A deschis o agenție imobiliară într-o perioadă în care multe altele își trăgeau obloanele. În 10 ani, a reușit, prin muncă și dedicare, să crească un brand recunoscut la nivel local pentru rezultatele excepționale obținute pe segmentul pe care activează. Este vorba despre Nicole Rosnovăț, Managing Partner al biroului Coldwell Banker Alpin.
Nicole Rosnovăț a luat primul contact cu imobiliarele la vârsta de 23 de ani când a aplicat pentru un post de asistent manager în cadrul celei mai mari companii de profil de la acea vreme, cu capital integral românesc. În decurs de o lună a ajuns să lucreze la întocmirea studiilor de piață și să analizeze inclusiv concurența. Interacțiunea directă avută cu acei competitori a determinat-o să se orienteze, în scurt timp, spre o poziție de consultant în vânzări.
“În șase luni am ajuns să conduc trei departamente și să iubesc ceea ce făceam”, ne mărturisește Rosnovăț care acum se poate mândri cu 13 ani de experiență în real estate.
S-a ocupat, la acea vreme, de proprietățile speciale existente pe piață și a lucrat cu oameni foarte atenți la detalii și la calitatea serviciilor obținute. “Acest aspect m-a determinat să-mi doresc să performez și să învăț cât mai multe lucruri într-un timp relativ scurt, tocmai pentru a mă ridica la nivelul așteptărilor clienților mei”, ne mai povestește ea.
A urmat apoi, în 2009, deschiderea biroului Coldwell Banker Alpin în Brașov pe care îl conduce și astăzi. A fost un pas curajos, făcut în plină criză, și o perioadă încărcată cu obstacole. Eforturile sale susținute au fost însă încununate de succes în final.
“Ne-am confruntat cu o perioadă atipică pentru demararea unui business, mai ales în domeniul imobiliar. Să ai rezultate, când peste 50% dintre agențiile imobiliare și-au încheiat activitatea, a reprezentat o reală provocare”, spune Rosnovăț.
“Am muncit foarte mult să ajungem la acest nivel de performanță și fiecare recunoaștere venită din partea experților din piață și, în special, din partea clienților reprezintă pentru noi aprecierea efortului depus și, mai ales, a timpului acordat acestei profesii”, a mai adăugat ea.
Pentru 2019, Rosnovăț pregătește alături de partenerul său de business un program de training intens pentru echipa pe care o conduce și urmează să lanseze, în a doua jumătate a anului, un nou produs prin care își propune să contribuie la obținerea unei piețe imobiliare mai bine structurate în Brașov.
Seriozitate și respect pentru client, valori care îți pot ghida pașii când lucrezi în imobiliare
Dar ce a ghidat-o în carieră în toți acești ani? Managing Partnerul Coldwell Banker Alpin spune că, în principal, seriozitatea și respectul pe care îl are față de client, dar și dorința de a obține cele mai bune rezultate.
Trebuie, de asemenea, să crezi în produsul pe care îl vinzi. Mai mult, un rol major în rețeta unei evoluții profesionale de invidiat îl are pasiunea, fără de care, orice ai face, rezultatele se vor lăsa mereu așteptate, în opinia sa.
Broker femeie vs broker bărbat – cine face performanță în real estate?
Nicole Rosnovăț susține că numărul femeilor care activează în domeniul imobiliar este din ce în ce mai mare, lucru cât se poate de îmbucurător. “Constat acest fapt și rezumându-mă la colegii mei, în momentul de față, raportul dintre numărul de femei și cel de bărbați fiind unul egal. De ce se întâmplă acest lucru? Probabil pentru că ne-am dat seama că femeia are aceleași abilități de negociere, de relaționare și, de ce nu, de a se impune precum un bărbat”, explică Managing Partnerul Coldwell Banker Alpin.
Ea le încurajează mai departe pe femeile care își doresc să construiască o carieră în imobiliare și le sfătuiește să abordeze cu elan acest domeniu, să îl aprofundeze și să nu facă niciun compromis.
“Un alt element important, de care acestea ar trebui să țină cont, este acela că un lucru bine făcut, o tranzacție în cazul nostru, va genera un lead, două sau o sută în timp și, astfel, cu răbdare, după o perioadă de muncă intensă, rezultatele vor veni de la sine, dacă acțiunile noastre sunt unele realizate la un nivel înalt”, spune Rosnovăț.
Ea le amintește, totodată, doamnelor și domnișoarelor interesate de real estate că un job în domeniu le poate oferi multiple avantaje, nu doar pe plan financiar, ci și la nivel de dezvoltare personală pentru că implică și dobândirea unor cunoștințe juridice sau financiare.
Deși Managing Partnerul agenției din Brașov spune că important este să fii un profesionist în ceea ce faci, Rosnovăț recunoaște și că puterea empatiei este un element pe care femeile îl gestionează diferit față de bărbați și le poate oferi acestora un avantaj.
“Nu cred în brokerul femeie sau în brokerul bărbat, ci cred în brokerul care cunoaște foarte bine piața pe care activează, care deține puternice abilități de comunicare, atenție la detalii și, mai ales, care este persuasiv. Cât timp iubești ceea ce faci, ești dedicat, dorești să faci performanță și, totodată, îți respecți clientul, cu siguranță vei performa, indiferent că ești femeie sau bărbat”, a conchis ea.