Caravana evenimentelor din seria ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare” a ajuns, pe 11 octombrie, la Cluj-Napoca, una dintre cele mai efervescente piețe rezidențiale din România.
Cu un nou concept – într-o singură zi, participanții se pun la curent cu cercetările și ultimele tendințe din domenii precum vânzări şi negociere, tehnologie, legislaţie imobiliară, marketing, dezvoltări rezidenţiale, arhitectură şi construcţii –, evenimentul s-a bucurat de prezența a peste 180 de participanți. Audiența a aflat de la Radu Andrei, project manager și cofondator Imobiliare.ro, informații utile despre cum să se adapteze, profesional vorbind, la schimbările modului de lucru datorate evoluției rapide a tehnologiei. În continuare, Mădălina Mitan, avocat senior în cadrul Schoenherr și Asociații, a supus atenției celor prezenți impactul pe care îl poate avea asupra pieței imobiliare noua Strategie Națională a Locuirii, document care dedică o întreagă secțiune Clujului, având în vedere caracterul dinamic al pieței rezidențiale locale.
Ciprian Adam, consultant senior marketing și lector doctor în cadrul Universității de Vest Timișoara, a scos în evidență importanța marketingului inbound, punctând o serie de elemente pe care profesioniștii în imobiliare trebuie să le aibă în vedere atunci când vine vorba despre promovare și marketing, de la cunoașterea în amănunțime a clientului și până la calitatea serviciilor pe care aceștia trebuie să le ofere clienților. Astfel, cei prezenți au putut afla, printre alte informații de natură să le îmbunătățească activitatea profesională, că există șase niveluri ale serviciilor, grupate sub următoarele titulaturi: Incredibil – în sensul de foarte prost –, Basic, Așteptat, Dorit, Surprinzător și din nou Incredibil, de această dată cu sensul de excelent. De asemenea, Ciprian Adam i-a sfătuit pe cei prezenți că ar fi bine să se axeze, în primă fază, pe modalități de promovare non-vânzare (care nu geenrează vânzări imediate), precum generarea de conținut și considerare, pentru a fi astfel prezenți ”pentru un client care habar n-are că vrea să cumpere sau să vândă, ci căruia să-i oferiți soluții la posibile probleme pe care le are”, după cum spune Ciprian Adam. Abia în a treia etapă, când încrederea clientului este câștigată, profesionistul în imobiliare ar trebui să se concentreze pe închiderea tranzacției.
Iar lucrurile nu trebuie să se oprească aici, după cum a punctat Andreea Comșa, managing partner în cadrul Premier Estate Management în prezentarea sa, foarte importante fiind serviciile integrate, incusiv cele postvânzare.
În final, arhitectul Șerban Țigănaș, președintele Ordinului Arhitecților din România, a vorbit celor prezenți despre conexiunea dintre arhitectură și imobiliare. ”Cred că acest produs pe care-l oferiți este fierbinte, efemer. Această întâlnire pe care o facilitați are consecințe foarte importante pentru cei mai mulți dintre noi. Nu discutăm numai de spații, de metri pătrați, de zonă, ci discutăm de timp, despre ciclul de viață, despre evoluția valorii proprietății respective”, a explicat Șerban Țigănaș. ”Această profesie ar trebui așadar să încerce să vadă în viitor, pentru aceasta ceea ce faceți în raport cu clienții dvs trebuie sp fie cinstit.”
Șerban Țigănaș a abordat și spinoasa problemă a comisionului, spunând că un arhitect primește, de regulă, 1,7-2% din valoarea unei investiții, în condițiile în care cheltuielile sunt importante, doar dacă luăm în calcul asigurarea de malpraxis pe care arhitecții trebuie să o încheie. ”Există această concepție de a nu plăti comisioanele și în cazul arhitecților, adică de a nu apela la el, ci la proiecte existente care să fie replicate. E un fenomen, nu lucra cu cei care sunt profesioniști”, a punctat președintele OAR, care a dat, în finalul discursului său, o serie de recomandări profesioniștilor în imobilare prezenți în sală și pe care le veți putea citi în curând pe hub.imobiliare.ro.
Un moment inedit și totodată nou în cadrul evenimentelor din seria ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare” a fost, atât la CPI Timișoara, cât și la CPI Cluj, organizarea unei sesiuni de întrebări și răspunsuri cu speakerii care au luat cuvântul. În orașul de pe Someș, această sesiune s-a transformat într-o masă rotundă, cu un caracter relaxat și informal, în care speakerii și brokerii imobiliari au discutat aplicat, plecând de la prezentările făcute.