Ca agent imobiliar știi cât de important este ca un număr cât mai mare de persoane să te cunoască și să știe și despre serviciile pe care le poți oferi pentru că business-ul pe care îl ai se bazează pe relațiile dintre oameni. Iată câteva strategii altfel prin care îți poți crește numărul potențialilor clienți, analizând cine ești și ce experiențe ai avut în viața personală, oferite de Ileana Preda, Top Agent și membru al Asociației Profesionale a Agenților Imobiliari din România (APAIR).
O primă astfel de strategie de a cunoaște mai mulți oameni și de a crea legături cu aceștia a fost sugerată de managerul agenției la care s-a angajat inițial Ileana Preda atunci când a început să lucreze ca agent imobiliar în Florida, Statele Unite ale Americii.
Managerul biroului la care s-a afiliat la vârsta de 23 de ani a întrebat-o într-o zi pe Preda câți oameni cunoaște. Pentru că a insistat asupra faptului că voia un număr exact, aceasta a numărat contactele pe care le avea în telefon și i-a răspuns: 23 de persoane.
Când a aflat acest lucru, managerul i-a explicat că business-ul în real estate este bazat pe relațiile dintre oameni și i-a spus că avea nevoie de o strategie care să o ajute să cunoască un număr cât mai mare de persoane, lucru complicat pe piața din Florida.
Pentru a o ajuta să își creioneze o strategie, managerul i-a adresat o nouă întrebare – “cu ce tip de persoane ai vrea să lucrezi ca agent?”.
“I-am spus că mie mi-ar fi plăcut ca atunci când m-am mutat în America să fi avut pe cineva care să îmi spună <uite, așa merg lucrurile, așa se închiriază, așa se cumpără>”, a povestit Preda în cadrul cursului “Reprezentarea Exclusivă de la A la Z” pe care îl susține săptămâna aceasta la București.
Managerul i-a spus atunci că o modalitate de a genera business este aceea de a se gândi la oamenii ca ea, în acest caz persoane care s-au mutat recent în Florida, pe care să îi cunoască și cărora să le explice că și ea a avut la un moment dat niște nevoi imobiliare pe care i-ar fi plăcut să i le îndeplinească cineva și să le spună că ea era acolo tocmai pentru a le facilita mutarea.
Următorul pas a fost acela de a determina unde putea să găsească astfel de persoane. A aflat că la camera de comerț (n.r. semnificație diferită față de instituția din România) se organizau săptămânal întâlniri de networking cu persoane care se mutau în zonă, unde acestea se cunoșteau, făceau schimb de cărți de vizită, puneau diverse întrebări și încercau să găsească soluții potrivite pentru nevoile lor.
Sfatul pe care l-a primit a ajutat-o să aibă rapid succes în carieră. “Acolo am început să cunosc oameni. Aceasta a fost o strategie pe care nu știam că puteam să o implementez, am aplicat-o și în primul meu an de activitate am fost învățăcelul anului pe o companie cu 23 de birouri în regiunea de sud a statului Florida. Biroul meu avea circa 65 de agenți în echipă și era unul dintre cele mai mici. Ca atare, poate nu cunoaștem toate strategiile pe care le putem aplica, însă dacă ne concentrăm pe clienții noștri de top sau pe background-ul din care venim, atunci s-ar putea să găsim o nișă”, a spus Ileana Preda.
Aceasta a mai dat și exemplul unei strategii pe care a implementat-o alături de o colegă, tot în perioada în care locuia în SUA. Împreună și-au dat seama că părinții de la școala copiilor partenerei sale ar fi fost o sursă semnificativă de generare a leadurilor.
O oportunitate pentru a crea legături cu aceștia s-a arătat în momentul în care la școală s-a organizat o excursie până la Washington. Părinții se temeau ca pe parcursul excursiei copiii să nu se piardă de grup așa că cele două l-au oferit micuților maiouri în culori aprinse pe care le-au personalizat cu numele echipei lor și clasa din care făceau parte aceștia. În plus, ele le-au dat copiilor pachete cu gustări sănătoase pentru drum.
Când au ajuns acasă, părinții i-au întrebat de unde au acele lucruri și au văzut, totodată, pe spatele maiourilor numele echipei de agenți imobiliari. Astfel, aceștia au aflat mai multe despre ocupația celor două.
Totodată, împreună au avut grijă să lase timp în programul partenerei pentru ca ea să nu mai trimită bona pentru a duce și pentru a aduce copiii de la școală. Fiind mai implicată în viața copiiilor, colega sa a devenit o excelentă generatoare de leaduri.
Astfel, Ileana Preda îi îndeamnă pe agenții imobiliari să se gândească bine ce experiențe au avut în viața personală, ce le place să facă și la ce se pricep cel mai bine pentru a găsi acele atuuri care îi vor ajuta să exceleze în carieră.
Imobiliare.ro susține pregătirea în real estate și este partener media pentru cursul “Reprezentarea Exclusivă de la A la Z” organizat de Top Agent Training cu sprijinul APAIR.