capitalizare de peste 3 milioane de Euro, iar 11,5 % din actiunile actionarilor fondatori (Octavian Badescu si Dana Gate) au deja alti proprietari, majoritatea fiind consultanti imobiliari activi ai Freedom Group.

Pentru mai multe informatii, accesati www.freedomgroup.ro